Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از پیگیری وضعیت طرح تربیت بهیار یک ساله از سوی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: وزارت بهداشت تعهدی برای جذب کمک پرستاران نداشته و در صورت لزوم از آنها استفاده خواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، محمدنعیم امینی فرد در رابطه با برخی انتقادات نسبت به طرح تربیت بهیار یک ساله (کمک پرستار) با بیان اینکه این طرح به نوعی حرفه آموزی است و وزارت بهداشت تعهدی نسبت به جذب این افراد ندارد، افزود: در برخی موارد که نیروی کارآمد و آکادمیک وجود نداشته باشد امکان به کارگیری و استفاده از این نیروها تحت عنوان قراردادهای کار مدت معین وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته در این ارتباط باید نظر انجمن نظام پرستاری و همچنین انجمن علمی پرستاری را نیز جویا شد و اعلام کنند آیا مواد آموزشی آنها برابر با مامویت های محوله است یا خیر.
امینی فرد ادامه داد: شاید به طور موقت بتوان برای برخی مناطق که باکمبود نیرو مواجه هستند از این نیروها استفاده کرد اما راهکار اصلی تامین و رفع کمبود نیروی پرستاری تربیت نیروهای متخصص و آموزش آکادمیک پرستاری است.
امینی فرد در مورد برخی اظهارات مبنی بر اینکه هدف وزارت بهداشت از اجرای طرح تربیت بهیار انگیزه های مالی است، تصریح کرد: به واسطه تعهدی که وزارت بهداشت برای تربیت نیروهای صلاحیت دار دارد بنابراین این موضوع با ماموریت های محوله وزارت بهداشت به عنوان متولی حوزه سلامت به طور کامل در تضاد است، البته این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دهم، با بیان اینکه نمی توان طرح تربیت بهیار را غیرقانونی دانست، افزود: وزارت بهداشت برابر وظایف و اختیاراتی که دارد می تواند چنین دوره هایی را تعریف کند و غیرقانونی بودن در مورد این موضوع صدق نمی کند.
به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر وزارت بهداشت مجوزی برای طی این دوره ها صادر کرده باشد در مورد قانونی بودن آن نمی توان نقدی وارد کرد اما نظام پرستاری و انجمن علمی پرستاری باید در این رابطه اعلام موضع کنند.
اجتمام*3061**تنظیم: میترا بلندقامتی*انتشار: حسین فتح الهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۲۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارتخانه بازدید کردند و در جریان جدیدترین دستاوردهای فناورانه و دفاعی این وزارت خانه در حوزه فضایی و موشکی قرار گرفتند.

«وحید جلال‌زاده» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید با تشکر از مجاهدت‌های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع و خداقوت به نیروهای مسلح به جهت پاسخ دندان‌شکن به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق اظهار کرد: در بازدیدی که امروز توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع صورت گرفت پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی بارز و نمایان بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسوولان وزارت دفاع در حوزه اینده و نیازهای صنعت دفاعی برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که برای تقویت نیروهای مسلح و حمایت مجلس از صنعت دفاعی اجرایی خواهد شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی بر لزوم حمایت از برنامه فضایی و موشکی وزارت دفاع و ارزش افزوده قابل توجه این فناوری‌ها هم در بُعد علمی و فناورانه و هم در بعد بازدارندگی و اقتدار دفاعی تاکید کردند.

سردار «طلایی نیک» معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع هم در جریان این بازدید، با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت‌های بسیار مؤثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیروهای مسلح و وزارت دفاع اظهار کرد: این حمایت‌ها در جدیدترین مصوبه مجلس که قانون تشکیل سازمان پژوهش، علوم و نوآوری‌های دفاعی است مشخص است که یک ظرفیت جدید برای توسعه علوم دفاعی و پشتیبانی‌های دانش‌پایه و مرزشکنی دانش در حوزه فناوری‌های دفاعی را بیش از گذشته برای کشور فراهم می‌کند.

سازمان «سپند» از سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد شهید «محسن فخری‌زاده» تشکیل شده و در حال حاضر هم فعالیت دارد، اما زیرساخت قانونی برای فعالیت آن، امر لازمی است که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

کد خبر 6087963 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه