Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشاور رييس جمهوري گفت: امروزه در ادبيات توسعه، از دو بخش حمل و نقل و مسکن به عنوان پايه هاي اساسي توسعه متوازن و پايدار کشورها ياد مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از دبيرخانه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، «مرتضي بانک» امروز (دوشنبه) در چهارمين اجلاس مشترک توسعه کيفيت ساختمان، حمل و نقل، راه و شهرسازي در مرکز همايش هاي صدا و سيما افزود: با افزايش ارزش افزوده اين دو بخش، شاهد افزايش مضاعف توليد ناخالص داخلي خواهيم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه برخي محققان، توسعه اقتصادي را به توسعه بخش هاي حمل و نقل و مسکن وابسته دانسته و آنها به عنوان فعاليتهاي زيربنايي رشد و تحول اقتصادي ياد مي کنند، افزود: کيفيت در دو بخش حمل و نقل و مسکن موضوعي راهبردي است و اهتمام به الزامات کيفي سازي در هر دو بخش، نوعي تلاش براي ارتقاي ايمني و بهره وري اقتصادي است.
مشاور رئيس جمهوري اظهار داشت: برنامه حرکت شتابان اقتصاد کشور و رشد هشت درصدي سالانه آن در سالهاي پيش رو، به دليل همبستگي مستقيم بين توسعه حمل و نقل و دستيابي به نرخ رشد اقتصادي بالاتر، نويدبخش افزايش تقاضا و رونق دو چندان اين بخش بوده است که جمعيت جوان کشور و نياز به مسکن آنها نيز تاييدي بر آينده پررونق بخش مسکن و صنايع وابسته است.
بانک، برنامه ريزي براي استفاده موثر از ظرفيت هاي فراهم شده در اين بخش ها و ايجاد ظرفيت هاي جديد متناسب با تقاضا را در سالهاي آتي ضرورتي اساسي براي متوليان دانست و افزود: بي ترديد فعال شدن ظرفيت ها، موجب توليد ارزش هاي مضاعف اقتصادي به صورت مستقيم، غيرمستقيم و القايي و تکاثري در اين دو بخش خواهد شد.
مشاور رئيس جمهوري يادآور شد که فراهم سازي شرايط لازم براي جابجايي سريع، ايمن، روان، ارزان، مطمئن و
وي ادامه داد: برگزاري اين اجلاس از يک سو بستر لازم را براي تبيين اهميت و ضرورت توجه به سرمايه گذاري و ارتقاي کيفي بخش هاي حمل و نقل و مسکن فراهم مي کند و از سوي ديگر، نقش مهمي در تلاش براي همسويي و هم افزايي بخش هاي دولتي ـ عمومي و خصوصي براي تحول و ارتقاي کيفيت در اين دو بخش ايفا مي کند.
بانک رعايت استانداردهاي ايمني در شيوه هاي حمل و نقلي در مرحله احداث و پياده سازي نظام مديريت پيشگيرانه ايمني و مرحله بهره برداري را مورد تاکيد قرار داد و افزود: همکاران ما در تعامل با اعضاي شوراي عالي مناطق آزاد کشور به دنبال پياده سازي نظام فني و اجرايي نويني هستند که بتواند ارتقاي کيفي پروژه هاي عمراني اين مناطق را بيش از پيش فراهم آورد.
مشاور رييس جمهوري افزود: طبيعت و جغرافيا، اصراري بر رعايت عدالت در تخصيص منابع کمياب ثروت به کشورهاي مختلف نداشته و اقتصادهايي که پويايي، بهره وري بالا، صادرات گسترده و مبادلات بازرگاني وسيع با ديگر اقتصادها را در سطح جهاني و منطقه اي دنبال مي کنند، حوزه عمل خود را، فراتر از مرزهاي ملي تعريف کرده و برونگرايي را درکنار درونزايي، وجه لاينفک اقتصاد خود قرار داده اند.
وي افزود: اما پيوند اقتصادهاي ملي با اقتصادهاي منطقه اي و جهاني، راهکاري اجتناب ناپذير براي دستيابي به فنآوري هاي نوين، جلب سرمايه هاي خارجي و اطمينان از تامين تضمين شده مواد اوليه، دانش فني، ماشين آلات و ... است که امکان حضور موثر در بازارهاي جهاني را فراهم مي کند.
بانک يادآور شد: با مروري بر روند توسعه اقتصادي کشورها مشاهده مي شود که استفاده از سازوکار مناطق آزاد و ويژه اقتصادي به عنوان يکي از راهکارهاي مطرح براي نيل به اين مهم بوده است.
مشاور رئيس جمهور افزود: بهره مندي اصولي از اين چارچوب حقوقي، قابليت هاي بالقوه کشورها درعرصه صنعت، تجارت، ترانزيت، خدمات و... را بالفعل ساخته و دگرگون شدن چهره اقتصادي و توسعه کشورها را با تسهيل شرايط اجراي سياست هاي نوين اقتصادي رقم زده است.
وي ادامه داد: در اين ميان، برخورداري از منابع زيرزميني، واقع شدن در مسير راه هاي اصلي حمل و نقل و ترانزيت دريايي، ريلي، جاده اي و هوايي، مهيا بودن زيرساخت ها، نيروي انساني آموزش ديده و ارزان و... موفقيت کشورهايي که اين راهبرد را با رعايت الزامات و پيش نيازهاي سخت افزاري و نرم افزاري آن در پيش گرفته اند، بيشتر کرده است.
دبير شورايعالي مناطق آزاد تصريح کرد: مناطق آزاد، به عنوان يکي از مکانيسم هاي موثر جذب همزمان سرمايه گذاري و صادرات در فرآيند پويايي و تحولات اخير در آزادسازي تجارت به يکي از موثرترين ابزارهاي تقويت اقتصادهاي ملي و افزايش سهم اقتصادهاي نوظهور و درحال گذار به اقتصاد پيشرفته و مقاوم، از اقتصاد بين الملل و افزايش رقابت پذيري اقتصادهاي توسعه يافته و کشورهاي صنعتي تبديل شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است

معاون اول رئیس جمهور گفت: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در دیدار «کنستانتینیو چیونگا» معاون رییس جمهور زیمباوه با اشاره به ظرفیت های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری های فی مابین افزود: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه های همکاری های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت نیز می باشد، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ده ساله همکاری های دو کشور تهیه و پیگیری و همچنین تفاهم نامه ها و قراردادهای امضاء شده هر چه سریع تر اجرایی و عملیاتی شود.

کنستانتینو چیونگا معاون رییس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می کنند و با وجود جدایی و مسیر طولانی جغرافیایی ، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم های گسترده کشورهای غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است اما دو کشور می توانند با تعمیق روابط خود تحریم های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اجرای 12 تفاهم نامه امضاء شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت های شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت های ایران در زمینه های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود
  • کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد