Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاهیجان - ایرنا - فرماندار شهرستان لاهیجان آموزش و پرورش را از نهادهای پایه ای هر جامعه ای خواند و گفت: برنامه های توسعه ای، با تربیت نسلی توانمند در این مجموعه، محقق شده و پیش می رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد احمدی عصر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش لاهیجان افزود: توسعه و ترقی هر کشوری به آموزش و پرورش و نسل آموزش دیده آن بستگی دارد تا نسلی توسعه یافته تربیت شود و بتواند برنامه های توسعه ای را به خوبی پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: برنامه کشور براساس سیاست های کلی نظام تدوین و پیش می رود و آموزش و پرورش باید نسلی توانمند و ماهر پرورش دهد؛ نسلی که بتواند در آینده تعالی و رشد فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی جامعه را فراهم سازد.
وی از فرهنگیان و آموزش و پرورش به عنوان خانواده با عزت جامعه یاد کرد و اظهار داشت: باید در ایجاد امکانات رفاهی ، شأنیت و منزلت این قشر فرهیخته و فرهنگی حفظ شود.
احمدی گفت: کار در آموزش و پرورش بسیار سخت است با اینکه بیش از 80درصد بودجه کشور صرف این وزارتخانه می شود، ولی باز هم مشکل وجود دارد.
فرماندار لاهیجان افزود: دستگاه ها باید برای ریشه کنی بیسوادی در این شهرستان نیز به آموزش و پرورش کمک کنند تا در کوتاه ترین مدت، به همان اندک بیسوادانی هم که وجود دارند، آموزش داده شود.
وی همچنین به میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و هفته وحدت اشاره کرد و گفت: این هفته ایام برادری و اخوت بین شیعیان و اهل تسنن در کشور است که برادرانه در کنار هم زندگی می کنند و هیچ مشکل و اختلاف عمیقی بین آنها وجود ندارند.
محمد رحمتی رئیس اداره آموزش و پرورش لاهیجان نیز در این جلسه اظهار داشت: آموزش و پرورش این شهرستان از نظر سوادآموزی ، رتبه میانه ای در استان دارد و از 85 بیسواد ابلاغی، تاکنون 40نفر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفته اند.
وی اظهار داشت: برای سوادآموزان با همکاری اداره بهزیستی و جهاد کشاورزی، آموزش مهارت های چندگانه تدارک دیده شده و از طریق جهاد کشاورزی نیز برگزاری دوره های پرورش گل و گیاه و همچنین کلاس های قرآنی و آشنایی با مفاهیم قرآن توسط کانون های قرآنی در دستور کار قرار دارد.
ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان عصر دوشنبه به ریاست فرماندار و با حضور سایر اعضاء این شورا برگزار شد و گزارشی از مصوبات جلسه قبل، تاسیس درمانگاه فرهنگیان لاهیجان، بررسی موضوع بیمه و مالیات مدارس غیردولتی و مسایل مربوط به سواد آموزی در دستورکار قرار گفت.
شهرستان لاهیجان دو اداره مستقل آموزش و پرورش در بخش های مرکزی و رودبنه دارد که در بخش مرکزی لاهیجان 21 هزار دانش آموز و در بخش رودبنه ، پنج هزار دانش آموز مشغول علم آموزی هستند.
خبرنگار: نظرپور ** انتشاردهنده:کبیری
6029/2007

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریبف حسین رنجبر گلشواری افزود: طرح ملی «مسطورا» به منظور ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در بین جامعه، دانش‌آموزان و فرهنگیان این شهرستان با بالاترین آمار شرکت کننده در سطح ۲۳ منطقه آموزش و پرورش استان هرمزگان در حال برگزاری است که اداره آموزش و پرورش قشم با استقبال خوب نوجوان و نوجوانان در جایگاه نخست بیشترین شرکت کننده در این طرح قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری طرح زندگی با آیه‌ها در بین دانش آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس تلاش بر این است که از مفاهیم و مضامین قرآنی بیشترین بهره‌برداری به عمل آید و نسل جوان و نوجوان بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا گرفته و با مفاهیم آن آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم با اشاره به اینکه قرآن کریم به عنوان کتاب انسان‌ساز و حیات‌بخش جامعه اسلامی می‌تواند بهترین و شایسته‌ترین مجموعه تربیتی و منش صحیح رفتاری در جامعه باشد، گفت: این کتاب آسمانی کار آمدترین آموزه‌ای است که جامعه بشری محتاج آن است و به یقین سلامت، رستگاری و فلاح جامعه نیز نشات گرفته از همین کتاب قابل ستایش، درخور تحسین و برتر است.
 
رنجبر گلشواری اظهار کرد: در سال جاری با برنامه ریزی های صورت گرفته توسعه آموزش های قرآنی در مدارس این شهرستان مرزی از برنامه های محوری آموزش و پرورش است که با به بار نشستن این برنامه ها در آینده نزدیک تاثیرات عملی آموزه های قرآنی را در این جزیره مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود