Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-28@10:45:28 GMT

هشدار خرازی نسبت به عملکرد دولت و مجلس

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۳۰۱۷

هشدار خرازی نسبت به عملکرد دولت و مجلس

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: اگر در این یکی دو سال عملکرد دولت و مجلس مردم را راضی نکند دولت اصلاحات ریزش پیدا می‌کند و اعتماد مردم به اصلاحات کم می‌شود.
به گزارش صدای ایران، صادق خرازی عصر امروز در مراسم جنبش دانشجویی و رسالت آن با عنوان "دانشگاه زنده است حتی اگر عده‌ای نخواهند" که به‌مناسبت بزرگداشت 16 آذرماه در دانشگاه کردستان برگزار شد ضمن تبریک و تهنیت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: 16 آذر روز تجلی خواستگاه مطالبات، عظمت و شکل‌گیری مهم‌ترین نهاد دانشگاه و خواستگاه ملی کنشگرانی است که برای کرامت انسان ارزش قائل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این روز نقش بزرگ و تاریخی برای خود رقم زده و چرایی معرفتی، آگاهی و دانایی آن این بوده که مهم‌ترین قشر جامعه در تداوم چنین روزی تجلی پیدا کرده است.
دبیرکل حزب ندای ایرانیان از دانشجو به عنوان حقیقت و جلوه‌گاه اصلی، موثر و مهم‌ترین کنشگر اصلی جامعه نام برد و تصریح کرد: زمانی که از دانشجو سخن گفته می‌شود، سخن از مصلحت، مبارزه با فساد و استقرار عدالت به میان می‌آید و در این راستا نباید از نام دانشجو غفلت شود.
وی عنوان کرد: دانشگاه دارای چندین رمز و راز و موقعیتی است که برخی آن را برتابیدند و برخی نه و آنچه ارزشمند شمرده می‌شود مشروعیت دانشگاه در مبارزه با فساد و بی‌عدالتی‌هاست.
خرازی افزود: نمی‌توانیم از دانشجو و استاد نام ببریم اما آرمان‌های دانشگاه را نادیده بگیریم چرا که در آرمان‌های دانشگاه آزادی تجلی پیدا کرده و با تشکیل نقطه عطف دانشجوی در دانشگاه تهران بارقه امیدی شکل گرفت تا دانشجو در پی جامعه‌ای در مبارزه با استبداد و استمرار فساد باشد.
وی با بیان اینکه عدالت و آزادی دو لبه قیچی هستند اظهار کرد: مبارزه با استعمار و استبداد در یک محور بوده و بدون هم معنا پیدا نمی‌کنند.
دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: در نهضت سیاسی قرن 19 مبارزه با استبداد به نحوی وامدار استعمار شد.
وی ادامه داد: بزرگان تاریخ، فرهنگ مبارزه با استبداد و استعمار را در درون جنبش‌های خود نهادینه کردند و این رخداد نشان‌دهنده بلوغ فکری دانشجو و دانشگاه است و با چنین دانشگاهی نمی‌توان قهرآمیز برخورد کرد و باید دانست این تفکر و اندیشه دانشگاه غیرقابل حذف بوده چرا که چرایی این تفکر زمینه بلوغ فکری است.
دبیرکل حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: رابطه داینامیکی بین دانشجو، دانشگاه و جامعه پدیدار شده و هر جا سخن از خودسری و خودمحوری باشد دانشجو در این خصوص نقش تاریخی خود را ایفا کرده است.
وی گفت: مهم‌ترین رصد خانه‌ای که می‌تواند نبض جامعه را بگیرد و با نبض آن حرکت خود را تطبیق بدهد، ارتباط بین دانشجو و اجتماع است.
خرازی افزود: اگر دولتی معتقد است که بقاء خود را حفظ کند باید رابطه با دانشجو و دانشگاه را ترک نکند.
وی اظهار کرد: آن دولتمردانی دولتمرد هستند که از دانشجو و دانشگاه برای ظرفیت‌سازی ملی بهره ببرند چرا که دانشگاه اردوگاه مقدسی است که باید مورد احترام اهالی دولت، حاکمیت و نظام قرار بگیرد و آن را به‌عنوان یک باور اجتناب‌ناپذیر قبول کنند.
این فعال سیاسی بیان کرد: بسیج و سپاه ستون فقرات امنیت ملی ایران بوده و امنیت را فراتر از مرزهای جغرافیایی تعریف کرده‌اند.
دبیرکل حزب ندای ایرانیان یکی از مشکلات کشور را بی‌توجهی به قشر جوان و تحصیل‌کرده دانست و گفت: در کشور مشکلات جدی و اساسی وجود دارد و یکی از این مشکلات فهم در جهان‌بینی است.
وی تصریح کرد: اگر بنده به جای "روحانی" بودم گوش شنوایی به صداهای مخالف داشتم و با آنها همدلی و هم‌پیمانی می‌کردم چرا که اگر رئیس جمهور همدلی کند همین مخالفان از وی حمایت می‌کنند.
دبیر حزب ندای ایرانیان با ابراز تأسف از ریزش اصلاحات خاطرنشان کرد: اگر در این یکی دو سال عملکرد دولت و مجلس، مردم را راضی نکند دولت اصلاحات ریزش پیدا می‌کند و اعتماد مردم به اصلاحات کم می‌شود.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۳۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری

به گزارش جام جم آنلاین البرز،رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج با حضور در دادگستری استان البرز با رئیس کل دادگستری دیدار و گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های شورای شهر در سال گذشته و این دوره شورا ارائه کردند.
حسین فاضلی هریکندی در این نشست یکی از ویژگی‌های بارز استان البرز را تعامل، همکاری و هم افزایی اجزای مختلف مدیریتی استان دانست و با اعلام اینکه از آغاز فعالیت خود در استان، افزایش تعاملات با سایر بخش‌ها را با حفظ استقلال دستگاه قضایی سرلوحه اقدامات مجموعه قضایی قرار داده است تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه تعاملات و همکاری بین دستگاه قضایی و سایر مجموعه‌ها اعم از اجرایی و شهری به منظور شناسایی و حل مشکلات را به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم استان البرز یاد می‌کند.
وی اجرای طرح پارکرود در اراضی آزادسازی شده رودخانه کرج، تعطیلی زندان رجایی شهر و پیگیری رفع مشکل سند اراضی اسلام آباد را از مصادیق همکاری دستگاه قضایی با مدیریت شهری بیان کرد و افزود: مطمئنا اگر همکاری سازنده بین همه دستگاه‌ها نباشد انجام بسیاری از ماموریت‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

نقش مدیریت شهری در کاهش پرونده‌های حقوقی
رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه افزایش ورودی پرونده‌ها یکی از معضلات دستگاه قضایی است، تصریح کرد: برخی از این پرونده‌ها با همکاری و انجام وظایف مدیریت شهری و با اقدامات پیشگیرانه قابلیت کاهش دارد به عنوان نمونه بخشی از پرونده‌های حقوقی استان، اختلافات مرتبط با مشارکت در ساخت یا پیش فروش است که شهرداری می‌تواند با انجام وظایف قانونی خود در این زمینه کمک کند تا شاهد کاهش ورودی باشیم.

پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
وی در ادامه با اشاره به موضوع تعطیلی زندان رجایی شهر و بحث انتقال مدیریت زندان قزلحصار به عنوان مصوبات سفر ۱۷ فروردین سال گذشته رئیس قوه قضائیه به استان البرز متذکر شد: یکی از این مصوبات که مربوط به تعطیلی زندان رجایی شهر بود انجام شد، اما در مورد زندان قزلحصار، نظر مجموعه قضایی استان با توجه به محدودیت‌های فضای فیزیکی ندامتگاه‌های البرز، انتقال مدیریت آن از تهران به استان البرز است.
وی در پایان بر لزوم توجه به سلامت مجموعه شهرداری و کارکنان آن و گسترش نظارت درون سازمانی در شهرداری‌ها و مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: با توجه به تنوع اختیارات و حوزه‌های فعالیت مدیریت شهری، اقتضا دارد نظارت درون سازمانی در تقدم باشد و در صورت مشاهده تخلف و بزه، دستگاه قضایی نیز بدون اغماض ورود و برخورد قاطع خواهد کرد.
در ابتدای این نشست «مسعود محمدی» رئیس شورای شهر کرج گزارشی از اقدامات مدیریت شهری، تصویب بودجه و اجرای پروژه‌های عمرانی ۱۴۰۳ ارائه کرد و در خصوص اجرای خطوط تندرو اتوبوس و احداث و تکمیل مصلی کرج ابراز امیدواری کرد در سال جاری به نتیجه برسند.

دیگر خبرها

  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • ندای آزادی
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت