Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سرمربي تيم فوتبال ذوب‌آهن مدعي است در فوتبال ايران نه آرامش وجود دارد و نه معرفت.
به گزارش سرويس ورزشي جام نيـوز، امير قلعه‌نويي در مورد شکست 4 بر صفر تيمش مقابل پرسپوليس اظهار داشت: ابتدا بايد بابت اين نتيجه عذرخواهي کنم. اين باخت چند علت داشت؛ يکي قدرت تاکتيکي پرسپوليس و تيم خوب برانکو و ديگري دريافت گل‌هاي بچه‌گانه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌هرحال خوشحالم که فوتبال خوبي ارائه شد و مردم لذت بردند، اما از اين نتيجه ناراحت هستم.
وي که با راديو تهران گفت‌وگو مي‌کرد، ادامه داد: ذوب‌آهن يک باشگاه فرهنگي بسيار خوب است و سعي کرده همواره اخلاق‌مداري را مدنظر قرار بدهد. متأسفانه يک رفتارهايي رقم خورد که منجر به ضربه خوردن مجموعه ذوب‌آهن شد. من اين مسائل را روز گذشته در جلسه هيئت مديره هم گفتم. اگر شما سه بازيکن را از يک تيم بگيريد و چند ماه به‌لحاظ روحي و رواني روي آنها کار کنيد، اينها نمي‌توانند شرايط ايده‌آل داشته باشند. ما بعد از بازي با فولاد متوجه اين مسائل شديم. در واقع قبل از آن فکر مي‌کرديم فقط احسان پهلوان است که مي‌خواهد برود، اما پس از ديدار با فولاد فهميديم که دو بازيکن ديگر نيز براي رفتن به خدمت سربازي اقدام کرده‌اند. اين کار خوبي نيست. اين بازيکنان مي‌توانستند تا انتهاي فصل در تيم ما بمانند.
سرمربي تيم فوتبال ذوب‌آهن همچنين تصريح کرد: اصولش اين است که اول فصل يک بازيکن را از يک تيم بگيرند. اينکه ناگهان سه بازيکن از يک تيم مي‌گيرند، درست نيست. حتي اگر از بهترين تيم‌ها هم سه بازيکن‌شان را بگيريد آن تيم ضربه مي‌خورد. اين سه بازيکن ما در اين مدت واقعاً در شرايط آرماني نبودند و حتي شرايط معمولي هم نداشتند.
قلعه‌نويي همچنين خاطرنشان کرد: خود اين آقايان کلاه‌شان را قاضي کنند. اگر يک بازيکن‌شان جابه‌جا شود لطمه مي‌خورند چه برسد به اينکه سه بازيکن در اين وضعيت باشند و ما هم در جريان نباشيم. اين کار خوبي نيست. اين فوتبال تمام مي‌شود و مي‌رود. اول فصل چند بازيکن به من زنگ زدند که مهدي کياني يکي از آنها بود. من به کياني گفتم که "بايد بمانيد و تاريخ‌ساز شويد". من همچنين به او گفتم که "همه سال‌هاي قبل يک طرف و حالا که اين شرايط براي تراکتورسازي به وجود آمده است نيز يک طرف. شما بايد بمانيد و بقيه را جمع کنيد تا در نيم‌فصل تيم‌تان بتواند بازيکن بگيرد". من ابتداي فصل گفتم که امسال از تراکتورسازي بازيکن نمي‌گيريم که همان کار را نيز انجام داديم. به‌هرحال همکاران بايد احترام هم را داشته باشند.
وي ادامه داد: در فوتبال همکاران بايد احترام يکديگر را داشته باشند و به هم کمک کنند. شما همين آقاي پورموسوي را روي خط برنامه‌تان بياوريد، او خودش مي‌گويد. پورموسوي سال اولي که تيمش مي‌خواست در آسيا بازي کند و او تجربه نداشت، مرتب با من در تماس بود. البته من به او نکات فني نمي‌گفتم، چون من هم چيزي بلد نيستم، اما چون تجربه داشتم، قبل هر بازي با من صحبت مي‌کرد. او به‌مراتب فني‌تر از من است. ما توانستيم همانند دو برادر کار کنيم. ما هم توقع داشتيم که اگر قرار است بازيکن بگيرند، يک بازيکن بگيرند يا در اول فصل اين کار را انجام بدهند و يا حتي منِ مربي هم در جريان باشم، نه اينکه بعد بازي فولاد آقاي اسماعيلي‌فر و مهدي‌پور نيز بگويند "ما هم يک اقداماتي (براي رفتن به سربازي) کرده‌ايم".
قلعه‌نويي با اشاره به جلسه روز گذشته هيئت مديره ذوب‌آهن، خاطرنشان کرد: تا الآن که هستيم، در هيئت مديره بحث، بحث ديگري بود. نتايج براساس توانايي‌هاي‌مان و براساس آنچه از قلعه‌نويي توقع مي‌رود، نبود. ما خودمان هم قبول داريم. بحث کلي خانواده را که نبايد در بيرون گفت. يک‌سري ايرادات به من بود که قبول دارم. هميشه که نبايد بگوييم من پنج قهرماني دارم. يقيناً مسئوليت فني با من است. باشگاه ذوب‌آهن حجب و حيا دارد. ذوب‌آهن باشگاهي است که با ديگر باشگاه‌ها تفاوت دارد. من يک‌سري مشکلات و راهکارها را گفتم. يکي از مشکلات ما همين سه بازيکن بودند. اين سه بازيکن کليدي در شرايط ايده‌آل نباشند، به تيم ضربه مي‌خورد. اميدوارم موفق باشند، اما چه بهتر بود که ما در جريان بوديم و چه بهتر بود که اول فصل مي‌رفتند. من تجربه تراکتورسازي را هم دارم. بازيکني که اول فصل مي‌آيد، 40 روز وقت دارد که به تيم و شهر جديد عادت کند. او بعد از دو سال هم که مي‌خواهد از اين تيم برود، باز هم در يک تيم ديگر 40 روز فرصت دارد خودش را ريکاوري کند.
سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال کشورمان گروهي را که اين تيم در جام جهاني 2018 در آن قرار گرفته است، خيلي سخت دانست و تصريح کرد: با اينکه حالم خوب نبود، اما مستقيم قرعه‌کشي را نگاه مي‌کردم. ما دو نگاه بايد به اين موضوع داشته باشيم؛ نگاه اول اين است که قبول داريم در گروه خيلي سختي هستيم. اگر گروه ديگري داشتيم، با درايت آقاي کي‌روش و تيم خوبي که درست کرده است، شانس بيشتري براي صعود داشتيم. فوتبال ما الآن يک وجهه بين المللي پيدا کرده است. وقتي ما مي‌رويم و مقابل روسيه در دقايق پاياني مساوي مي‌کنيم، نشان مي‌دهد که تيم‌مان يک وزني دارد. الآن ما آن شرايط و ارتباطات سياسي را نداريم که با اسپانيا و پرتغال بازي دوستانه بازي کنيم، نداريم که دو ميليون يورو به آنها پول بدهيم، پس اين مي‌شود يک خاطره و تجربه خوب در کارنامه فوتبال‌مان. در گذشته بهترين تيم‌هاي دنيا مي‌آمدند و در ايران بازي مي‌کردند، اما الآن مخصوصاً در دو سه سال آخر به‌خاطر مشکلات سياسي که ما الآن داريم، آوردن تيم‌هايي در اين سطح سخت شده است.
وي در مورد صحبت‌هاي اخير کي‌روش عليه فدراسيون فوتبال گفت: وجداناً مطبوعات را زياد پيگيري نمي‌کنم. امسال، سال جام جهاني است. بايد اين نوع افکار و گفتمان را کنار بگذاريم و به‌فکر تيم ملي باشيم. مطبوعات هم کمک کنند. ما بايد يک آرامشي به فوتبال‌مان تزريق کنيم، همان‌چيزي که از ما گرفتند. الآن در فوتبال‌مان نه آرامش هست و نه معرفت. ما همه‌اش دنبال چيزهاي ديگر هستيم. خدا لعنت کند آنهايي را که مملکت، فوتبال و ورزش را به اين سمت بردند تا آرامش و قشنگي را از ايران بگيرند.
قلعه‌نويي با اشاره به صحبت‌هاي اخير علي کريمي در مورد فساد در فوتبال تصريح کرد: من يک نکته‌اي راجع به آقاي کريمي بگويم؛ نمي‌گويم او يک سال شاگرد من بود، اما يک سال در تيم ملي با هم بوديم. او جزو بچه‌هاي آقاي فوتبال ايران است، به‌خلاف چيزهايي که قبلاً درباره‌اش مي‌گفتند. خود من هم ذهنيتي نسبت به او داشتم، اما وقتي کار کرديم ديديم نه. او نه احتياجي به تيم دارد و نه به مسائل مالي، اگر هم حرفي مي‌زند، دلش براي فوتبال مملکت مي‌سوزد، ولي يک توصيه برادرانه به او مي‌کنم. من يک سال بر گردن علي کريمي حق دارم. در انتقاد بايد چند چيز لحاظ شود، يکي قداست آدم است، يکي هم کرامت انسان‌ها و ديگري نيز نوع گفتار که مخاطب بپذيرد. اين انتقادات را اگر کريمي الآن انجام داده، من 10 سال است که مي‌گويم. گفتم يا نگفتم؟ «آقايان صنعتي چه‌کار دارند؟ آقايان سياسي چه‌کار دارند؟» اينها را که من خيلي جلوتر گفتم، اما وقتي وارد اين فاز شديم، خيلي‌ها به من اَنگ زدند.
سرمربي تيم فوتبال ذوب‌آهن يادآور شد: امسال سال جام جهاني است. آقاي تاج با درايت و آقاي ساکت که من به او ارادت دارم، بنشينند و اگر نقطه نظري دارند، بيان کنند تا تيم ملي با آرامش به جام جهاني برود و عزت ايران و ايراني مثل گذشته به آنها برگردد، چون ايراني‌ها لياقت‌شان بالاتر از اين حرف‌هاست.
تسنيم
450

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ویژه امیر قلعه نویی از شاگردان وحید شمسایی

امیر قلعه نویی پیام ویژه ای خطاب به تیم ملی فوتسال منتشر کرد.

دانلود (6.9MB)

دیگر خبرها

  • حمایت ویژه امیر قلعه نویی از شاگردان وحید شمسایی
  • فیلم| تبریک خاص قلعه نویی به بازیکنان تیم ملی فوتسال
  • تبریک خاص قلعه نویی برای بازیکنان تیم ملی فوتسال | ویدئو
  • پیام قلعه‌نویی به تیم ملی فوتسال
  • پیام قلعه‌نویی به تیم ملی فوتسال: مطمئنم با جام برمی‌گردید
  • به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟
  • نتوانستم برای خداحافظی با قلعه نویی صحبت کنم | قبل از این دو پیشنهاد دیگر هم داشتم
  • امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • تیم ملی یک مربی جدید می‌خواهد