Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@09:37:01 GMT

هشدار به ترامپ درباره عنوان پایتخت فلسطین

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۳۸۶۴

مقام‌های کشورهای عربی و فلسطین به دولت آمریکا درباره طرح کاخ سفید برای اعلام قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی هشدار داده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کشورهای عربی و مقام‌های فلسطینی به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تبعات اعلام قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی هشدار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مطابق گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، به دولت آمریکا هشدار داده شده چنین اقدامی احتمالاً باعث آغاز ناآرامی شده و به منزله پایانی بر فرایند سازش خواهد بود. 

روزنامه آمریکایی علاوه بر این از لابی‌های دقیقه ۹۰ برای منصرف کردن ترامپ از چنین اقدامی خبر داده است. 

یکشنبه شب، «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن در تماس تلفنی با «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد چنین تصمیمی می‌تواند «باعث خشم جهان عرب و اسلام شود، به تنش‌ها دامن بزند و تلاش‌های صلح را با مخاطره روبرو کند.»

وزیر خارجه مصر، سامح شکری هم در تماس تلفنی با تیلرسون درباره «تبعات منفی احتمالی» چنین اقدامی بر مذاکرات سازش هشدار داد. 

«ریاض مالکی»، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی هم خواستار تشکیل نشست فوری ۲۲ عضو اتحادیه عرب شد. انتظار می‌رود این نشست روز سه‌شنبه برگزار شود. 

منابع خبری پیش از این مدعی شده‌اند ترامپ روز چهارشنبه قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام خواهد کرد. 

منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وانگ‌ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این هفته راهی پکن خواهد شد.

ون‌بین گفته است که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل(پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان دیروز در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

این دومین سفر بلینکن به چین در کسوت وزیر خارجه آمریکاست. او پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون‌ شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که بلینکن از این سفر سه هدف دارد؛ «نخست پیشبرد مذاکرات در موضوعات مهم؛ ابراز نگرانی آشکار و مستقیم در حوزه روابط منطقه‌ای و جهانی؛ و سوم مدیریت رقابت دو کشور با رعایت اصول مسئولیت‌پذیری.»

کد خبر 6085374

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • بلینکن وارد چین شد
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود