Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > شهری - سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش آلودگی هوا در ۶ کلانشهر قزوین، اراک، کرج، تهران، اصفهان و تبریز تا روز چهارشنبه ۱۵ آذر ماه هشدار داد.

سازمان هواشناسي كشور با صدور اطلاعيه‌اي نسبت به سكون نسبي هوا و افزايش آلاينده‌ها هشدار داد و اعلام كرد: با توجه به شرايط پايداري جو و سكون نسبي هوا، تا روز چهارشنبه هواي شهرهاي پرجمعيت قزوين، اراك، كرج، تهران و اصفهان و طي روز سه‌شنبه هواي تبريز ناسالم براي تمام گروه‌هاي سني پيش‌بيني مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه اين اطلاعيه آمده است: از اين‌رو توصيه مي‌شود در اين مدت شهروندان تا حد امكان از وسايل نقليه عمومي استفاده كرده و افراد آسيب پذير و حساس شامل كودكان، سالمندان و بيماران تنفسي از تردد غيرضروري در فضاي باز خودداري كنند.

هواي تهران سه‌شنبه همچنان ناسالم خواهد بود همچنين حسين شهبازي، مدير واحد پيش‌بيني شركت كنترل كيفيت هواي تهران گفت: براساس نتايج بررسي پارامترهاي هواشناسي براي ايستگاه مهرآباد، در پي برقراري جوي نسبتا آرام در صبح سه‌شنبه، به‌تدريج از بعدازظهر روز سه‌شنبه بر ميزان ناپايداري جوي افزوده شده و براي برخي ساعات وزش باد مؤثر پيش‌بيني مي‌شود.

اين شرايط در روز چهارشنبه كم و بيش تداوم خواهد داشت و برخي ساعات همراه با وزش باد مؤثر از سمت نواحي جنوب شرقي خواهد بود. همچنين دما طي 2روز آينده روند افزايشي خواهد داشت. براساس نتايج پيش‌بيني كيفيت هوا، انتظار مي‌رود همراه با افزايش نسبي غلظت آلاينده‌ها تا روز سه‌شنبه، شرايط نامطلوب كيفي هوا به‌ويژه براي گروه‌هاي حساس در اكثر مناطق شهر تهران همچنان تداوم داشته باشد.

در همین زمینه: هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است بودجه یک میلیارد یورویی آلمان برای مقابله با آلودگی هوا افزایش ۷ هزار نفری تلفات آلودگی هوا در یک‌سال آلودگی هوا سالانه سبب مرگ ۳۵ هزار ایرانی می‌شود اثرات مخرب آلاینده‌های جوی بر ژن انسان‌ها

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مهدی کریمی افزود: میزان بارندگی ها نیز در ۲۴ ساعت گذشته بین یک تا چهار میلی متر نوسان داشت که بیشترین مقدار در ارومیه با چهار میلی متر بود و این روند تا روز سه شنبه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش های رگباری امروز دوشنبه و روز سه شنبه نیز ادامه دارد، اظهار کرد: طبق پیش بینی ها در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد ولی در شبانه روز گذشته گزارشی رسمی از ایستگاه ها در این زمینه نداشتیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: وزش باد نیز طبق پیش بینی ها همچنان تداوم دارد و بیشترین سرعت وزش باد با ۵۰ کیلومتر برساعت در اشنویه و نقده گزارش شده است.

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه / باران و تگرگ در راه است
  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه | باران و تگرگ به تهران می رسد
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان از آلودگی هوای تهران
  • کیفیت هوای تهران در سومین روز اردیبهشت