Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@17:12:39 GMT

هشدار نسبت به موج جدید «وبا» در یمن

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۴۴۱۲

هشدار نسبت به موج جدید «وبا» در یمن

سازمان بهداشت جهانی نسبت به احتمال موج جدید بیماری وبا در یمن هشدار داده است.

خبرگزایر تسنیم: در حالی که حملات ائتلاف به‌رهبری عربستان سعودی موجب محاصره یمن شده و بسیاری از بیمارستان‌ها دسترسی کافی به برق و سوخت مورد نیاز خود را ندارند و امکان ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای غیرنظامیان به‌خصوص کودکانی که از گرسنگی رنج می‌برند، وجود ندارد، سازمان بهداشت جهانی نسبت به خطر شیوع موج جدیدی از بیماری وبا هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر "نویو زاگاریا" نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن در سخنانی تأکید کرد: بیش از 16 درصد کودکان یمنی زیر 5 سال از سوء تغذیه رنج می‌برند. 5.2 درصد کودکان یمنی با شرایط بسیار خطرناکی روبه‌رو هستند و زندگی آنها به خطر افتاده و این مشکل روز به روز بیشتر می‌شود.

حدود 960 هزار یمنی مظنون به ابتلا به بیماری وبا هستند و تاکنون 2219 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند. این بیماری از آوریل امسال همه‌گیر شده است. کودکان حدود یک‌سوم مبتلایان به این بیماری را تشکیل می‌دهند.

زاگاریا تصریح کرد: گرچه تعداد موارد جدید ابتلا به بیماری وبا طی هفته‌های اخیر با کاهش روبه‌رو شده است ولی 35 منطقه در یمن همچنان در معرض این بیماری قرار دارند.

بدتر شدن اوضاع اقتصادی و عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم موجب تشدید بحران انسانی در یمن شده است.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی در حال همکاری با مقام‌های محلی در یمن است تا مناطق پرخطر ناشی از همه‌گیرشدن بیماری وبا را شناسایی کند. یک کشتی حامل 35 تن تجهیزات پزشکی و دارویی که هفته‌ها در بندر حدیده منتظر تخلیه محموله بود، به‌سوی عدن تغییر مسیر داده است.

این مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی گفت: ما منتظریم و امیدواریم که شرایط محاصره هرچه زودتر حل‌وفصل شود.

سازمان ملل روز جمعه از ائتلاف سعودی خواست تا محاصره یمن را به‌طور کامل پایان دهد. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از همه طرف‌ها در یمن خواست که حملات هوایی و زمینی در این کشور را متوقف کنند.

استفان دوجاریک، سخنگوی گوترش گفت: دبیرکل سازمان ملل از تشدید درگیری‌ها و حملات هوایی در صنعا و مناطق دیگر یمن طی روزهای گذشته که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی شده، نگران است.

زاگاریا نیز افزود: سازمان بهداشت جهانی از 130 بیمارستان در سراسر یمن پشتیبانی می‌کند و سوخت، آب، اکسیژن، دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز آنها را تأمین می‌کند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه صنعاء با تأکید بر این که ما از توطئه‌های ایالات متحده و اقدامات خصمانه آنها اطلاع داریم، گفت: مسئولیت پیامدهای هرگونه حماقت برضد یمن از سوی آمریکایی‌ها برعهده خودشان است.

وی با انتشار مطلبی در شبکه ایکس به واشنگتن هشدار داد که در صورت انجام هرگونه اقدام خصمانه، یک راه امن در منطقه نخواهند یافت و همه منافع آنها، هدف آزادگان قرار خواهد گرفت.

العزی از واشنگتن خواست به اقدامات خصمانه خود نسبت به یمن دست بردارد پیش از آنکه افکار شکست خورده آن را جهنمی بی‌پایان بکشاند.

وی این سخنان را بعد از تلاش آمریکا برای به کارگیری ایادی داخلی خود برای برهم زدن ثبات در یمن بعد از شکست در بازدارندگی در دریای سرخ عنوان کرد.

نیروهای مسلح یمن در حمایت از غزه همچنان کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که در دریا سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند به سمت سرزمین‌های اشغالی در حرکت هستند را هدف قرار می‌دهند. کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی نیز در پاسخ به حمله به یمن، هدف نظامیان صنعاء هستند.

سرهنگ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیشب (جمعه) از حمله به نفتکش انگلیسی "Andromeda Star" در دریای سرخ و اصابت مستقیم آن خبرداد.

همچنین نیروی پدافند هوایی یمن موفق شد یک فروند پهپاد "MQ9" را در آسمان استان صعده و در حین انجام عملیات خصمانه سرنگون کند.

عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن روز پنج‌شنبه اعلام کرد که یمن به عملیات‌های نظامی خود ادامه داده و تلاش می‌کند، عملیات‌های خود را در اقیانوس هند توسعه داده و تقویت کند تا جایی که در محاسبات آمریکایی ـ انگلیسی ـ اسرائیلی نمی‌گنجد.

الحوثی باردیگر تاکیدکرد که تنها راه حل، توقف نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه و پایان محاصره این منطقه است و طولانی کردن این حملات و محاصره نتیجه عکس بر وضعیت اقتصادی دشمنان دارد.
 

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید