Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@07:43:05 GMT

خواص کندر از زبان امام رضا (ع)

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۴۶۲۴

امام رضا (ع) در رابطه با خواص کندر می‌فرمایند: کندر بلغم را از معده می‌شوید، معده را پاکسازی می‌کند، عقل را قوی می‌گرداند و غذا را گوارا می‌سازد. ناطقان: یکی از مواردی که در سال‌های اخیر به‌عنوان یک موضوع مهم در کشور مورد توجه واقع شده و مقام معظم رهبری نیز برای اجرای آن تأکید ویژه‌ای داشتند، سبک زندگی اسلامی و ایرانی است که این مسئله از اهمیت فراوانی در جامعه اسلامی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سبک زندگی سنتی- دینی با گرایش به توصیه‌های اهل بیت (ع) بین مردم ایران از استحکام دیرینه برخوردار است.
"کندر" شیره گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد و اطبای طب سنتی از قدیم آن را برای درمان بسیاری بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌دادند که به سه صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شده است.
کندر ویژگی‌های دیگری هم دارد، از جمله آن‌که برای دستگاه گوارش و معده مفید بوده و به هضم غذا کمک می‌کند؛ امام رضا (ع) در این رابطه می‌فرماید: زیاد کندر بخورید و آن را در دهان نگه دارید و خوب بجوید، جویدن آن برای من، دوست داشتنی‌تر است. کندر بلغم را از معده می‌شوید، معده را پاکسازی می‌کند، عقل را قوی می‌گرداند و غذا را گوارا می‌سازد.
یکی از خواصی که برای کندر نقل شده تقویت حافظه و افزایش توان یادگیری است؛ در این باره امام رضا (ع) به نقل از امام علی (ع) می‌فرماید: سه چیز حافظه را زیاد می‌کند و بلغم را از بین می‌برد، قرائت قرآن، عسل و کندر.
امام رضا (ع) توصیه می‏‌فرمایند: به زنان حامله کندر بخورانید که اگر بچه‏ شکمش پسر باشد با قلبی پاک، دانا و شجاع متولد شود و اگر دختر باشد، خوش اخلاق و زیبا می‌‏شود و نزد شوهرش نیز سعادتمند و خوشبخت می‌گردد.
منبع: فارس برچسب ها: خواص کندر ، امام رضا ، توصبه اهل بیت

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص و فواید خرما + فیلم

خرما با کنترل سطح کلسترول خون و چربی پایینی که دارد، در رژیم‌های لاغری جای می‌گیرد. همچنین وجود خواص خرما برای لاغری اسید‌های چرب غیراشباع، التهابات مرتبط با چاقی را کاهش داده و وزن را کنترل می‌کند. هر ۱۰۰ گرم خرما حاوی ۷ گرم فیبر است که فیبر هم به کاهش وزن کمک می‌کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ
  • خواص گل سرخ + فیلم
  • خواص جکوزی برای پوست
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد
  • خواص درمانی رازیانه