Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کي‌روش در برنامه نود، درخصوص چينش بازيکنان و بحث خداحافظي اش از فوتبال توضيحاتي ارائه داد.
وبسايت رسمي برنامه نود - سرمربي تيم ملي ايران مهمان ويژه برنامه 90 در سيزدهم آذر ماه بود.
به گزارش وبسايت نود ، کارلوس کي‌روش ابتدا درمورد قرعه‌کشي جام جهاني اظهار کرد: واقعيت اين است بعد از اينکه متوجه شدم اين فرصت را از دست داديم ديدار افتتاحيه جام جهاني برابر روسيه را انجام دهيم، آنطور واکنش نشان دادم؛ چون مسابقه با اين تيم مطمئنا يک جذابيت و ديدگاه بزرگي براي کشور ايران به وجود مي‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قبل از اين قرعه‌کشي مي‌دانستم ايران در هر گروهي بيافتد، گروه سختي خواهيم داشت؛ اما همگروه بودن با پرتغال و اسپانيا که يکي قهرمان سابق جهان و ديگري قهرمان اروپا و مدعيان قهرماني اين جام جهاني هستند، مي‌تواند جذاب باشد ولي از دو زاويه مختلف مي‌شود به اين موضوع نگاه کرد. بعضي ديگر از افراد شايد اين گروه در جام جهاني را يک فرصت بزرگ ببينند؛ به نظرم بايد مثبت نگاه کنيم چون فرصت خوب و بي‌نظيري است تا بازيکنان‌مان مقابل بهترين بازيکنان جهان بازي کند.
ما بايد کارمان را انجام دهيم؛ اگر تمام ادوار قبلي که ايران در جام جهاني حضور داشته را ببينيد، متوجه مي‌شويد اين سخت‌ترين گروهي بوده که ايران در آن افتاده ولي اگر آماده سازي خوبي داشته باشيم، مي‌توانيم موفق شويم؛ اين يک چالش بزرگ و جذابيت خواهد بود. وقتي ديدم با پرتغال و اسپانيا همگروه هستيم، فهميدم با يک چالش بزرگ روبرو هستيم؛ به‌عنوان مربي بزرگترين چالش زندگي‌ام است؛ اميدوارم همه متوجه اين موضوع باشند که کار دشواري داريم؛ اگر برنامه آماده سازي خوبي داشته باشيم شانش کوچکي خواهيم داشت و اين همان مسيري است که ما بايد خود را در آن قرار دهيم.
کي‌روش با تاکيد بر اينکه به نظرم جامعه فوتبال ايران بايد يک تصميم خيلي ساده بگيرد گفت: اين جام جهاني در درجه اهميت خيلي بالايي براي فوتبال ايران است؛ افتخار و اعتباري که ايران مي‌تواند در اين جام جهاني به دست بياورد با هيچ يک ازجام‌هاي قهرماني، مسابقات داخلي و ... قابل مقايسه نيست؛ جام جهاني بعدي چهار سال ديگر خواهد بود؛ 6 ماه ديگر جام جهاني است و وقت آن خواهد بود که متحد، وفادار و يکدل و يکرنگ کنار هم باشيم؛ اين تلاش در کنار هم باشيم تا بازيکنان بزرگ شوند و بتوانند اين رقابت را انجام دهند.
در اين چند روز با بازيکنان تيم ملي صحبت کردم که هيجان‌زده هستند؛ بازيکنان بايد براي رقابت آماده کامل باشند؛ در حال حاضر يک ليست از بازيکنان داريم که 35 بازيکن برتر هستند؛ 3 بازيکن در هر پست داريم؛ 5 دروازه‌باني که از قبل انتخاب شده‌اند؛ بنده اين را مي‌توانم بگويم براي جام جهاني روسيه 50 تا 60 درصد بازيکنان ما داخلي خواهند بود و 50 تا 55 درصد را لژيونرها تشکيل مي‌دهند.
کي‌روش با بيان اينکه مسئله کليدي و بزرگي که ما با آن مواجه هستيم آماده سازي بازيکنان داخلي خواهد بود، افزود: سوال پذيرش يا عدم پذيرش از گروهمان است که البته بايد بپذيريم؛ برخي به اين مسئله به عنوان مشکل نگاه مي کنند؛ با تمام احترام به سريلانکا، شما نمي‌توانيد توقع بازي مقابل اين تيم در جام جهاني را داشته باشيد و بايد توقع بازي مقابل بهترين تيم‌ها را کنيد.اينطور در ذهنمان بگوييم در مراکش در يک شانزدهم نهايي جام حذفي، با اسپانيا در يک هشتم و پرتغال در يک چهارم بازي مي‌کنيم؛ بايد نسبت به شرايط فعلي واقع‌گرا باشيم. شايد کمي صحبت‌هايم براي برخي سخت باشد 50 درصد بازيکنان ما خارج از کشور هستند ولي 50 درصد نفرات داخلي آمادگي بازي در جام جهاني ندارند و اين نظر بنده است و اين بنابر آماري بوده که براساس سطح بين‌المللي دارم ولي شايد برخي اين عقيده را نداشته باشند؛ شانس بالا رفتن ما اين است که سطح رقابت بازيکنان داخل کشور ايران را بالا ببريم.
به رييس فدراسيون پيشنهاد دادم ارديبهشت ماه سال آينده که مسابقات حذفي ليگ قهرمانان آسيا برگزار مي‌شود، از AFC بخواهند بعد از جام جهاني اين رقابت‌ها برگزار شود که از اين موضوع حمايت نشده است و تيم‌هاي ژاپن، کره جنوبي و استراليا آن را به تاييد نرساندند که اين مسئله طبيعي است. قبل از جام جهاني 2014 يک توافقي داشتيم قبل از مسابقات يک سري بازيکنان مرخص شوند که برخي باشگاه‌ها اين کار را نکردند و آخر سر برخي بازيکنان و تيم ملي متضرر شدند و مجبور شدم يک سري بازيکن ديگر انتخاب کنم؛ اميد ابراهيمي جام جهاني را به همين دليل از دست داد؛ من در ارديبهشت ماه احتياج دارم بازيکنان را در اختيار داشته باشم. عربستان سعودي فورا يک جايگزين و راه حل براي اين معضل انتخاب کرده است؛ بازيکنان خود را با فرستادن به پرتغال و اسپانيا در تيم‌هاي اين کشور که 80 درصد نفراتش هم بازي مي‌کنند استخدام کرده و پاداششان را هم فدراسيون عربستان خواهد داد.
کي‌روش خاطرنشان کرد: يکي از مسائلي که بنده پيشنهاد دادم و سعي در اجراي آن داريم، تلاش خواهيم کرد با درک خوب و متقابل باشگاه‌ها از ماه ژانويه تا آوريل 2018 بعد از بازي‌هاي ليگ، يک روز و نيم بازيکنان را در اختيار داشته باشيم که بدون لطمه زدن به سطح عملکرد بازيکنان نيز باشد؛ براي مثال اگر تيمي پنج‌شنبه بازي دارد، از جمعه ظهر به مدت يک روز و نيم درا ختيار ما باشند و با تيم ملي تمرين کنند؛ يک آماده‌سازي خاص، بدون لطمه زدن به مسائل ريکاوري و تمريني بازيکنان. اميدوارم بعد از 36 حضورم در رئال و منچستر، مربيان ايراني به دانش و تجربه بنده اعتماد کنند چون کاري که مي‌خواهم انجام دهم خاص هست تا بازيکنان آماده‌سازي ذهني داشته باشند و به هيچ عنوان عملکرد بازيکنان ليگ ايران را درون زمين تحت تاثير قرار نخواهد داد؛ فکر مي‌کنم قدم به قدم بازيکنان داخلي ما به سطح ايده‌آلي که مد نظر داريم با اين برنامه مي‌رسند؛ اين موضوع در ارتباط با باشگاه‌ها انجام خواهد شد؛ ما نياز به درک کامل باشگاه‌ها خواهيم داشت و در کشورهاي مختلف اين امر انجام مي‌شود و در دي ماه سال گذشته، کرواسي و سوئد اين کار را کردند.
سرمربي تيم ملي اذعان داشت: علاقه‌مند هستم براي اين برنامه و آماده‌سازي تيم ملي به جزيره کيش بروم و منتظر بازيکنان شوم؛ واقعيت اين است وريا غفوري، اميد ابراهيمي، سيد جلال حسيني، مهدي طارمي، وحيد اميري و ... نمي‌توانند مقابل اسپانيا بازي کنند؛ فقط بايد يک تصميم صادقانه بگيريم؛ ما اگر اين شانس را به پسران خود بدهيم که پيشرفت کنند، مطمئنا در بازي برابر پرتغال و اسپانيا سخت تلاش خواهند کرد؛ اين وظيفه ما است تا فرصت را در اختيارشان بگذاريم تا بازيکنان بهتري شوند؛ اگر اين کار را انجام دهيم شانس‌هاي ما بيشتر خواهد شد و مي‌توانيم رويا پردازي صعود به دور دوم را داشته باشيم و آن را تجربه کنيم.
ما به يک احساس همبستگي و همکاري خوب داريم و بايد احساس مسؤوليت پذيري را بيشتر کنيم. 4 سال جام جهاني نداريم ولي ليگ قهرمانان هر ساله است؛ کره جنوبي و ژاپن با بازيکنان دوم خود در ليگ قهرمانان امسال بازي مي‌کنند؛ سامي جابر به من گفت عربستان هر کاري انجام مي‌دهد تا جام جهاني بهتري داشته باشد؛ تصميمي که کنفدراسيون فوتبال آفريقا گرفته را نگاه کنيد؛ آنها تصميم گرفتند دو و نيم ميليون دلار، مازاد بر چيزي که تيم‌ها دريافت مي‌کنند، بدهند تا آماده‌سازي بيشتري داشته باشند.
او با اشاره به اينکه فيفا به دنبال افزايش تيم‌هاي جام جهاني است، گفت: تعداد تيم‌هاي جام جهاني در دوره بعد منوط به عملکرد تيم‌هاي آسيايي و آفريقايي در جام جهاني است؛ آسيايي‌ها در سال 2014 عملکرد ضعيفي داشتند و اگر آن نتايج را در دور جديد داشته باشند، براي سال 2022 متضرر خواهند شد.
سرمربي تيم ملي يادآور شد: کاملا معتقدم بازي اول با مراکش، مهم‌ترين مسابقه ما خواهد بود چون نخستين ديدار مي‌تواند سرنوشت شما را مشخص کند؛ بازي مقابل مراکش حکم فينال جام جهاني را براي ما دارد. پيش‌بيني از تيم‌هاي سه و چهار نداشتم و فقط به ديدار با روسيه فکر مي‌کردم؛ پس از اين همه قرعه‌کشي در طول زندگي ياد گرفتم بهتر هست بنشينم و به خداوند توکل کنم چون او تقدير را مشخص خواهد کرد؛ اگر مي‌توانستيم بازي افتتاحيه جام جهاني مقابل روسيه را انجام دهيم افتخار فوق‌العاده‌اي رخ مي‌داد؛ البته بازي با اسپانيا و پرتغال نيز جذابيت دارد.
فينال ما با مراکش است و بايد تمرکز کامل روي ديدار با اين تيم بگذاريم؛ برنامه تيمم را امروز خدمت رييس فدراسيون دادم؛ ما هفت ديدار تدارکاتي تا جام جهاني خواهيم داشت؛ تلاش کردم يک سري مسابقه مهم در دستور کار داشته باشم؛ سه ديدار با تيم‌هاي سبک فوتبال لاتين و سه تيم آفريقايي ولي دوست دارم بازيکنانم با فضاي فوتبال لاتين آشنا شوند چون فضاي فوتبال دشواري هست و در آن تيکي تاکا، دريبل زياد و ... وجود دارد.
بازي با پرتغال و اسپانيا مثل ديدار با آرژانتين در جام جهاني 2014 خواهد بود؛ 90 دقيقه موش و گربه بازي خواهيم کرد؛ اگر مي‌توانستيم لباس گربه بر تن کنيم اين کار را مي‌کرديم ولي پرتغال و اسپانيا زودتر اين لباس را گرفته‌اند و ما مجبور هستيم آن يکي لباس را بر تن کنيم و 90 دقيقه جنگجويي خواهيم داشت تا ببينيم آخر مسابقه چه کسي برنده مي‌شود.
حريفان بازي‌هاي دوستانه را به دو دسته تقسيم کردم. تيم‌هايي که به جام جهاني صعود کرده و انگيزه لازم را خواهند داشت و تيم‌هاي ديگري که به جام جهاني راه نيافتند و انگيزه لازم را ندارند؛ اما ما بايد با تيم‌هايي بازي کنيم که تفکر فوتبال اروپايي مثل صربستان، ترکيه، روماني، کرواسي، بوسني، بلغارستان و حتي ايتاليا دارند؛ البته چالش بازي با تيم‌هايي مثل مصر و ... را نيز در دستور کار داريم. آخرين بازي ما قبل از رفتن به جام جهاني در تهران خواهد بود؛ به دليل اينکه در ديدار اول جام جهاني با مراکش بازي مي‌کنيم توانستم با ارتباطاتي که داشتم اين کار را انجام دهم تا در آخرين مسابقه دوستانه در تهران، روز دوازدهم خردادماه 97 و دو روز پيش از رفتن به روسيه با الجزاير ديداري داشته باشيم. هجدهم خردادماه در روسيه ديداري تدارکاتي برگزار خواهيم کرد و در فروردين ماه به مصاف تيم‌هاي اروپايي مي‌رويم؛ فيفا در 28 ماه مي ميلادي يک مدت زمان استراحت اجباري داده و نمي‌توانيم بازي کنيم؛ مطمئنا آلبا، راموس و رونالدو در اين زمان بازي خواهند کرد و ما احتياج به مسابقات دوستانه داريم که علاقه‌مند هستيم در اين تاريخ مقابل ترکيه قرار بگيريم که تفکر فوتبال اروپايي دارد.
کي‌روش از فعاليت کادر فني فوق‌العاده تيم ملي که تيم را درون و بيرون زمين کاملا آماده کرده است، خبر داد و افزود: روحيه‌اي که بايد داشته باشيم اين است که در آماده‌سازي همه کنار هم باشيم؛ ما مي‌دانيم و اطلاع داريم که موفقيت نياز به از خود گذشتگي دارد؛ نياز به همبستگي داريم؛ يک نتيجه آبرومندانه در جام جهاني مي‌تواند ارزش بيشتري از سه بار قهرماني در آسيا داشته باشد.اصلاحات براي باشگاه‌ها نياز است چون جام جهاني 2022 قطر فردا است؛ هرچه عملکرد بهتري داشته باشيم براي قطر آماده‌تر خواهيم شد؛ اين صحبت را خيلي وقت پيش انجام داديم که کيفيت چمن، استاديوم و ... در ايران بايد پيشرفت کند تا ليگ پيشرفت کند و به طبع آن تيم ملي بهتري داشته باشيم؛ با اين اتفاقات شانس بيشتري براي موفقيت در جام جهاني داريد.
سرمربي تيم ملي ايران در پايان اشاره کرد: در آخر اين نکته اهميت دارد که افتخار و سربلندي ايران از هر چيزي مهم‌تر خواهد بود؛ مردم ايران عاشق فوتبال هستند و هواداران استحقاق نتايج بسيار خوبي دارند؛ از الان تا خردادماه سال آينده نياز به همبستگي داريم. شايد برخي افراد صحبت من را دوست نداشته باشند ولي در هفت سال گذشته باشگاه‌ها از نظر مسابقات بين‌المللي جايگاه زياد و ويژه‌اي براي ايران کسب نکردند؛ بايد يک سري مسائل ما تغيير کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۴۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریبل های دیدنی بازیکنان رئال مادرید مقابل بارسلونا / بازی های لالیگا

رئال مادرید شب یکشنبه میزبان بارسلونا خواهد بود. در این ویدیو که توسط صفحه رسمی لالیگا منتشر شده است، دریبل های برتر رئال مادرید در بازی های لیگ مقابل بارسلونا را نمایش می دهد.

دانلود (8.2MB)

دیگر خبرها

  • افشاگری مربی تیم ملی درباره مصدومیت علیرضا بیرانوند
  • تساوی فولاد و مس در نیمه اول
  • قدردانی مربی تیم فوتسال افغانستان از بازیکنان تیم + فیلم
  • ایران بی تردید شانس اول قهرمانی است/ امیدوارم افغانستان صعود کند
  • دریبل های دیدنی بازیکنان رئال مادرید مقابل بارسلونا / بازی های لالیگا
  • ایران منطقی بازی کرد/ سخت‌ترین دوره جام ملت‌ها را در پیش داریم
  • کمالوند: خاک عالم بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!
  • کاهش شانس ژیمناست تاریخ‌ساز ایران برای کسب سهمیه المپیک
  • حضور اولین داور زن تکواندوی ایران در المپیک
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ برگزاری تمرین تیم ملی ایران