Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@19:46:52 GMT

خواص کندر از دیدگاه امام رضا (ع)

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۵۰۶۵

خواص کندر از دیدگاه امام رضا (ع)

یکی از مواردی که در سال‌های اخیر به‌عنوان یک موضوع مهم در کشور مورد توجه واقع شده و مقام معظم رهبری نیز برای اجرای آن تأکید ویژه‌ای داشتند، سبک زندگی اسلامی و ایرانی است که این مسئله از اهمیت فراوانی در جامعه اسلامی برخوردار است.

سبک زندگی سنتی- دینی با گرایش به توصیه‌های اهل بیت(ع) بین مردم ایران از استحکام دیرینه برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"کندر" شیره گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد و اطبای طب سنتی از قدیم آن را برای درمان بسیاری بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌دادند که به سه صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شده است.

کندر ویژگی‌های دیگری هم دارد، از جمله آن‌که برای دستگاه گوارش و معده مفید بوده و به هضم غذا کمک می‌کند؛ امام رضا (ع) در این رابطه می‌فرماید: زیاد کندر بخورید و آن را در دهان نگه دارید و خوب بجوید، جویدن آن براى من، دوست داشتنى‌تر است. کندر بلغم را از معده مى‌شوید، معده را پاکسازى مى‌کند، عقل را قوى مى‌گرداند و غذا را گوارا مى‌سازد.

یکی از خواصی که برای کندر نقل شده تقویت حافظه و افزایش توان یادگیری است؛ در این باره امام رضا (ع) به نقل از امام علی (ع) می‌فرماید: سه چیز حافظه را زیاد می‌کند و بلغم را از بین می‌برد، قرائت قرآن ، عسل و کندر.

امام رضا(ع) توصیه می‌‌فرمایند: به زنان حامله کندر بخورانید که اگر بچه‌ شکمش پسر باشد با قلبی پاک، دانا و شجاع متولد شود و اگر دختر باشد، خوش اخلاق و زیبا مى‌‌شود و نزد شوهرش نیز سعادتمند و خوشبخت می‌گردد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه صحیح در فصل بهار، از دیدگاه طب ایرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، برای تغذیه در فصل بهار، مصرف مواد غذایی خشک نسبت به چرب، برتری دارد.
در مورد شیرینی‌ها نیز توصیه می‌شود شیرینی‌تر استفاده نشود و مصرف شیرینی‌هایی مانند شیرینی نخودچی و شیرینی برنجی بهتر است. پرهیز از در هم خوری میوه نیز دیگر توصیه‌ای است که می‌تواند در فصل بهار، سلامت افراد را به همراه داشته باشد. در این فصل مصرف غذا‌های ساده و دارای اجزای کم، اولویت دارد؛ به عنوان مثال انواع املت‌ها، تخم مرغ، خاگینه ها، هویج یا بادمجان یا کشک که در این فصل به شکل کله‌جوش استفاده می‌شود.
همچنین مواد غذایی نظیر سوپ جو، آش جو و نان جو غذا‌های مناسب برای این فصل محسوب می‌شود. در میان آجیل‌ها بیشتر فندق و بادام و تا حدودی پسته توصیه می‌شود و همچنین مصرف تخم کدو، آفتاب‌گردان، تخمه ژاپنی و تخم هندوانه نیز می‌تواند مفید باشد.
اما توصیه می‌شود در میان آجیل‌ها هر روز یک مدل آجیل مصرف شود؛ برای مثال یک روز تخمه کدو و روز بعد چند عدد بادام میل شود. فاصله‌گذاری بین مواد غذایی نیز از دیدگاه طب ایرانی مهم است و توصیه می‌شود بعد از مصرف یک سری آجیل و شیرینی، از صرف غذا پرهیز کنیم.
از سوی دیگر بهتر است همیشه سیر از سر سفره بلند نشویم و هنگام پایان صرف غذا، تا حدودی گرسنه باشیم. همچنین به یاد داشته باشیم غذا‌های حاوی رنگ‌ها و طعم‌های مصنوعی مانند شیرینی‌هایی که رنگ‌های خیلی خاص نظیر قرمز، سبز تند، نقره‌ای و طلایی دارد، برای بدن مضر هستند.

دیگر خبرها

  • طغیان رودخانه کندر آسمینون شهرستان منوجان
  • چاپ مجدد کتاب «فلسفه دعا از دیدگاه آیت الله مظاهری»
  • زیره ریزه میزه خاصیت ازش می‌ریزه‌!
  • «فلسفه دعا از دیدگاه آیت الله مظاهری» به چاپ دوم رسید
  • شربت جلاب زعفران درمانگر درد معده
  • استرس چگونه هضم غذا را مختل می‌کند؟
  • خواص اعجاب انگیز دمنوش گل محمدی
  • تغذیه صحیح در فصل بهار، از دیدگاه طب ایرانی
  • عوارض جدی خوردن دوغ
  • دیدگاه یک جوان لبنانی به عملیات وعده صادق سپاه پاسداران + فیلم