Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک روزنامه آلماني از نگراني اروپا درباره حملات احتمالي شيميايي و راديو اکتيو در اين اتحاديه از طرف سازمان هاي تروريستي و اسناد معتبري که در اين باره وجود دارد خبر داد. به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري تسنيم به نقل از روزنامه "دي ولت آلمان"، تا به حال تروريست‌ها در اتحاديه اروپا از تفنگ، چاقو و کاميون براي حملات تروريستي استفاده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته شواهد و مدارک معتبري وجود دارد مبني بر اينکه اين گروه‌هاي تروريستي تصميم دارند از مواد راديو اکتيو، شيميايي و يا بيولوژيک براي اين منظور استفاده کنند.
اين روزنامه آلماني در بخش ديگري از اين مطلب نوشت: اروپا در سال‌هاي گذشته با حملات تروريستي زيادي متزلزل شده است. عاملان حملات تروريستي اکثرا از سلاح‌هايي مانند چاقو، تفنگ يا وسايل نقليه براي اين گونه حملات استفاده مي‌کردند. حملات تروريستي با مواد بيولوژيک، شيميايي و راديو اکتيو وجود نداشته است. سازمان‌هاي امنيتي اروپايي اما نمي‌خواهند به اين مسئله اعتماد کنند که اوضاع به همين شکل باقي مي‌ماند.
بر اساس ارزيابي‌هاي روزنامه آلماني "دي ولت،" در اتحاديه اروپا در حال حاضر بررسي‌هاي مشخصي در اين باره شکل مي‌گيرد که ما چگونه مي‌توانيم خود را براي اين‌گونه حملات تروريستي آماده کنيم. در بروکسل اخيرا گروهي کارشناسان درباره اين موضوع نشستي را برگزار کرده‌اند.
کميسيون اروپايي هم اخيرا يک طرح عملياتي را در اين باره تنظيم کرده است. در يک گزارش 16 صفحه‌اي کميسيون اروپايي در اين باره آمده است که سازمان‌هاي تروريستي هنوز هيچ‌گونه مواد راديواکتيو، بيولوژيک و شيميايي را در اين راستا مورد استفاده قرار نداده‌اند. اما مدارک و شواهد معتبري وجود دارد مبني بر اينکه گروه‌هاي تروريستي براي دستيابي به اين‌گونه سلاح‌ها تلاش مي‌کنند.
بر اساس اين گزارش، گروه تروريستي داعش تا به حال سلاح‌هاي شيميايي را در عراق و سوريه به کار برده است.
در اينترنت نيز اين گروه تروريستي به‌خصوص براي حملات با سلاح‌هاي شيميايي تبليغ مي‌کنند. در اين سند کميسيون اروپايي آمده است که داعش از هواپيماهاي بدون سرنشين استفاده کرده تا حملات با مواد منفجره را نظارت و عملي کند. با توجه به همه اين دلايل براي اتحاديه اروپا مهم است که شايستگي و مقاومت خود را عليه اين‌گونه حملات تروريستي در سال‌هاي آينده بهبود بخشد.
کميسيون اروپايي در بخش ديگري از اين گزارش که روزنامه "دي ولت" ارائه داده است مي‌نويسد: حتي يک حمله تروريستي کوچک با اين گونه تسليحات مي‌تواند تاثير قابل توجهي بر جوامع و اقتصادهاي ملي که اين حمله عليه آن ها صورت گرفته است داشته باشد. اين باعث اختلالات شديد و ترس و ناامني گسترده مي شود.
"جوليان کينگ"، کميسر امور امنيت اتحاديه اروپا در اين باره گفته است که خطر وقوع اين گونه حملات تروريستي کم است، اما اروپا بايد آماده باشد. ما بايد بر دسترسي به مواد با خطر بالا همانگونه که در مورد مواد منفجره يا سلاح گرم انجام مي دهيم کنترل بهتري داشته باشيم. بايد همه اطلاعات موجود در اين باره به شکل بهتري بين کشورهاي عضو اتحاديه اروپا به اشتراک گذاشته شود. همچنين آمادگي عملياتي نيروهاي ويژه اضطراري بايد بهبود يابد.
کميسيون اتحاديه اروپا توصيه مي‌کند که تمرينات مشترک مقابله با اين گونه تسليحات در پيش گرفته شود و مؤسسات پزشکي همچنين براي وقوع سناريوهاي فرامليتي آماده شود. در ضمن اين مسئله مهم است که تجربيات حفاظت در برابر فجايع با تجربيات مقابله با تروريسم در اين راستا ترکيب شود. شايد در اين زمينه به يک گروه تخصصي جداگانه در يوروپل نياز باشد.
"مونيکا هولماير" از کارشناسان داخلي حزب سوسيال مسيحي در پارلمان اروپا نيز در اين باره اظهار داشته است که تفاوت هاي بسيار بزرگي در زمينه آمادگي کشورهاي عضو اتحاديه اروپا براي مقابله با اين گونه حملات وجود دارد. وي از همه دولت هاي اروپايي درخواست مي‌کند که به اندازه کافي در زمينه تحقيق و توسعه دارو و درمان که در صورت عمليات سلاح‌هاي شيميايي و راديواکتيو بتواند مورد استفاده قرار گيرد سرمايه‌گذاري کنند.
وي همچنين در يک کنفرانس تهديد از طرف سلاح هاي کشتار جمعي که هفته گذشته در بروکسل برگزار شده بود گفته بود که اين مسئله مهم است که ذخيره دارويي براي اين منظور تهيه شده و پرسنل بيمارستاني را براي اين منظور آموزش دهيم. همچنين کنترل‌هاي بهتر ضرورت دارد تا اشخاص با مواد جنگي خطرناک را به موقع شناسايي کنيم.
"هانس داس"، کارشناس تروريسم در کميسيون اتحاديه اروپا نيز در اين باره اظهار داشته است که در فرودگاه ها امکان بازرسي کامل مسافران وجود دارد، اما در استاديوم هاي فوتبال و سالن هاي کنسرت اين امر چگونه بايد انجام شود؟
وي همچنين تاکيد کرد که در مرزهاي ورودي به منطقه شنگن بايد کنترل‌هاي مرزي بهبود يابد تا از اين مسئله جلوگيري به عمل آيد که از مواد راديواکتيو، بيلوژيک و شيميايي براي عمليات تروريستي در اروپا استفاده شود. بروکسل در اين راستا پيشنهاد مي دهد که بخصوص مبادله اطلاعات بين کشورهاي عضو در زمينه حمل و نقل بهبود يابد.
به نوشته روزنامه آلماني دي ولت، چند هفته پيش يک سرويس اطلاعاتي خارجي به سازمان هاي امنيتي اروپا در اين باره هشدار داد که تروريست هاي داعش تصميم دارند بمب هاي شيميايي خود ساخته را به کار گيرند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۵۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند

ایتنا - طبق قوانین DMA، درگاه‌بانان از ترجیح دادن خدمات‌شان به رقبا و حبس کردن کاربران در اکوسیستم منع شده‌اند. طبق گزارش بلومبرگ، آیپد اپل به فهرست محصولات فناوری که باید قوانین DMA اتحادیه اروپا را رعایت کنند اضافه شده است. کمیسیون اروپا رسما iPadOS را به عنوان یک درگاه‌بان تحت DMA در کنار مرورگر وب سافاری، سیستم عامل iOS و اپ استور تعیین کرده است.
 
به گزارش ایتنا، در این بیانیه آمده است که کاربران اساساً در اکوسیستم iPadOS اپل «محبوس» هستند که این باعث منصرف کردن کاربرانش از رو آوردن به محصولات رقبای آن می‌شود. این شرکت شش ماه فرصت دارد تا از تمهیدات متنوع پیشگیرانه این اتحادیه پیروی کند.
 
این تصمیم به دنبال تحقیقاتی چند ماهه بر روی iPadOS برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا به عنوان نرم‌افزار درگاه‌بان واجد شرایط است یا خیر اتخاذ می‌شود. مارگرت وستیگر، معاون اجرایی مسئول خط‌مشی رقابت در کمیسیون اروپا، نوشت: «iPadOS درگاه مهمی است که بسیاری از شرکت‌ها برای دسترسی به مشتریان خود به آن متکی هستند. تصمیم امروز تضمین خواهد کرد که انصاف و رقابت‌پذیری نیز در این پلت‌فرم حفظ شود».

 
اپل برای کسب اطمینان از تطابق‌پذیری iPadOS چه کاری باید انجام دهد؟ طبق قوانین DMA، درگاه‌بانان از ترجیح دادن خدمات‌شان به رقبا و حبس کردن کاربران در اکوسیستم منع شده‌اند. همچنین نرم‌افزار باید به طرف‌های ثالث اجازه دهد تا با سرویس‌های داخلی همکاری متقابل داشته باشند، که به همین دلیل است که فروشگاه‌های طرف ثالث در حال اهمیت پیدا کردن برای آیفون‌ها در اروپا هستند.
 
به گزارش ایتنا، در بیانیه‌ای که توسط فوربس منتشر شد، اپل گفت که «به تعامل سازنده با کمیسیون اروپا ادامه خواهد داد» تا اطمینان حاصل شود که خدمات تعیین‌شده‌اش با DMA از جمله iPadOS مطابقت دارد. با این حال، این شرکت دقیقاً راضی نیست و این قانون را به ایجاد «خطرات جدید حریم خصوصی و امنیت داده‌ها» متهم کرده است. به همین منظور، اپل یک شکوائیه حقوقی به دادگاه عمومی اتحادیه اروپا که قرار است در اواخر سال جاری در لوکزامبورگ برگزار شود صادر کرده است.

دیگر خبرها

  • پاسخ طالبان به موضع پاکستان درباره منشأ حملات تروریستی داعش
  • راهپیمایی کارکنان نهادهای اروپایی در حمایت از فلسطین
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی
  • لبنان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از حمله به رفح شد
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند