Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@17:23:02 GMT

خطرناکترین توطئه ائتلاف سعودی در یمن خنثی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۵۷۷۸

خطرناکترین توطئه ائتلاف سعودی در یمن خنثی شد

محمد البخیتی گفت علی عبدالله صالح بدترین حاکمی بود که سال‌ها بر این مردم حکومت کرد و بر فتنه انگیزی و ایجاد اختلاف بین اقشار مختلف مردم یمن تکیه داشت

باشگاه خبرنگاران: عضو جنبش انصار الله یمن تأکید کرد تحولات روز دوشنبه، خطرناک‌ترین توطئه ائتلاف متجاوز سعودی را علیه ملت و مقاومت یمن خنثی کرد و سیاه‌ترین صفحه از تاریخ مردم یمن ورق خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه تلویزیونی العالم در گفتگو با محمد البخیتی از سران جنبش انصار الله یمن به بررسی حادثه کشته شدن علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن و پیامد‌های آن پرداخت.

محمد البخیتی در توضیح این بخش از سخنان سید عبدالملک بدرالدین دبیر کل جنبش انصار الله که حادثه کشته شدن صالح شکست یک برنامه فتنه انگیزانه در یمن است، گفت: امروز خطرناکترین توطئه ائتلاف سعودی علیه ملت یمن و مقاومت آنان خنثی و سرنگون شد، این در حالی بود که بسیاری از مردم و حتی هواداران ما معتقد بودند که پایداری مردم یمن به پایان خواهد رسید.

به علاوه امروز ما شاهد برچیده شدن یک مرحله و آغاز مرحله‌ای جدید بودیم. سیاه‌ترین صفحه از تاریخ مردم یمن ورق خورد، چرا که علی عبدالله صالح بدترین حاکمی بود که سال‌ها بر این مردم حکومت کرد و بر فتنه انگیزی و ایجاد اختلاف بین اقشار مختلف مردم یمن در تمام زمینه‌های سیاسی، مذهبی، قبیله‌ای و حتی خانوادگی تکیه داشت.

صالح به صورت مستقیم یا از طریق افراد دست نشانده دست به ترور‌های زیادی زد و این ترور‌ها فقط شامل اقشار سیاسی مخالف یا معارض نبود بلکه شامل افرادی در میان حزب خود او نیز می‌شد و این ترور‌ها فهرست طویلی دارد که همگان از آن باخبر هستند.

صالح همچنین به فریبکاری و نیرنگ بازی شهرت داشت، چرا که در هیچ توافقی وارد نمی‌شد مگر آنکه آن را می‌شکست و به دنبال ایجاد ائتلاف‌های جدید بود تا دستآوردی برای خود کسب کند. من تأکید می‌کنم آنچه اتفاق افتاد یک اختلاف بین انصار الله و حزب کنگره نبود و سید عبدالملک نیز به این نکته اشاره کرد، بلکه درگیری و تنش با گروهی بود که صالح آن را ریاست می‌کرد. حتی اعضای حزب کنگره نیز از مواضع صالح در تأیید متجاوزان و توصیف نبرد شرافتمندانه به نبرد باطل و بیهوده، دچار شوک شدند.

صالح همچنین تلاش می‌کرد نبرد علیه ائتلاف متجاوزان را با ادعا‌های باطل مبنی بر اینکه ما کودکان را برای جنگیدن در جبهه‌های نبرد به خدمت می‌گیریم مخدوش کند.

من می‌پرسم آیا این پایداری ملی با به خدمت گرفتن کودکان بدون وجود یک عزم و اراده مردمی صادقانه امکان پذیر است؟
البخیتی در مورد اتفاقات چند ساعات اخیر در یمن گفت: از زمان آغاز بحران اخیر، من همه کار‌ها و فعالیت‌های سیاسی خود را متوقف کردم و به آرام کردن و مدیریت تحولات میدانی مشغول شدم، چرا که ما با یک چالش بزرگ مواجه شدیم و نیاز داشتیم اوضاع را آرام کنیم. دیشب پدرم ناصر البخیتی و شیخ اسماعیل الجلعی با من تماس گرفتند و گفتند علی عبدالله صالح با آن‌ها تماس گرفته و درخواست وساطت کرده است.

من گفتم طبق گفته‌های سید عبدالملک ما از تمام طرف‌ها استقبال می‌کنیم، اما زمان این درخواست وساطت بسیار دیر شده است.

امکان اینکه من وارد این وساطت شوم وجود دارد، اما به شرط اینکه به صالح بگویید این وساطت بر اساس حفظ سلامتی و کرامت او شکل می‌گیرد، اما باید به ایفای نقش سیاسی خود پایان دهد و برای حفظ زندگی اش در اقامت اجباری باقی بماند، اما صالح این پیشنهادات را نپذیرفت و درخواست توافق داشت. ما نیز اعلام کردیم صالح باید خود را تسلیم کند پس از آن از هرگونه توافق در راستای تأمین مصالح کشور استقبال می‌کنیم.

محمد البخیتی در مورد روایت انصار الله از نحوه کشته شدن صالح گفت: صالح در آخرین لحظات تلاش می‌کرد فرار کند و موفق شد با خودرو‌های زرهی از منطقه‌ای که در آن حضور داشت خارج شود، اما خارج شدن او از پایتخت سخت بود و درگیری‌هایی در راه خروج به سوی مأرب اتفاق افتاد و آنجا کشته شد.

البخیتی گفت: ما مطمئن بودیم درخواست وساطت صالح خدعه و فریب جدید اوست، اما بر اساس حساب گری‌های مادی و سیاسی و اطلاعاتی عمل نکردیم بلکه بر اساس ارزش‌های اخلاقی با او تعامل کردیم.

امروز یک روز تاریخی در یمن بود و همه مردم یمن این مسأله را تأیید می‌کنند. ما خطرناکترین شکاف را در جبهه داخلی خود مسدود کردیم، چرا که صالح علاوه بر اینکه قصد داشت علیه ما اعلام کودتا کند تلاش می‌کرد در میان مبارزان برای رفتن به جبهه نبرد علیه ائتلاف متجاوز تفرقه ایجاد کند، وی در مسیر اصلاح سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و روند سیاسی مانع ایجاد می‌کرد. من حتی شوکه شدم وقتی فهمیدم صالح در مسیر احیای گفتگو‌ها بین بخش‌های مختلف سیاسی که گام مهمی در مقابله با نیرو‌های متجاوز بود مانع ایجاد می‌کرد.

محمد البخیتی در مورد این بخش از سخنان سید عبدالملک که گفت: انصار الله با حزب کنگره مشکلی ندارد و آنان برادران ما هستند و اینکه آیا این سخن به خاطر نگرانی از پیامد‌های کشته شدن صالح بر ائتلاف‌های داخلی است یا نشان از ترسیم خطوط کلی تشکیل ائتلاف‌ها برای مرحله بعد دارد؟ گفت: سید عبدالملک و ما این سخنان را پیشتر نیز گفته ایم و در آینده نیز خواهیم گفت: چرا که بر اساس آموزه‌های قرآنی بنا شده است.

سید عبدالملک در پایان سخنان قبلی خود بر ضرورت بازگشت به محبت و برادری و گفتگو بین ما و حزب کنگره تأکید کرد. او حتی بین موضع پایگاه مردمی حزب کنگره که علیه متجاوزان است و بین مواضع صالح و نیروهایش تمایز قائل است، اما برخی از ناظران و تحلیلگران و حتی کشور‌های متجاوز این بخش از سخنان سید را اشتباه تعبیر می‌کنند و آن را از موضع ضعف می‌دانند، بنابراین بر حملات خود علیه یمن شدت بخشیدند، اما متأسفانه آنان به سخنرانی‌های سابق سید مراجعه نکرده بودند و هنگامی که متجاوزان به شکست انصار الله امیدوار بودند.

سید عبدالملک در سخنرانی خود آنان را به صلح و گفتگو دعوت کرد، اما آنان همیشه اشتباه برداشت می‌کردند و من می‌توانم بگویم صالح حدود بیست بار هنگامی که بحرانی پیش می‌آمد سخنان ما را اشتباه برداشت کرد. سید عبدالملک همچنین در سخنان خود تأکید کرد اقدامات انتقام جویانه علیه اعضای حزب کنگره به هیچ عنوان جایز نیست، حتی آن‌هایی که مرتکب اشتباه نیز شده اند اگر از گذشته خود پشیمان شوند و موضع گیری صحیحی اتخاذ کنند در امان هستند. سخنان و مواضع انصار الله علیه هیچ یک از گروه‌ها و احزاب سیاسی نیست و علیه اعضای حزب اصلاح یا کنگره یا سوسیالیست‌ها یا سایر احزاب موضع گیری نمی‌کنیم، اما تمام احزاب سیاسی به جز حزب سوسیالیست که مواضع معقولی داشتند علیه انصار الله وارد عمل شوند و ما را هدف قرار دادند، علی عبدالله صالح خواستار هدف قرار دادن انصار الله در هر مکانی شد.

البخیتی در مورد اینکه آیا ترس از این وجود دارد که یک طرف سوم از شرایط کنونی یمن و کشته شدن صالح بهره برداری کند؟ و تصور انصار الله در مورد مرحله بعد و برقراری ائتلاف با احزاب و گروه‌های مختلف یمنی چیست؟ گفت: خطر سوء استفاده طرف سوم از این اوضاع قبلا وجود داشت، اما اکنون بسیار محدود شده است، هر چند نمی‌توان این خطر را کاملا رد کرد. آنچه امروز اتفاق افتاد بسیاری از حقیقت‌ها را آشکار ساخت و امکان اتفاق افتادن حوادث مشابه را که به طرف سوم اجازه بهره برداری دهد کاهش داده است. یکی از این حقیقت‌ها این بود که صالح در مقابله با متجاوزان مشارکت نداشت و با وجود اینکه ما درگیر فتنه داخلی بودیم، اما جبهه‌های نبرد علیه متجاوزان همچنان به فعالیت خود ادامه می‌داد.

همچنان تحولات امروز ثابت کرد اتهام زنی‌های ما به صالح درست بود و او می‌خواست به ما از پشت خنجر بزند و علیه ما توطئه چینی می‌کرد.

برخی‌ها به ما می‌گویند اگر چنین است پس چرا زودتر وارد عمل نشدید؟ پاسخ این است که ما بر اساس ظاهر حکم صادر کردیم، ما در روز بیست و چهارم ماه اوت گذشته که صالح تحت عنوان جشن تأسیس حزب کنگره تصمیم به اقدام علیه ما گرفت از مقاصد او اگاه شدیم، ولی او این موضوع را انکار کرد؛ بنابراین منطقی و قانونی نبود که برای از میان برداشتن او وارد عمل شویم. امروز ثابت شد که کسی که با متجاوزان مقابله می‌کند فقط ملت یمن به رهبری سید عبدالملک هستند، ما نمی‌گوییم همه افرادی که علیه متجاوزان فعالیت می‌کنند عضو انصار الله هستند، اما همه تحت رهبری سید قرار دارند. من به سایر احزاب و گروه‌های سیاسی می‌گویم تاریخ و آینده از شما چه چیزی نقل خواهد کرد؟

تحولات امروز حقیقت بزرگ دیگری را آشکار کرد و من امیدوارم متجاوزان و تصمیم گیرندگان سیاسی و ملت‌های سعودی و اماراتی و عربی آن را دریافت کنند، این حقیقت این است که تهاجم خارجی ده کشور علیه ما و اختلافات و چند دستگی سیاسی داخلی و کودتا و خنجری که صالح از پشت به ما زد، همه به شکست انجامید چرا که اراده ملی و مردمی در مقابله با این تجاوز و تهاجم وجود دارد؛ بنابراین اگر کسی بگوید شما به نمایندگی از مردم سخن نگویید و شما فقط یگ گروه سیاسی هستید، ما می‌گوییم خیر ما نماینده عزم و اراده مردم در مقابله با متجاوزان هستیم، اما در مورد انقسام داخلی باید بگویم که این موضوع در تمام ملت‌ها وجود دارد، ولی طرفی که به لحاظ شرعی و قانونی و با توجه به حقیقت مسائل به نمایندگی از مردم سخن بگوید آن طرفی است که صاحب اراده و خواست مردم باشد و گروه انصار الله به رهبری سید عبدالملک ثابت کرده است که در تحولات یمن صاحب این اراده است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۵۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توطئه های دشمن برای تعرض به امنیت ایران باحضورارتش مقتدرخنثی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، صبح چهارشنبه در مراسم رژه روز ارتش در کرمان، با اشاره به اینکه در تقویم جمهوری اسلامی ایران، ۲۹ فروردین، یادآور رشادت و دلیری غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران است گفت: ارتشیان دلیر و شجاع همواره با رشادت، جانفشانی و پایمردی آگاهانه، جان، هستی و وجود ارزشمند خود را در طبق اخلاص نهاده تا از حریم و کیان ایران اسلامی سلحشورانه دفاع کنند.

وی افزود: امسال در حالی روز ارتش را گرامی می‌داریم که غیور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هماهنگی کلیه نیروهای مسلح جان بر کف، گوشه‌ای از اقتدار نظام اسلامی در تنبیه رژیم غاصب و کودک صهیونیستی را به رخ جهانیان کشاندند.

حجت الاسلام حمیدی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ این روز را به آحاد ارتشیان ایران به ویژه ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوبشرق کشور تبریک گفت و افزود: امیدوارم با استعانت از ذات لایزال الهی و در سایه توجهات حضرت بقیه الله الاعظم مهدی موعود (عج) با پیروی از رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) ارتش و نیروهای مسلح در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از کیان ایران اسلامی پیروز و سر بلند باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز هر زمان و به هر بهانه‌ای معاندان و دشمنان نظام و ملت قصد توطئه و تعرض به امنیت، جان و ناموس مردم را داشتند، حضور ارتشیان و سپاهیان در کنار سایر عوامل نظامی، انتظامی و امنیتی کشور باعث ناکامی و نابودی آن نیات شوم شده و خواهد شد.

کد خبر 6080606

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به توطئه صهیونیست‌ها برای تعطیلی «آنروا» در غزه
  • هشدار درباره توطئه جدید اشغالگران علیه مسجدالاقصی
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • امام خمینی (ره) روح تازه‌ای به کالبد ارتش دمید
  • توطئه های دشمن برای تعرض به امنیت ایران باحضورارتش مقتدرخنثی شد
  • کشف یک بمب در ورزشگاه بوندسلیگایی!
  • کیش و مات سیاسی پس از شوک موشکی
  • از اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران تا پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی
  • عملیات «وعده صادق»؛ پایان‌بخش شرارت‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • معاون سیاسی طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل «دفاع مشروع» بود