Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روزنامه آسمان ابي: روز به روز به برگزاري جشنواره فيلم فجر نزديک‌تر مي‌شويم. کارگردانان اين روزها تلاش زيادي مي‌کنند تا پايان آذر‌ماه نسخه‌اي از فيلم خود را تحويل دبيرخانه جشنواره دهند. مهلت پرکردن فرم حضور در جشنواره به‌پايان رسيده و تاکنون 137 اثر که 94 فيلم از ميان آن‌ها داستاني و بقيه مستند است، توسط صاحبان آن‌ها براي حضور در سي‌وششمين جشنواره فيلم فجر به‌دبيرخانه معرفي شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين اتفاق درحالي رخ‌مي‌دهد که دبير جشنواره‌ امسال اعلام کرد تنها 22 فيلم در بخش مسابقه به‌نمايش گذاشته مي‌شود. يعني در حال‌حاضر بيش از چهار‌برابر ظرفيت نمايش فيلم در بخش مسابقه فيلم‌هاي داستاني، به دبيرخانه فيلم معرفي شده‌است.
ثبت‌نام اهالي رسانه و منتقدان براي دريافت کارت حضور در جشنواره آغاز شده و اين‌طور که به‌نظر مي‌رسد، روزهاي پرکار دبيرخانه جشنواره آغاز شده‌است و رفت‌وآمد زيادي در آن جريان دارد. با اين حال، هنوز مهلت ارسال آثار به پايان نرسيده و فيلمسازان به‌سختي مشغول کارند تا نسخه نيمه‌کامل از فيلم خود را تا پايان آذر به دبيرخانه برسانند. کارگرداناني چون ابرهيم حاتمي‌کيا، بهروز شعيبي، احمدرضا معتمدي، مصطفي کيايي، محمدحسين مهدويان و...براي حضور در جشنواره اعلام آمادگي کردند.
با اين‌که به‌نظر مي‌رسد در جشنواره امسال کمتر خبري از نام بزرگان خواهد بود و پيشکسوتان در آن حضور ندارند اما چند‌سالي است که نام‌هاي جوان به ستاره‌هاي جشنواره تبديل شده‌اند و همين نام‌ها براي ايجاد هيجان و کنجکاوي در علاقه‌مندان سينما براي خريد بليت‌هاي جشنواره کافي است. آن‌ها نشان داده‌اند که مي‌توانند به اندازه خود تنور جشنواره را گرم کنند.
به وقت شام: سرمايه گذاري «اوج»

فيلم سينمايي «به وقت شام» توليد پرهزينه و طولاني داشت که با سرمايه‌گذاري مؤسسه اوج و تهيه‌کنندگي محمد خزاعي جلو‌ي دوربين رفت. فيلمنامه اين فيلم را حاتمي‌کيا نوشته و داستان يک فروند هواپيماي ترابري ايراني است که از ايران عازم فرودگاه دمشق مي‌شود. هادي حجازي‌فر و بابک حميديان، خلبان و کمک‌خلبان هواپيما و پدر و پسر هستند. آن‌ها در کنار يکديگر قرار است يک محموله بشردوستانه را از ايران به سوريه منتقل کنند. پدر و پسر خلبان در سوريه ميان تروريست‌هاي تکفيري به دام افتاده و به اسارت برده‌مي‌شوند. حالا آن‌ها اسير داعش‌ هستند.
براي اين که نماهاي باز فيلم به موقعيت ژئوپليتيکي صحراها و بيابان‌هاي سوريه شباهت داشته باشد، در پايگاه هفتم شکاري‌- ‌ترابري فرودگاه شيراز فيلمبرداري شده‌است. بخش‌هاي ديگري از پرواز« به وقت شام» در روستايي در اطراف شهريار و همچنين شهرک سينمايي دفاع مقدس انجام شده‌است. لوکيشن اطراف شهريار مربوط به‌محل استقرار تروريست‌ها و براي تصويربرداري صحنه‌هاي مربوط به مقر داعش بوده‌است.
سرو زير آب: مشارکت حوزه هنري

محمدعلي باشه‌آهنگر سه‌سال از وقت خود را صرف پيدا کردن سرمايه‌گذار و جذب سرمايه دولتي براي اين فيلم کرد تا در نهايت موفق شد با مشارکت حوزه هنري «سرو زير آب» را جلو دوربين ببرد. اين فيلم اواخر دي‌ماه سال‌گذشته با حضور تعدادي از خانواده‌هاي شهدا و بعضي مديران سينمايي کليد خورد.
«سرو زير آب» با همکاري و مشارکت سازمان سينمايي حوزه هنري، بنياد سينمايي فارابي و مؤسسه تصويرشهر ساخته مي‌شود. بابک حميديان، رضا بهبودي، حسين باشه‌آهنگر، مسعود رايگان، هومن برق‌نورد، همايون ارشادي، مهتاب نصيرپور، فرخ نعمتي، مينا ساداتي، هادي قميشي و شهرام حقيقت‌دوست از بازيگران اين فيلم هستند. فيلم آخرين مراحل فني خود را طي مي‌کند و به‌دليل اين‌که مدت‌ها از فيلمبرداري آن مي‌گذرد، احتمالا باشه‌‌آهنگر يکي از معدود کارگرداناني است که براي رسيدن فيلم خود به جشنواره نگراني ندارد. اين فيلم در تهران، ميبد، لرستان و دزفول فيلمبرداري شده است.
سراسر شب: يک درام معاصر

«سراسر شب» به نويسندگي مشترک زامياد سعدونديان و فرزاد موتمن يک درام معاصر است. موتمن پيش‌تر در مورد داستان «سراسر شب» گفته بود: ««سراسر شب»، مروري دارد بر زندگي يک فيلمساز. فيلم دقيقا درباره فيلمسازي است که فيلمي مانند «شب‌هاي روشن» را ساخته است و همان فيلم بوده که کلي سروصدا کرده‌است و حالا کارگردان قصه ما بايد در مسيري تازه با اين حواشي برخورد کند. يکي ازشخصيت‌هاي فيلم يعني همان کارگردان را منطبق با حال و هواي خودم نگاشته‌ام اما ابدا در فيلم بازي نخواهم کرد و بازيگر حرفه‌اي نقشم را ايفا مي‌کند.»
اين نخستين همکاري اين کارگردان با الناز شاکردوست است که انتشار عکسي از اين دو در اينستاگرام، حاشيه‌هايي را براي اين کارگردان ايجاد کرد. الناز شاکردوست، امير جعفري، افسانه چهره‌آزاد، سينا حجازي، آزاده صمدي، مهدي سلطاني، حسام شجاعي، سحر نظام‌دوست، محمدرضا هاشمي و... بازيگران اين فيلم هستند. جالب اينجاست که 90درصد از فيلمبرداري اين فيلم در شب انجام شد و همين مي‌تواند يکي ديگر از شباهت‌هاي اين فيلم به «شب‌هاي روشن» باشد.
سوءتفاهم: با سيستم جديد بازيگران

احمدرضا معتمدي کارگردان سختگيري است و با وسواسي که از او سراغ داريم مي‌توان گفت که نرسيدن فيلمش به‌جشنواره چندان بعيد نخواهد بود. او هم‌اکنون به‌همراه گروهش مشغول فيلمبرداري است و اين کار را بتازگي آغاز کرده‌است چراکه اين پروژه هنوز شروع نشده بود که حاشيه‌هاي آن آغاز شد. اين دومين محصول سازمان سينمايي اوج در جشنواره امسال به همراه «به وقت شام» است. تيم بازيگران اين فيلم با آنچه از آغاز اعلام شده بود به‌طورکلي فرق دارد.
در ابتدا خبرهايي از حضور بهرام رادان، صابر ابر، ليلا حاتمي، سحر دولتشاهي و طناز طباطبايي در اين فيلم منتشر شده بود، اما به‌دليل طول کشيدن پيش‌توليد هريک از اين بازيگران که به پروژه‌هاي بعدي هم قول داده بودند، ترجيح دادند از اين فيلم کناره‌گيري کنند. حالا مريلا زارعي، اکبر عبدي، هانيه توسلي، کامبيز ديرباز و پژمان جمشيدي ترکيب اصلي بازيگران اين فيلم را تشکيل مي‌دهند که با بازيگراني که در ابتدا اعلام شده بود، تفاوت‌هاي زيادي دارند و ترکيب کاملا متفاوتي جلو دوربين اين فيلمساز رفته‌است.
چهار راه استانبول: بازخواني پلاسکو

کيايي که سال‌گذشته فيلم «بارکد» را با فروش خوبي پشت سر گذاشت.، در جديدترين ساخته خود که ششمين ساخته سينمايي‌اش محسوب مي‌شود، سراغ يکي از موضوعات بسيار مهم سال‌گذشته يعني حادثه پلاسکو رفته‌است. اين فيلم در ابتدا با پلاسکو به سازمان سينمايي ارائه شد که بعد به‌دليل حساسيت‌هايي که وجود داشت به «چهار راه استانبول» تغيير نام داد. با توجه به طولاني بودن مراحل فني، در صورت مهيا بودن شرايط، نخستين نمايش فيلم در سي‌و‌ششمين جشنواره فيلم فجر خواهد بود.
در «چهار راه استانبول» که مانند ساخته‌هاي قبلي کيايي فيلمي پر‌بازيگر است بهرام رادان، محسن کيايي، سحر دولتشاهي، رعنا آزادي‌ور، ماهور الوند، سعيد چنگيزيان، پوريا رحيمي سام، بابک بهشاد، خسرو احمدي، تينو صالحي، حسين اميدي، رضا شريف‌نژاد، علي گيل‌وري، شقايق جعفري‌جوزاني و با هنرمندي مسعود کرامتي و مهدي پاکدل و بازيگران خردسال: کارن کيايي و باران صوفي به ايفاي نقش مي‌پردازند. نخستين همکاري مشترک کيايي و مهدي پاکدل هم در اين فيلم اتفاق افتاده‌است.
فيلشاه: انيميشن پر کاراکتر

«فيلشاه» به تهيه‌کنندگي حامد جعفري و کارگرداني هادي محمديان، انيميشني پرکاراکتر است که در توليد آن تيمي 150‌نفره مشارکت و بيش از 50 انيماتور مسئوليت متحرک‌سازي انيميشن «فيلشاه» را برعهده داشته‌اند. يکي از چالش‌هاي اصلي اين تيم متحرک‌سازي حيوانات چهارپا و دوپاي پرتعدادي است که در اين انيميشن حضور دارند. براي توليد «فيلشاه» بيش از 20 نرم‌افزار گرافيکي مورد استفاده قرار گرفته، علاوه بر آن بخشي از پايپ لاين توليد انيميشن در گروه «هنرپويا» توسط برنامه‌‌نويسان ايراني بومي شده که کمک بسزايي در کاهش زمان و هزينه توليد انيميشن‌هاي سينمايي اين کمپاني کرده است.
داستان «فيلشاه» در جنگلي در آفريقا رقم مي‌خورد. رئيس گله فيل‌ها صاحب فرزندي مي‌شود که همه انتظار دارند جانشين رئيس گله باشد، اما خلاف تصور همه «شادفيل» بسيار دست و پا چلفتي است و هيکل گنده‌اش هميشه سبب تخريب و خرابکاري مي‌شود. «فيلشاه» به‌عنوان محصول جديد گروه «هنرپويا» با سرمايه‌گذاري اين گروه به‌عنوان يک کمپاني خصوصي، بنياد سينمايي فارابي و موسسه تصويرشهر توليد شده‌است.
دارکوب: روايتي متفاوت از اعتياد

سومين فيلم سينمايي بهروز شعيبي در مقام کارگردان است اين فيلم که سومين همکاري سينمايي مشترک شعيبي و سيدمحمود رضوي است، اواخر بهمن سال‌گذشته در تهران کليد خورد و پس از 55 جلسه، اوايل ارديبهشت ٩6 فيلمبرداري آن به‌پايان رسيد. با اتمام فيلمبرداري، فرامرز هوتهم کار تدوين آن را آغاز کرد و هم‌اکنون تمامي مراحل فني به پايان رسيده است. «دارکوب» توسط موسسه سينمايي سيماي مهر به تهيه‌کنندگي سيدمحمود رضوي توليد مي‌شود.
مهناز افشار، سارا بهرامي، جمشيد هاشم‌پور، هادي حجازي‌فر، طوفان مهرداديان، نگار عابدي، شادي کرم‌رودي، ثريا حلي، آتيه جاويد، عليرضا کي‌منش، ندا عقيقي و امين حيايي در لوکيشن‌هاي مختلف جلوي دوربين عليرضا برازنده رفتند. فيلمنامه «دارکوب» توسط حسين تراب‌نژاد و آزيتا ايرايي براساس طرحي از بهروز شعيبي به نگارش درآمده‌است. اين فيلم داستان اجتماعي روابط انساني افراد جامعه را زمان رو در رويي با معضلات اجتماعي و اعتياد، با نگاهي متفاوت روايت مي‌کند.
لاتاري: معرفي يک نقش اول زن جديد

محمدحسين مهدويان کارگردان تحسين شده جشنواره سال‌گذشته با فيلم «ماجراي نيمروز» امسال با سرسلامتي نتوانست فيلم تازه خود را جلو دوربين ببرد. او از ابتدا قصد داشت به تهيه‌کنندگي خود فيلمش را کارگرداني کند اما مديران سازمان سينمايي که سناريو «لاتاري» را خوانده بودند و تصميم نداشتند به آن پروانه ساخت بدهند با تهيه‌کنندگي او موافقت نکردند. در نتيجه مهدويان ناچار شد باوجود اختلاف سليقه با سيدمحمود رضوي دوباره او را در سمت تهيه‌کنندگي فيلمش بپذيرد.
داستان اين فيلم درباره قاچاق دختران ايراني به کشورهاي عربي است. مهدويان بارها و بارها ناچار شد به دليل مميزي‌هاي فراوان سازمان سينمايي، فيلمنامه را تغيير دهد. محمدحسين مهدويان، چهره جديدي را به‌عنوان نقش اول زن به جشنواره فجر معرفي مي‌کند. زيبا کرمعلي، بازيگر جواني است که مقابل ساعد سهيلي در اين فيلم بازي مي‌کند. علاوه بر اين بازيگر جوان، جواد عزتي و هادي حجازي‌فر در اين فيلم نقش‌آفريني مي‌کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها تحت نظارت سازمان سینمایی قرار گرفت

با دستور رئیس سازمان سینمایی کشور، کلیه آثار سینمایی خارجی که در پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند، باید تائیدیه سازمان سینمایی را جهت نمایش از این سکوها اخذ کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان سینمایی، محمد خزاعی در این نامه خطاب به معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، با اشاره به حضور پررنگ آثار سینمایی خارجی شامل آثار مستند، کوتاه، انیمیشن و آثار بلند سینمایی در سکوهای نمایش فیلم کشور آورده است: با استناد به ابلاغیه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ایجاد ساز و کار راه‌اندازی بخش نظارت و صدور تاییدیه محتوایی فیلم‌های خارجی متقاضی نشر بر سکوهای نمایش فیلم، از این پس عرضه این آثار منوط به اخذ تاییدیه نمایش از سازمان سینمایی است.

در این نامه بر تهیه سازوکارهای لازم جهت تشکیل و اداره این مجموعه نظارتی و نیز تدوین دستورالعمل نحوه نظارت و صدور تاییدیه محتوایی فیلم‌ها و آثار سمعی و بصری متقاضی نشر بر سکوهای نمایش فیلم تاکید شده است.

خزاعی در این نامه همچنین تدوین ضوابط ناظر بر فیلم‌های خارجی متقاضی نشر بر بسترهای نمایش فیلم و نیز برگزاری جلسات مختلف با بخش‌های مربوطه را خواستار شده است.

با توجه به اهمیت نظارت بر آثار سینمایی خارجی و پایش محتوایی این آثار صدور این ابلاغیه فصل تازه‌ای در تخصصی شدن و تمرکز بیشتر بر ماهیت آثار خارجی ارزیابی می‌شود.

کد خبر 749813

دیگر خبرها

  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • «مصلحت» در شبکه دو
  • کتاب‌هایی که می توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب ها نمی دانید
  • تأییدیه سازمان سینمایی؛ شرط پخش فیلم خارجی از پلتفرم‌ها
  • آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها تحت نظارت سازمان سینمایی قرار گرفت
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!