Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ۱۷ هزار دانش آموز مشغول تحصیل بودند که در زلزله اخیر بیش از ۸۰ درصد مدارس این مناطق تخریب شد؛ مدارسی که با تخریب آنها، امید به ادامه سال تحصیلی جاری برای برخی از دانش آموزان ازگله و مناطق دورافتاده‌تر کم رنگ شود.

خبرگزاری تسنیم: زلزله اخیر کرمانشاه نه تنها خانه اهالی، که مدارس بسیاری از دانش آموزان را هم ویران کرد؛ دانش آموزانی که در برخی مناطق زلزله‌زده بعد از گذشت 22 روز از این زلزله ویرانگر، هنوز از قیل و قال مدرسه محرومند و شاید هیچ وقت به این اندازه دلتنگ شنیدن صدای زنگ مدرسه، بازی‌های کودکانه و نشستن پشت نیمکت‌های کلاس نبوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بچه‌هایی که در میان ویرانی خانه و کاشانه، بی سرپناهی و زندگی سخت و مشقت‌بارشان در چادر، هنوز به ساختمان مخروبه مدرسه‌شان سرک می‌کشند و چشم انتظار قامت راست کردن کلاس‌های درس هستند.

گرچه مسئولان آموزش و پرورش و مدیران ارشد این وزارتخانه خبر از بازگشایی مدارس مناطق زلزله زده طی هفته گذشته داده بودند و مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اعلام آمادگی برای از سرگیری فرایند آموزش و پرورش مناطق زلزله زده خبر داده بود ولی هنوز کم نیستند دانش آموزانی که امیدوار به باز شدن مدرسه‌هایشان، به خواب می‌روند.

بر اساس گزارش‌های موجود متاسفانه بخش قابل توجهی از بنای ساختمان مدارس در منطقه ازگله و تعدادی دیگر از بخش‌ها و روستاهای مناطق زلزله‌زده تخریب شده و امکان برگزاری کلاس درس در آن‌ها وجود ندارد و بُعد مسافت نیز امکان تردد دانش آموزان به مناطق همجوار را میسر نمی‌کند لذا لازم است تا مسئولان این وزارتخانه، هرچه سریعتر برای تجهیز روستاهای آسیب‌دیده و مناطق دورافتاده‌تر دست به کار شود.

البته به گفته مسئولان آموزش و پرورش، گرچه روند اعزام کانکس‌های کلاس درس برای مناطق زلزله از 12 روز پیش آغاز شده و روند تعلیم و تربیت در بخش‌هایی از این مناطق آسیب دیده با استقرار کانکس، برپایی چادر و چند شیفته کردن مدارس کلید خورده، اما هنوز برخی از مناطق دورافتاده در منطقه زلزله زده کرمانشاه، از هرگونه کلاس درس و حتی کانکس محرومند و این محرومیت نگرانی‌های جدی برای دانش آموزان و والدینشان ایجاد کرده است.

این نگرانی از عدم شروع تعلیم و تربیت در این استان به اندازه‌ای است که حتی برخی از دانش آموزان تصور می‌کنند راهی برای اتمام سال تحصیلی جاری پیش روی‌شان قرار ندارد و امید است وزارت آموزش و پرورش و مسئولان دولت، تدبیری برای حل موضوع در نظر بگیرند و با بسیج امکانات، دوباره شور و هیجان بازگشایی مدارس در مناطقی از این استان را که هنوز تعلیم و تربیت در آن‌ها از سرگرفته نشده، بازگردانند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۶۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: امسال برای اجرای این طرح، ۱۶ مدرسه بعنوان پایگاه مطالعاتی نوروزی دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

مسعود فلسفی نژاد افزود: دانش آموزان با شرکت در این طرح و حضور مستمر، منظم و برنامه ریزی شده در کلاس‌های جبرانی و تقویتی رشته‌های مختلف، ضمن ارتقای توان علمی خود، آماده کنکور سراسری پیش رو می‌شوند.

وی گفت: امسال طرح اعتکاف علمی مدارس در دو روش ۲۴ ساعته و ۱۱ ساعته اجرا شده و ۱۶ مدرسه‌ی در نظرگرفته شده برای این طرح با پهن کردن سفره‌های افطار و سحر در خدمت دانش آموزان هستند.

انجام مشاوره‌های تحصیلی متناسب با هر رشته و ارائه راهکار‌های مقابله با استرس برای دانش آموزان پای کنکوری، از دیگر مزیت‌های شرکت در این طرح است.

طرح اعتکاف علمی دانش آموزی از ۲۸ اسفند پارسال آغاز شده و تا ۱۳ فروردین امسال ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار