Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مجله منزل - سپيده نعمت زاده: با تولد هر نوزادي، فرشته‌اي به نام مادر نيز متولد مي‌شود، مادري که تفاوت زيادي با زني که قبلا مي‌شناختيد دارد. زماني که اين دو موجود در کنار يکديگر قرار مي‌گيرند تأثيرات غيرقابل‌باوري بر يکديگر خواهند داشت. براي داشتن خانواده‌اي سالم و شاد در آينده، اهميت دوران بارداري را جدي بگيريد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکاتي که در اين مطلب عنوان مي‌شوند مواردي است که تأثير بسزايي بر کيفيت زندگي مادران باردار خواهند داشت، پس با ما همراه باشيد.

رنگ
بي‌شک همه اعتقاد دارند که در اين دوران، آرامش، حرف اول را مي‌زند و اتاق‌خواب فضايي است که در خانه‌ها به اين منظور در نظر گرفته شده است. بهتر است که رنگ اتاق‌خواب، روشن و آرامش‌بخش باشد؛ مثل رنگ‌هاي آبي، سبز و ياسي.
سعي کنيد از رنگ‌هاي تندي مثل قرمز دوري کنيد، چراکه فشارخون و ضربان قلب را افزايش مي‌دهد که اين مسئله براي مادر و جنين مضر خواهد بود.
استفاده از تصاوير نوزادان زيبا
پيشنهاد مي‌شود که در دوران بارداري، اطراف خود را با حس‌هاي زيبا و تصورات خوب پرکنيد. استفاده از تصاوير کودکان، تأثير زيادي در ايجاد حس مثبت دارد. توصيه مي‌کنيم تصوير يک کودک زيبا را روبه‌روي تخت خوابتان آويزان کنيد. با اين کار خواهيد ديد که هر بار که مي‌خوابيد يا بيدار مي‌شويد اين صحنه زيبا لبخند بر لبتان خواهد نشاند.

استفاده از تصاوير عزيزانتان
هر مادري در روياهايش فرزندش را شبيه به شخصيتي تصور مي‌کند. بهتر است تصوير رويايي را که از شخصيت و آينده فرزندتان داريد کنار تخت بگذاريد. اين تصوير مي‌تواند يک موزيسين مشهور، يک نقاش يا تصوير يکي از عزيزانتان مثلا همسرتان باشد.
سطح صندلي‌ها و نشيمن‌ها
استفاده از نشيمن‌هاي کوتاه مثل کاناپه‌ها، صندلي‌ها و تخت خواب‌هاي کوتاه، کمک بسزايي در نشستن و برخاستن خواهد داشت. توصيه مي‌شود هنگام نشستن روي کاناپه از يک کوسن براي گودي کمر و جلوگيري از دردهاي کمري استفاده کنيد. قرار دادن پوف يا چهارپايه هنگام نشستن بسيار کمک‌کننده خواهد بود.

نور طبيعي
از نور و تأثيرات آن در اين دوران غافل نشويد. همان‌قدر که نورهاي مصنوعي و تند مي‌توانند مضر باشند نور طبيعي خورشيد بر روح و جان مادر و جنين، تأثير بسيار مثبتي خواهد داشت.
با گل‌ها دوست باشيد
گياهان و گل‌ها نه‌تنها حس عشق را منتقل مي‌کنند، بلکه تنش‌هاي محيط را نيز کاهش مي‌دهند. نگاه کردن به گل‌ها حس خوبي درون انسان به وجود مي‌آورد، اين حس را از دست ندهيد. براي افزايش احساس خوش از گل‌هاي رنگ روشن استفاده کنيد. در ضمن، رسيدگي به گياهان در دوران بارداري مي‌تواند سرگرمي لذت بخشي به حساب آيد.

تهويه مطبوع
در دوران بارداري سيستم تهويه مطبوع به‌خصوص در آشپزخانه بسيار حياتي است؛ زيرا تغييرات هورموني که در بدن مادران اتفاق مي‌افتد آنها را به بوهاي مختلف حساس کرده و تغييرات دمايي بدنشان نيز در کيفيت زندگي‌شان تأثير بسزايي خواهد داشت. توجه کنيد که دماي مناسب اين دوران 26 – 24 درجه سانتي‌گراد ‌است.
دکوراسيون اتاق نوزاد
بسياري از زوج‌هاي جوان، علاقمند به طراحي و دکوراسيون اتاق کودکِ در راهِ خود هستند، اما دقت کنيد که حتي‌الامکان از رنگ‌آميزي در اين دوران خودداري نماييد؛ زيرا بوي رنگ مي‌تواند آثار منفي بر جنين داشته باشد، اما اگر نمي‌توانيد از آرزوي ساخت اتاق رويايي فرشته کوچکتان دل بکنيد، دقت نماييد که از رنگ‌هايي که پايه گياهي دارند و بدون بو هستند استفاده کنيد. ماسک و دستکش را فراموش نکنيد! لباس آستين‌بلند بپوشيد تا از تماس رنگ با پوستتان جلوگيري کنيد. در پايان نيز پنجره‌ها را باز گذاشته و از خوابيدن در اتاق تازه رنگ‌شده خودداري نماييد.

براي تهيه مجله منزل مي توانيد به صورت حضوري از کيوسک هاي روزنامه فروشي سراسر کشور و براي خريد نسخه الکترونيک از وب سايت taaghche.ir اقدام نمائيد.
ضمنا براي اشتراک نسخه چاپي مجله منزل روي تصوير زير کليک کنيد:

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟

با توجه به شیوع زیاد آلرژی در فصل بهار فاطمه عدالت فر، کارشناس مامایی با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره احتمال آلرژی گرفتن مادران باردار در فصل بهار توضیح داد.

او گفت: ممکن است مادرانی که قبلا آلرژی نداشته اند، حین بارداری در فصل بهاری این آلرژی را داشته باشند.

او همچنین رعایت برخی نکات برای مادران بارداری که در فصل بهار دچار آلرژی شده‌اند را ضروری دانست و افزود: مادری که به آلرژی مبتلا شده٬ ممکن است به جنینش هم انتقال دهد.

عدالت فر در پاسخ به این سوال که آیا حتما مادران باردار آلرژی را به جنین منتقل می‌کنند؛ گفت: اگر رعایت نشود به صورت تنگی نفس یا وزن کم هنگام تولد خودش را بروز می‌دهد.

او همچنین در پاسخ به این سوال که افرادی که جراحی شکمی انجام داده‌اند هم می‌توانند باردار شوند؛ بیان کرد: بهتر است بگذارند زخم ترمیم شود.

این کارشناس درباره چکاپ‌های مهم برای مادران بالای ۴۰ سالی که می‌خواهند باردار شوند نیز توضیح داد.

او گفت: این افراد باید ذخیره تخمدانی کافی داشته باشد.

در پایان نیست موضوع افرادی که تعویض مفصل انجام داده‌اند و می خواهند باردار شوند بررسی شد.

عدالت فر در این باره گفت: باید تاییدیه پزشکشان را بگیرند.

توضیحات بیشتر را در ویدیوی زیر تماشا کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟
  • خروجی اکسپو فرصتی برای پیگیری قراردادهای تجاری مناسب بین کشورهاست
  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • تاثیر لاین نوری بر دکوراسیون داخلی 
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • رنگ نقش مهمی در معماری ایفا می‌کند
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان | این خانم روان درمانگر سریال است یا...؟ | پاشنه آشیل «افعی تهران» | ببینید
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟