Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه ارتباط با امام حسین(ع) موجبات رشد فرد را فراهم کرده و آسیب‌ها را ترمیم می‌کند گفت: باید به اسراری که در وجود مقدس امام حسین (ع) هست آگاه شویم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فومن، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در ششمین سالگشت شهادت زائر کربلا و نخستین شهیده شجره طیبه صالحین کشور زهرا دقیقی خداشهری در این شهرستان اظهار داشت: امام حسین (ع) نزد خداوند دارای مقام، وجاهت و آبرو است و هر کسی که با امام حسین (ع) ارتباط بگیرد از وجاهت دنیا و آخرت بهره مند می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در محرم و صفر هر روز باید منبر گذاشته شود زیرا جبهه‌های ما نیز با تأسی از این روزه‌ها با پیروزی مواجه بوده است گفت: مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند "این چفیه‌ای که به گردن انداخته‌ام نماد جنگ است چه کنم که در این بحران برخی افراد دشمن را نمی‌بینند".

مومنی با تاکید بر اینکه ارتباط با امام حسین (ع) موجبات رشد را فراهم کرده و آسیب‌ها را ترمیم و آینده را ترسیم می‌کند تصریح کرد: البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که امام حسین (ع) سر الله است و باید به اسراری که در وجود مقدس امام حسین (ع) هست آگاه شویم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند به شهیده زهرا دقیقی اعتبار و مقام بخشید و فدایی راه امام حسین (ع) شد ابراز داشت: ارتباط امام حسین (ع) با خداوند در ظرف عقل آدمی نمی‌گنجد و انسان‌ها نیز باید در همه حال به‌دنبال کسب رضای الهی باشند.

وی با بیان اینکه اعتبار امام حسین (ع) نزد خداوند "عندالله و عندالناس" است و نمی‌توان بسیاری از مطالب مرتبط با سیدالشهدا (ع) را با عقل بررسی کرد اذعان داشت: به گفته مسئولان انتظامی در دهه اول محرم جرم و جنایات به حداقل ممکن می‌رسد و این امر نشان دهنده ارادت همگان به امام حسین (ع) است.

مومنی خاطرنشان کرد: در روایات آمده است زیارت ابا عبدالله (ع)، محفل نشینی امام حسین (ع)، ارتباط گرفتن با امام حسین (ع) در هر صورتی که باشد در آخرت موجبات نجات انسان را فراهم می‌کند و زیارت کردن امام حسین (ع) به مانند این است که خداوند را زیارت کرده‌ایم و آثار و برکات عجیبی دارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در روایات آمده است "گریه کردن برای امام حسین (ع) حتی به اندازه بال یک پشه یا مگس سبب بخشیدن گناهان شده و خداوند نیز تا این گریه کن امام حسین (ع) را راهی بهشت نکند راضی نمی‌شود" گفت: مجلس امام حسین (ع) مکانی است که ملائک دورتادور مجلس نشسته و برای عزاداران سیدالشهدا(ع) طلب مغفرت می‌کنند.

وی به فیلم خداحافظی شهید مدافع حرم صادقی با خانواده‌اش اشاره کرد و افزود: وقتی که دختران این شهید بزرگوار پاهای وی را گرفته و از او قول برگشت زود از جنگ و شهید نشدنش را می‌گرفتند این شهید بزرگوار به دخترش می‌گوید "تلاشم را می‌کنم اما قول نمی‌دهم؛ اگر شهید شدم افتخار کن چون تو دختر شهید هستی" و عشق به امام حسین (ع) اینگونه عاشقانی را پرورش داده است.

انتهای پیام/

R7877/P1486/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه شنبه به مناسبت روز ملی فرهنگ پهلوانی و گرامیداشت ورزش زورخانه ای آئین گرامیداشت یاد شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد.

گفتنی است که در این مراسم، که با حضور جمعی از موسفیدان و کهن کسوتان در زورخانه جوانمردان کن برگزار شد، یاد شهید «محسن حسین نیا» شهید پهلوان و رجز خوانی معاصر را گرامی داشتند.

لازم به ذکر است که شهید «محسن حسین نیا» از قهرمانان ورزش تکواندو بود که رجز خوانی او لرزه بر دشمن می انداخت و این شهید بزرگوار، روز ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ در چابهار مورد حمله گروهک تروریستی قرار گرفت و به شهادت نائل شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم، اسبقیان معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، جوهری معاون استاندار تهران، جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، ایرجی سرپرست هیات تکواندو استان تهران، روسای هیات های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان حوزه ها و شهرستان های استان و فرمانده کانون بسیج تکواندو استان تهران و جمعی از پیشکسوتان، مربیان، داوران و قهرمانان تکواندو به همراه پدر شهید والامقام حضور داشتند.

در پایان این مراسم، از تعدادی افراد که با منش پهلوانی باعث نجات دیگران شده بودند تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6093063

دیگر خبرها

  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است