Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد خوارسگان گفت: بر اساس مجوز کمیته ملی اخلاق در پژوهش‌های زیست‌پزشکی وزارت‌ بهداشت، شناسه اختصاصی اخلاق در پژوهش‌های پزشکی به دانشگاه آزاد اصفهان(خوراسگان) اختصاص یافت. آرش قدوسی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در گفت‌وگو با خبرنگار دانشجو در اصفهان، بیان داشت: با پی‌گیری‌ها و تلاش مجدانه معاونت‌های پژوهش و فناوری و علوم‌پزشکی و حمایت‌های رئیس واحد اصفهان(خوراسگان)، کد(شناسه) اختصاصی اخلاق که جزو اصلی‌ترین  شاخص‌های تایید پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های پزشکی است، به این واحد دانشگاهی تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پیشرفت‌های سریع و چشمگیر دانش پزشکی طی نیم قرن اخیر و کشف روش‌های جدید پیشگیری، تشخیص و درمان، مرهون انجام پژوهش‌های علمی است. به همین منظور رعایت و بکارگیری اصول و موازین اخلاقی در پژوهش‌های پزشکی و حفاظت از آزمودنی‌های انسانی در تحقیقات علوم پزشکی و به منظور دستیابی به اهداف و ارزش‌های والای اخلاقی و حفظ شأن و کرامت انسانی و تاکید بر رعایت جنبه های شرعی، حقوقی و اخلاقی در پژوهش‌های علوم پزشکی، کمیته‌های اخلاق در پژوهش‌های علوم پزشکی در دانشگاه‌های توانمند کشور با اخذ مجوز از سوی کمیته ملی اخلاق در پژوهش‌های زیست‌پزشکی معاونت ‌تحقیقات ‌و فناوری وزارت‌ بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی، تشکیل می‌شوند.
قدوسی به اهداف و ضرورت تشکیل کمیته اخلاق در پژوهش‌های پزشکی اشاره کرد و افزود:  مراقبت از انسان‌ها در برابر خطرات احتمالی ناشی از تحقیق، حفظ حقوق آزمودنی، پژوهشگر و سازمان مجری پژوهش و حفظ ارزش‌های اسلامی در انتخاب موضوع و روند انجام تحقیق، رعایت موازین شرعی و حقوقی و اخلاقی در تمامی پژوهش‌های اپیدمیولوژیک، بالینی و علوم پایه پزشکی، پیشگیری از اجرای طرح‌های تحقیقاتی مغایر با موازین اخلاقی اسلامی و ملی، بررسی محتوایی طرح‌های پژوهشی، رسیدگی به موضوعات و مصادیق تخلف پژوهشی و سیاستگذاری در امر اخلاق در این پژوهش‌ها از جمله اهداف تشکیل کمیته اخلاق در پژوهش‌های پزشکی در سطح دانشگاه‌های مجری رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی است.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) این واحد دانشگاهی را دارای دو دانشکده مرتبط به علوم پزشکی دانست و خاطرنشان کرد: دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) به عنوان یکی از موفق‌ترین دانشکده‌های دندان‌پزشکی کشور پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت درمان و آموزش پزشکی در سال 1372 اقدام به پذیرش دانشجو کرد و ساختمان اولیه این دانشکده در سال 1377 با مساحت حدود 3000متر مربع افتتاح شد.
لازم به ذکر است، اکنون این دانشکده با دارا بودن امکانات آموزشی و کمک آموزشی مناسبی همچون 150 یونیت دندان‌پزشکی در 11 بخش عمومی و 10 بخش تخصصی، تجهیزات آزمایشگاهی و رادیوگرافی پیشرفته و فعالیت علمی و پژوهشی 62 نفر عضو هیات علمی تمام وقت، 539 دانشجوی دکتری حرفه‌ای و 92 دانشجوی دکتری تخصصی دندان‌پزشکی را تحت پوشش علمی خود قرار داده است و با 3100 متر مربع فضای آموزشی و با دارا بودن امکانات مناسبی همچون آزمایشگاه‌های مجهز، اتاق مامایی، اتاق عمل، اتاق احیا، اتاق بستری، اتاق نوزادان و فعالیت علمی و پژوهشی 25 نفر عضو هیات علمی تمام وقت، 703 نفر دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در رشته‌های مامایی و پرستاری را تحت پوشش علمی خود قرار داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، زنده یاد ام البنین حق بین، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.   دکتر ابراهیم خالقی افزود: یک کلیه این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۸ ساله ساکن نیشابور که سال ها از نارسایی کلیه در رنج بود، اهدا و پیوند شد.   مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی به بانوی ۶۰ ساله ساکن تربت حیدریه که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، در بیمارستان منتصریه پیوند شد.   خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.   واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • رقابت ۳۸ هزار مازندرانی در بزرگترین ماراتن علمی کشور
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی