Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در دوره سی و یکم خود همزمان با هفته وحدت با حضور رئیس جمهور و جمعی از علمای برجسته جهان اسلام، مقامات لشکری و کشوری کار خود را آغاز کرد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ همزمان با هفته وحدت و با حضور بیش از ۲۲۰ شخصیت برجسته جهان اسلام و ۳۰۰ میهمان داخلی، سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با سخنرانی رئیس جمهور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این کنفرانس که با عنوان "وحدت و الزامات تمدن نوین اسلامی" برگزار می‌شود، برخی از شخصیت‌های برجسته جهان اسلام به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

در این کنفرانس ۶ کمیسیون تخصصی با عناوین "موقعیت کنونی جهان اسلام و راهکارهای فعال کردن مؤلفه‌های فرهنگ وتمدن ساز"، " ویژگی‌های تمدن نوین اسلامی و تمایز آن از غرب"، " طرح‌های احیاگران جهان اسلام جهت تمدن سازی نوین اسلامی"، " نقش خودباوری مسلمانان و اتحادیه‌های تقریب نهاد در تشکیل تمدن نوین اسلامی"، " مساعی حمیده" و " تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی" برگزار می‌شود، همچنین در حاشیه این کنفرانس نشست " اتحادیه جهانی علمای مقاومت"، "اتحادیه جهانی سادات" و " اتحادیه جهانی زنان مسلمان" برگزار می‌شود.

برپایه این گزارش، شرکت‌کنندگان در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

این کنفرانس تا روز پنج‌شنبه (۱۶ آذر ماه) ادامه خواهد داشت که در حاشیه آن ۶ کمیسیون تخصصی و همچنین نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۷۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد

معاون استاندار اردبیل در ابتدای این کنفرانس گفت: موزه‌ها نقش مهمی را در حفظ، معرفی و بازتعریف هویت ملی دارند و کنفرانس موزه‌ها می‌تواند نتایج موثری را در راستای تقویت این نهاد داشته باشد.

کاظم دبیر افزود: خودآگاهی، هویت بخشی و هویت‌شناسی یکی از الزامات جامعه ما است که امروزه متاسفانه بسیاری از کشورهای درحال توسعه از این موارد به دور هستند و موزه‌ها یکی از بنیان‌های حفظ و معرفی هویت ما به نسل‌های آینده هستند.

او گفت: جای خوشحالی دارد که اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود و امیدوارم که شاهد نقش پررنگ‌تر موزه‌ها در حفظ هویت استان و کشور باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این کنفرانس گفت: موزه‌داری در ایران و به ویژه در اردبیل تاریخی طولانی دارد و اولین موزه کشور را می‌توان به دوره صفویه و تالار چینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مربوط دانست.

حسن محمدی ادیب افزود: با این پشتوانه برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل فرصتی مغتنم برای بازیابی جایگاه اصلی موزه‌ها و توجه بیشتر به این نهادها است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • قدردانی حزب تمدن اسلامی ازسپاه برای عملیات تنبیهی علیه صهیونیستها
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی