Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-30@15:42:50 GMT

نرم افزار ضدتقلب امتحانی از راه رسید!

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۸۳۱۰

تقلب امتحانی یکی از چالش های جدی در مدارس دنیاست و با پیشرفت فناوری و عرضه یک نرم افزار تازه امکان تقلب نیز به صفر رسیده است.

به گزارش جنوب نیوز به نقل از اسین ایج، یک شرکت فناوری هندی به نام Mindlogicx Infratec نرم افزار جدیدی را ابداع کرده که از تقلب و هرگونه تخلف در حین برگزاری امتحانات کتبی جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نرم افزار که IntelliPAD نام دارد، سوالات امتحانی را از طریق رایانه و در مدت زمان محدود و مشخصی در دسترس قرار می دهد و احتمال نشت سوالات را به صفر می رساند.

نرم افزار یاد شده که در سیلیکون ولی آمریکا طراحی شده و در چین به تولید نهایی رسیده است، از طریق دفتر این شرکت هندی در سنگاپور عرضه شده و به فروش می رسد. در این نرم افزار از فناوری های بیومتریک و رمزگذاری برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، بهره گرفته شده است.

نرم افزار مذکور سوالات امتحانی را بر روی سرورهای کلود خود رمزگذاری می کند و دانش آموزان تنها با ثبت اثر انگشت خود می توانند به محتوای سوالات برای مدت محدود دسترسی یابند. پس از ثبت اثر انگشت سوالات بر روی نمایشگر قابل مشاهده بود و دانش آموزان در مدت تعیین شده برای پاسخ به آنها فرصت خواهند داشت.

این سیستم بر روی رایانه های شخصی، تبلت و دیگر انواع رایانه ها قابل پیاده سازی است. شرکت سازنده این نرم افزار از یک دهه قبل نرم افزارهای آموزشی عرضه می کند و حدود ۶۰ کارمند دارد.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد

رییس سازمان سنجش گفت: ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ کشف شد، موارد به هیات‌های بدوی ارجاع می‌شود و معمولا کمتر از ۵ سال محرومیت برای داوطلبان ندارد.

به گزارش مشرق، عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش کشور امروز در حاشیه مراسم نکوداشت اساتید نمونه کشوری در مورد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت گفت: کنکور ۱۴۰۳ یکی از ایمن‌ترین آزمون‌های سراسری بود و یا صحت کامل برگزار شد واقعاً مردم خیلی خوب با سازمان سنجش همراهی کردند و فریب بازی شبکه‌های زیرزمینی را ه داوطلبان را اغفال می‌کنند نخوردند.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵ مورد تقلب در ابتدای جلسه آزمون روز پنجشنبه صبح (۶ اردیبهشت) شناسایی شد که داوطلبان تلاش کرده بودند دستگاه‌های الکترونیکی با خود داخل جلسه ببرند و در لحظه شناسایی شدند.

پورعباس گقت: این دستگاه‌ها در حد دستگاه‌های جاسوسی و پیچیده بود، ولی تلاش‌های ما در مسیر اعمال امنیت به ثمر نشست. این افراد به نیروی پلیس امنیت تحویل شدند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور بدون اشاره به که این داوطلبان از کدام شهرستان‌ها یا استان‌ها بودند یا جنسیت داوطلبان متقلب نیز گفت: این افراد به هیات‌های بدوی و هیات‌های تجدید نظر ارجاع می‌شوند و معمولاً برای این داوطلبان محرومیت کمتر از ۵ سال نداریم.

وی در مورد زمان برگزاری مجدد آزمون سراسری نوبت اول برای آن دسته از داوطلبان سیل‌زده روز پنجشنبه گذشته نیز توضیح داد: آزمون فقط صبح روز پنجشنبه برای ابن شهرستان دوباره برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

دیگر خبرها

  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • آزمون استخدامی آموزش وپرورش استان در۴۵ حوزه امتحانی برگزار می شود
  • بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • کیس رایانه مینیاتوری + فیلم
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات