Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:14:06 GMT

وحدت و همدلی نیاز همیشگی امت اسلام است

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۸۸۱۶

وحدت و همدلی نیاز همیشگی امت اسلام است

گنبدکاووس - ایرنا - وحدت و همدلی بین مسلمانان که تاکید قرآن و سفارش نبی مکرم اسلام (ص) است، به گفته علما و روحانیون شیعه و اهل سنت منطقه گنبدکاووس از نیازهای امروز امت اسلامی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ائمه جمعه و جماعات منطقه گنبدکاووس به مناسبت بزرگداشت هفته وحدت و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با قدردانی از برنامه ها و مراسم های بزرگداشت این هفته، برلزوم توجه به وحدت و همدلی به عنوان راهبرد اساسی جهان اسلام، در همه ایام سال تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه اهل سنت نگین شهر گلستان نیز با تبریک ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام (ص) و نوه بزرگوارشان امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، معقتد است: برنامه هایی که هر ساله به مناسبت هفته وحدت در اقصی نقاط ایران اسلامی و نیز در استان گلستان برگزار می شود، بسیار خوب است.
آخوند ابوبکر خوجملی گفت: برنامه های هفته وحدت از زمانی که پایه گذاری شد تا الان که مورد تاکید مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان ارشد نظام می باشد، توانسته گام های موثری در تقویت وحدت بین اقوام و مذاهب و نیز خنثی کردن توطئه های دشمنان اسلام بردارد.
وی با ابراز امیدواری برای تقویت هرچه بیشتر وحدت و همدلی دربین امت اسلامی، افزود: امروز هرچه این وحدت و یکپارچگی بیشتر شود، فتنه ها و توطئه های دشمنان برای ایجاد اختلاف بین امت اسلامی خنثی و ناکارآمد می شود.
آخوند خوجملی اضافه کرد: در ایران اسلامی بواسطه مراسم های هفته وحدت و نشست و برخاست هایی که دراین هفته و دیگر ایام سال بین مسئولان و مردم و نیز اقوام و مذاهب با یکدیگر برگزار می شود، وحدت و همدلی مثال زدنی ایجاد شده است.
وی، هفته وحدت را فرصت مناسبی برای تقویت صمیمیت و برادری بین اقوام و مذاهب در ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: این هفته در واقع تجدید پیمان برادری بین شیعه و اهل سنت و نیز زدودن برخی ذهنیت هایی که بعضا توسط دشمنان برای ایجاد اختلاف بین امت اسلامی مطرح می شود، است.
امام جمعه اهل سنت نگین شهر گلستان، حضور پررنگ تر مسئولان در برنامه های هفته وحدت را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هرچه حضور مسئولان در بین مردم بیشتر باشد، پایه های وحدت مستحکم تر می شود زیرا امروز یکی از اهداف دشمنان نظام، ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان است.
آخوند خوجملی به راه اندازی کاروان قرآنی منادیان وحدت در استان گلستان نیز اشاره کرد و گفت: این حرکت قرآنی که از چند سال قبل شروع شده، توانسته با بهره گیری از کلام الهی که خود عامل وحدت است، در راستای تحکیم وحدت گام بردارد.
امام جمعه گنبدکاووس نیز با تبریک هفته وحدت معتقد است که وحدت امت اسلامی برخی عوامل و ملزوماتی دارد که از جمله عوامل اخلاقی، جامعه شناختی، اداری و ملی است و بایستی توسط افراد جامعه مراعات تا نتایج وحدت آشکار شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی با تاکید برضرورت تقویت همه جانبه عوامل وحدت درجامعه، افزود: هفته وحدت تنها ابزاری برای بروز، ظهور و تجلی جلوه های وحدت بین امت اسلامی است وگرنه در کل ایام سال بایستی عوامل وحدت مورد توجه و رصد قرار گیرد.
وی گفت: برگزاری برنامه های بزرگداشت هفته وحدت نباید صوری و حاکمیتی باشد بلکه برنامه ها باید مبتنی بر مشارکت مردم و بیشتر جنبه اخلاقی و عرفی مثل دید و بازدیدها و احوال پرسی از یکدیگر داشته باشد.
حجت الاسلام ترابی همچنین اضافه کرد: محوریت وحدت در هر جامعه ای، نظام سیاسی آن کشور است که همه اتباع آن بایستی تابع آن باشند.
وی تصریح کرد: اگر نظام سیاسی و قانون اساسی یک کشور حق رای دادن، حق تحصیل کردن، حق شغل داشتن و حق رئیس و مدیر شدن را به افراد داده است، همه حق دارند به عنوان یک ملت واحد از این حقوق بهره مند شوند و کسی حق ندارد این حقوق را از کسی سلب نماید.
امام جمعه گنبدکاووس، اسلام، قرآن، نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت ایشان، ایمان و توحید را از مهمترین عوامل وحدت درجامعه اسلامی دانست و گفت: برای تقویت وحدت در امت اسلامی باید به دو نکته ارتباطات اخلاقی و اجتماعی توجه شود.
وی افزود: صله رحم و عیادت از یکدیگر و شرکت در آیین های جشن و شادی و غم و اندوه یکدیگر را از مصادیق حوزه ارتباطات اخلاقی و برقراری پیوندهای خانوادگی و ازدواج، کمک کردن به همنوع و قرض دادن به یکدیگر را از مصادیق ارتباطات اجتماعی و مردمی دانست.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: با تقویت این ارتباطات می توان به تقویت وحدت درجامعه بیشتر کمک کرد ضمن اینکه هم اکنون وحدت در جامعه ما بویژه در استان گلستان و منطقه گنبدکاووس بحمدالله خوب است اما می توان آنرا عالی کرد.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا باتبریک هفته وحدت گفت: اگر امت اسلامی تنها به فضائل نبی مکرم اسلام (ص) و نیز دستورات قرآن که از مهمترین محورهای وحدت هستند، توجه و عمل نمایند، هرگز اختلاف در دنیای اسلام ایجاد نمی شود.
حجت الاسلام علی خیرخواه با تاکید برضرورت ترویج فضائل نبی مکرم اسلام (ص) درجامعه، نقش علمای دین را دراین حوزه بسیار مهم دانست و گفت: علمای دین همچنین باید اصول مشترک بین مذاهب اسلامی را استخراج و برای مردم بازگو نمایند.
وی افزود: هفته وحدت تنها مختص داخل ایران نیست بلکه مربوط به همه امت اسلامی است که در این هفته راه های تقویت وحدت و همدلی و نیز دور کردن اختلاف و تفرقه از خود را با تاسی گرفتن از فضائل و سیره نبی مکرم اسلام (ص) بیان کنند.
حجت الاسلام خیرخواه اضافه کرد: امروزه در جمهوری اسلامی شاهد برگزاری باشکوه مراسم های هفته وحدت درسراسر ایران اسلامی و دیگر کشورهای اسلامی و اروپایی هستیم.
وی با تاکید برضرورت تقویت وحدت و همدلی درطول سال، تصریح کرد: یکی از اشکالات ما این است که فکر می کنیم وحدت و همدلی فقط باید در هفته وحدت باشد درحالی که توجه به وحدت و همدلی و تقویت آن باید در همه ایام سال باشد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور روحانیون اهل سنت در استان های گلستان و گیلان همچنین گفت: هفته وحدت فرصتی برای دشمن شناسی و نیز آشنا شدن با آفات تفرقه و اختلاف درجامعه است که امروز دشمنان اسلام تلاش زیادی برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی انجام می دهند.
حجت الاسلام خیرخواه، افزود: دشمن شناسی و آشنا شدن با دسیسه های دشمن برای ایجاد اختلاف بین امت اسلامی دستور قرآن است و امت اسلامی تنها زمانی می تواند بر دشمنان پیروز شود که با هم وحدت داشته باشند و راه رسیدن به وحدت نیز توجه به سیره، فضائل و سنت پیامبر (ص) است.
وی اضافه کرد: امروز ملت ایران در دشمن شناسی و تشکیل جبهه مقاومت جلوتر از دیگر امت های اسلامی قرار دارند و این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است که توانسته با وحدت و همدلی بین اقوام و مذاهب، بر دشمنان پوشالی خود پیروز شوند.
حجت الاسلام خیرخواه، نمایش هویت اسلامی و اثبات ضعف و زبونی دشمن را از دیگر ثمرات هفته وحدت دانست و گفت: وحدت و همدلی که دستور قرآن و نیز سیره نبی مکرم اسلام (ص) است، شعار نیست بلکه چراغ راه امت اسلام برای غلبه بر دشمنان است.
وی بابیان اینکه هفته وحدت به منزله یکی کردن مذاهب نیست، تصریح کرد: برای تقویت وحدت و همدلی در امت اسلام، در وهله اول علمای مذاهب اسلامی باید ظرفیت و تحمل خود را افزایش دهند و سپس با برگزاری محافل علمی و فقهی بین مذاهب اسلامی، ضمن شناخت از این مذاهب و مشترکات آن، نسبت به ترویج آن بین مردم و پیروان مذهب خود اقدام نمایند.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور خاطرنشان کرد: امروز دشمن با بزرگ نمایی اندک اختلافات فقهی بین مذاهب، به دنبال ایجاد اختلاف بین امت اسلام است که باید مراقب بود.
/3039/1860
گزارش : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است

ابوطالب شفقت عصر سه‌شنبه در آیین معارفه استاندار لرستان اظهار کرد: اهداف اصلی نظام نباید فراموش شود و در یک جامعه اسلامی و انقلابی هستیم باید مبانی نظری را شناسایی و بر آن اساس حرکت کنیم.

وی گفت: دستیابی به تمدن اسلامی و آماده‌سازی برای ظهور منجی عالم از اهداف ما در نظام اسلامی است و باید رفاه اجتماعی و رفاه فردی در شأن نظام اسلامی و شیعی باشد.

وی افزود: پذیرفتن مسوولیت یعنی نوکری به مردم و تعامل با مردم باید نوکر به ارباب باشد و بر همین اساس مردم مشارکت خواهند داشت.

شفقت وحدت، همدلی و همراهی بین مردم و دولت موجب را به عنوان شکوفایی نظام برشمرد گفت: کوچکترین خطا را دشمنان بزرگ شمرده و مسوولان را نالایق جلوه می‌دهد و رسانه‌ها باید در این راستا اقدام کرده و به مردم اطلاع رسانی کنند.

قدرانی استاندار پیشین لرستان از مدیران دستگاه‌های اجرایی

استاندار سابق لرستان در این آیین گفت: با تمام تلاش و سختی‌ها ۳۰ ماه از خدمتگزاری به مردم گذشت و از همکاران که در این مسیر همراه بودند قدردانی می‌کنم.

فرهاد زیویار افزود: دولت سیزدهم با عنایت فرمایشات مقام معظم رهبری، صادقانه به مردم خدمت‌رسانی می‌کند و در آغاز بکار دولت چالش‌های متعددی وجود داشت که با اقدامات کارشناسانه برای برطرف کردن آن مدیریت شده است.

وی افزود: در ابتدای دولت و ورود به لرستان خزانه خالی بود و اعتبارات نقد این استان حتی به ۲۰ میلیارد تومان نمی‌رسید، اما با اقدامات مناسب و فروش نفت وضعیت بهبود یافت.

او ادامه داد: مصوبات سفر اول رئیس جمهور به لرستان وضعیت خوبی دارند برخی افتتاح برخی آماده افتتاح و برخی دیگر فعال می‌باشند.

زیویار بیان کرد: راه‌آهن با ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی در سال ۹۶ تعطیل شد، اما اکنون ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دیگر طرح‌های عمرانی هم وضعیت مناسب دارند.

وی گفت: وضعیت اشتغال در لرستان مناسب نیست و بیکاری جوانان را رنج می‌دهد، اما اقدامات بسیاری انجام شده همچنین بسیاری دیگر هم مغفول مانده است.

او ادامه داد: سال گذشته ۳۱ هزار شغل در لرستان ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است و در بسیاری از رتبه‌های مختلف این استان جایگاه خوبی دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • همدلی نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است