Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم گفت: وجود خیابان‌های کم‌عرض در کنار حجم وسیع بافت‌های فرسوده می‌تواند مشکلات بزرگ و اساسی برای شهر قم در زمان وقوع حادثه ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، عباس جعفری در هجدهمین جلسه رسمی شورای شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: مسئولیت مهم و اصلی سازمان آتش‌نشانی در زمان وقوع حادثه است که نیازمند کسب آمادگی‌های لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امدادرسانی و کمک‌کردن به حادثه‌دیدگان وظیفه ذاتی این سازمان بوده اما به‌دلیل بعد مسافت، سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم تقریباً با یک روز تأخیر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم گفت: 4 اکیپ از آتش‌نشانی شهرداری قم برای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده اعزام شد که علاوه بر تجربه‌اندوزی و کسب تجربیات واقعی حضور در صحنه بحران به ارزیابی زلزله و راه‌های برون‌رفت از ایجاد بحران‌ها نیز توجه کافی داشت.

وی با بیان برخی از مهم‌ترین دلایل کم‌بودن تلفات ناشی از زلزله کرمانشاه عنوان کرد: وقوع زلزله در ساعت‌های بیداری مردم شهرهای کرمانشاه، وقوع چندین پیش‌لرزه و کسب آمادگی و هشدارها توسط مردم درگیر این حادثه ازجمله مهم‌ترین مباحثی بوده که سبب کاهش تلفات زلزله اخیر شده است.

جعفری با بیان اینکه عامل بسیاری از خرابی‌های ناشی از زلزله اخیر کرمانشاه عدم مهندسی‌ساز بودن سازه‌های ساختمانی بوده تصریح کرد: تقریباً بخش عظیمی از سازه‌هایی که با اصول غیرمهندسی ساخته‌شده بود در این حادثه آسیب‌دیده و متأسفانه سازه‌های جدید ساخت نیز در این حیطه وارد هستند که عامل اصلی آن نیز عدم رعایت اصول و ضوابط معماری و ساختمان‌سازی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم ابراز کرد: با وجود اینکه مسکن مهر مناطق زلزله‌دیده دارای بتن‌ریزی‌های خوبی بوده اما از نظر اتصال تیغه‌ها دچار مشکل است که ضرورت هماهنگ بودن پروژه‌های ساختمانی و معماری موجود در شهر قم با اصول و مقررات نظام‌مهندسی را بیشتر از هر زمان دیگری ایجاب کرده است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات اساسی شهر قم در زمان وقوع زلزله تأکید کرد: وجود خیابان‌های کم‌عرض در کنار حجم وسیع بافت‌های فرسوده می‌تواند مشکلات بزرگ و اساسی برای شهر قم در زمان وقوع حادثه ایجاد کند که نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی‌های اصولی از همین‌ الان است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم تصریح کرد: باید از همین امروز پیش‌بینی‌های لازم را برای حوادث احتمالی کرد که مجموعه‌ای از استانداردهای مختلف را شامل  می‌شود.

وی با تأکید بر اهم است مسئله آموزش عنوان کرد: آموزش مهم‌ترین رکن تأثیرگذاری آتش‌نشانی در برابر بروز حوادث مختلف است و در این زمینه نیز سال قبل بیش از  90 هزار ساعت و در 8 ماه نخست  امسال نیز  بیش از 25 هزار ساعت  آموزشی برگزار شده که باید به 100 هزار ساعت برسد.

انتهای پیام/

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری

مهرداد روحانی وزیری ،مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به تکمیل و بهسازی شهربازی فدک اظهار کرد: این شهربازی نوستالژی بعد از سال‌ها مذاکره و پیگیری امسال به شهرداری واگذار شد و با حمایت‌های سازمان سیما و منظر و آقای جوادیان بهسازی آن در دستور کار قرارگرفته و مراحل پایانی آن در حال انجام است و به‌زودی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

روحانی وزیری در ادامه به اقدامات انجام شده در بوستان ولایت اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵ میلیارد تومان برای روشنایی این بوستان هزینه شد که تا اردیبهشت سال جاری به اتمام خواهد رسید، همچنین مشکلات ورودی این بوستان نیز حل‌شده و بخش زمین‌های بازی آن نیز در حال تکمیل شدن است.

وی ادامه داد: برنامه منطقه برای سال ۱۴۰۳ این است که به پروژه‌های روبنایی بپردازد و زیباسازی و نورپردازی منطقه را بیشتر در دستور کار خود قرار دهد تا بتوانیم ازنظر بصری نیز منطقه را به یک حد قابل قبولی برسانیم.

وی همچنین به معضل بافت فرسوده در منطقه سه شهرداری قم اشاره و اظهار کرد: تقریباً ۱۵ درصد از مساحت منطقه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که برای توسعه آن پروانه را به‌صورت رایگان صادر می‌کنیم که به دلیل شبکه معابر فرسوده منطقه استقبال خوبی از طرف مردم نشده است.

وی افزود: بخش دیگری از این منطقه کاربری صنعتی دارد که در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵۰ مورد پروانه صادر شده که در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۴۰۰ پروانه رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد