Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار با تاکید بر اینکه دانشجویان، بیشتر به مسائل معرفتی و ایمان در کنار کسب علم، بپردازند، توجه به اقتصاد دانش بنیان را یکی از برنامه ها و فعالیت های مهم این واحد دانشگاهی، اعلام کرد.

داریوش حمیدی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار، امروز (۱۴ آذر) در آستانه روز دانشجو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: دانشجویان، بیشتر به مسائل معرفتی و ایمان در کنار کسب علم، بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار کرد: دانشجویان در مسائل کشور، حضور فیزیکی و فکری داشته باشند و کرسی های آزاداندیشی در مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی، معرفتی و ... در واحدهای دانشگاهی، برگزار شود.

 

حمیدی بیان کرد: تامین منافع ملی و نظام اسلامی ایران یکی از وظایف مهم دانشجویان است که باید جهت تحقق این مهم، اهتمام بسیار داشته باشند.

 

وی ابراز کرد: دانشجویان به معنای واقعی، قله های علمی را فتح کنند و با نوآوری های علمی در رفع مشکلات جامعه، تلاش کنند.

 

حمیدی گفت: اقتصاد مقاومتی از منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، است که دانشجویان و دانشگاهیان برای رسیدن به این مهم ارزشمند باید راهکارهای خوب و کاربردی را ارائه دهند.

 

وی اظهار کرد: ریشه یابی و سپس ارائه راهکار برای کاهش آمار طلاق که معضلی در جامعه به شمار می آید یکی از مواردی است که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار برای رفع این مشکل در این شهرستان، مورد پژوهش و بررسی قرار دارد.

 

حمیدی بیان کرد: برای درآمدزایی در رشته هایی نظیر کشاورزی به همت دانشجویان و دانشگاهیان آزاد اسلامی واحد جویبار، مزرعه آموزشی جهت محصولات گندم و جو، پیش بینی شده و مورد استفاده، قرار می گیرد.   

 

وی ابراز کرد: پرورش ماهیان گرمابی یکی دیگر از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار به شمار می آید تا از این منبع، نیز درآمدزایی شود.

 

حمیدی گفت: تصویب رشته های تحصیلات تکمیلی متناسب با نیاز منطقه نظیر کشاورزی، محیط زیست، شیمی، معماری، حقوق و ... و همچنین اقتصاد دانش بنیان، مورد توجه دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار است.

 

وی یادآور شد: (16 آذر) به روز دانشجو، نامگذاری شده است که به جهت بزرگداشت این روز، امروز سه شنبه (14 آذر) مراسمی، بعد از نماز ظهر و عصر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار، برگزار می شود.

پایان پیام/86

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۹۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدجواد فرهنگ رئیس مرکز حراست و مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه جمعی از مسئولان ضمن بازدید از امکانات و بخش‌های مختلف اداری واحد رامسر در جلسه هیئت رئیسه این واحد دانشگاهی شرکت کرد.

رئیس مرکز حراست و مشاور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت حضور مجموعه حراست در واحد‌های دانشگاهی اظهار کرد: یکی از وظایف جدی مجموعه حراست صیانت و حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی واحد‌هاست تا مدیر آن مجموعه بتواند با خیال راحت فعالیت‌های توسعه‌ای و پیشرفتی انجام دهد.

فرهنگ، هدف اصلی دانشگاه را تربیت نیروی متخصص و متعهد برای کشور دانست و عنوان کرد: در دانشگاه دو هدف عمده و چند هدف فرعی تعریف شده و در زمینه‌های تخصصی موضوع تولید علم و پژوهش و در حوزه تعهد هم مسئله رفتار و کردار انسانی است که در یک شخصیت باید متبلور شود.

وی افزود: نباید به دانشگاه به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی و به دانشجو به‌عنوان‌ یک مشتری نگاه کرد و نگاه مشتری‌مداری و درآمدزایی نگاه خوبی نیست.

رئیس مرکز حراست و مشاور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه یک استاد و یک هیئت علمی می‌تواند نظام دانشی را در یک دانشگاه متحول کند، ادامه داد: هدف برای یک‌ مجموعه بسیار مهم است و اگر این هدف برای هرکدام از ارکان مجموعه به درستی تعریف شود ساختار درستی هم متناسب با همان هدف طراحی خواهد شد.

فرهنگ متذکر شد: تولید دانش، تحقیق، پژوهش، انجام طرح پژوهشی و چاپ مقاله توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه به‌عنوان اهداف فرعی در دانشگاه تعریف می‌شوند که در نهایت منجر به دانش‌افزایی در جامعه خواهد شد و هرچه به سمت تولید دانش کاربردی حرکت کنیم آن دانش را تبدیل به سرمایه خواهیم کرد.

همت محمدنژاد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر هم با ارائه گزارشی از این واحد دانشگاهی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و تربیتی به تشریح استراتژی‌ها و اهداف تدوین شده در آینده از قبیل افزایش تعداد دانشجو، توسعه و گسترش مدارس سما در مقاطع مختلف تحصیلی، تکمیل پروژه سوله ورزشی و احداث کمپ ورزشی و احداث مهمانسرا پرداخت.

دکتر فرهنگ با حضور بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر ضمن قرائت فاتحه با آرمان‌های امام و شهدا تجدیدپیمان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند