Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@16:49:00 GMT

چرا خانم ها بعد از ازدواج خيانت مي کنند؟

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۰۵۰۶

چرا خانم ها بعد از ازدواج خيانت مي کنند؟

خبرگزاري آريا - برترين ها: معمولاً تعداد مردهايي که به همسر خود خيانت مي کنند از تعداد زناني که به شوهر خود خيانت مي کنند بيشتر است. ولي تحقيقات اخير نشان مي دهد که در سال هاي اخير تعداد زنان خيانتکار نسبت به قبل بيشتر شده است.
موسسه Coffee and Company بريتانيا در يکي از پژوهش هاي خود نشان داد که از 3000 شرکت کننده، 20 درصد زنان به خيانت به همسران خود اعتراف کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چرا زنان به شوهران خود خيانت مي کنند؟ در اينجا به 10 مورد اشاره مي کنيم که شايد بعضي از آنها شما را متعجب کنند.

انتقام جويي
گاهي بي وفايي يک زن از حس انتقام جويي او ناشي مي شود. گاهي زنان بر خلاف ميل باطني خود به شوهر خود خيانت مي کنند تا به او بفهمانند حس مورد خيانت قرار گرفتن چه قدر دردناک است. و جالب اينکه در خيلي از موارد اين حربه زنان جواب مي دهد. دکتر بني وِيل مي گويد " مردها به اندازه زنان احساساتي نيستند بنابراين در اکثر مواقع درد و رنج ناشي از خيانت همسر را درک نمي کنند، مگر اينکه خودشان طعم آن را بچشند." زنان با اين کار در واقع مي خواهند شرايطي برابر با شوهر خود داشته باشند چون احساس مي کنند آنچه تا به حال به آن پايبند بوده اند ديگر اعتبارو ارزشي ندارد.
بي تفاوتي همسر
گاهي بي وفايي زنان از احساس ناديده گرفته شدن يا بي تفاوتي همسر نسبت به مسائل و مشکلات ناشي مي شود. روث هوستون، کارشناس و موسس سايت معتبر infidelityAdvice.com، مي گويد " اکثر زنان ابتدا سعي مي کنند به همسرشان بفهمانند که مشکلي وجود دارد و چيزي آنها را ناراحت کرده است. اما اگر شوهر متوجه اين اشارات غيرمستقيم نشود، به همسر خود بي اعتنايي کند يا گلايه هاي او را جدي نگيرد، زن به خيانت روي مي آورد چون احساس مي کند راه ديگري نمانده است."
احساس ناامني و خلاء عاطفي
زنان نياز دارند که دوست داشته شوند و مورد تحسين و قدرداني قرار گيرند. مييرز، کارشناس خانواده، مي گويد " خيانت معمولاً زماني اتفاق مي افتد که زني احساس کند آن طور که بايد و شايد مورد علاقه و توجه همسرش قرار نمي گيرد و همسرش قدر او را نمي داند. معمولاً زنان به سمت مردهايي ديگر جذب مي شوند چون از زبان آنها تعريف ها و تحسين هايي را مي شنوند که از زبان شوهر خود نمي شنوند." زنان دوست دارند هميشه به چشم همسرشان خاص و فوق العاده باشند و تشنگي و عشق او را احساس کنند.
بازگشت به روابط قبلي
ميرز مي گويد " بازگشت به روابط قبلي راهي آسان براي يافتن کسي است که بتواند کمبودهاي زندگي زنان را براي مدتي کوتاه جبران کند. البته اين راه حل بسيار مقطعي است و نمي تواند تاثير ماندگاري داشته باشد. البته آنچه زنان مي خواهند شخص قبلي نيست بلکه يا احساساتي است که در رابطه قبلي تجربه کرده اند و يا ديدي است که در آن زمان نسبت به خود داشته اند." به عقيده ويل " بازگشت به روابط گذشته باعث مي شود زنان احساس جواني، سرزندگي و جذابيت کنند. "

رابطه طولاني و يکنواخت
اکثر زوج هايي که براي مدت طولاني با هم زندگي کرده اند، کم کم احساس مي کنند آن حرارت و عشق روزهاي اول را ندارند. بومن، کارشناس خانواده، مي گويد " روزهاي اول يک رابطه زماني هستند که احساس مي کنيد انتخاب شده ايد و مورد توجه و علاقه هستيد. اما در مورد روابط طولاني قضيه کاملاً متفاوت است چون ديگر هورمون هايي که در اوايل رابطه با ديدن طرف مقابل در بدنتان ترشح مي شد کمتر شده اند." البته اين مشکل اجتناب ناپذير نيست و تکنيک هايي براي مبارزه با احساس يکنواختي و توليد دوباره هورمون ها وجود دارد. مثلاً مي توانيد هر روز همسر خود را به مدت 20 ثانيه در آغوش بگيريد و حرف هاي عاشقانه بزنيد. ويل مي گويد " نکته جالب اينکه عدم وجود اختلاف و مشاجره هميشه نشان خوبي نيست. دعوا و جدل گاهي عشق ما را بيشتر مي کند. آمار نشان مي دهد زوج هايي که هميشه رابطه اي آرام و بدون تنش دارند بيشتر در معرض خطر خيانت و بي وفايي هستند."
ترس از خيانت شوهر
بسياري از زنان خيانت و بي وفايي را جزئي جدايي ناپذير از شخصيت مردان مي دانند و به همين دليل هميشه دچار استرس و ترس هستند، حتي اگر شوهرشان واقعاً به آنها خيانت نکند. گاهي بي وفايي و شروع يک رابطه مخفيانه راهي است براي کاهش اين اضطراب.
روابط زناشويي سرد و يکنواخت
زوج هايي که براي مدت طولاني در کنار هم زندگي کرده اند معمولاً از يکنواختي و سردي روابط جنسي شکايت مي کنند. در پژوهشي که در سال 2010 صورت گرفت، 81 درصد از زنان مي گفتند روابط زناشوييشان سرد و قابل پيش بيني شده و ديگر جذابيتي ندارد. مِيِر مي گويد " گاهي زنان براي ايجاد تنوع و تجربه هاي جديد مرتکب خيانت و بي وفايي مي شوند."
نبود نقاط مشترک
اگر زني احساس کند که ديگر دغدغه يا علاقه مشترکي با شوهر خود ندارد، ممکن است به طرف کس ديگري جلب شود که اين دغدغه ها و علايق را دارد. اکثر زوج ها در روزهاي اول آشنايي احساس مي کنند کسي را پيدا کرده اند که مثل آنها فکر مي کند و با آنها همدل و همفکر است. اما در بسياري از موارد بعد از چند سال اين احساس از بين مي رود. هوستون مي گويد " بعضي از زنان براي مبارزه با احساس تنهايي و خلاء به بي وفايي روي مي آورند. "
بيماري
زناني که به بيماري ها خطرناک مانند سرطان سينه مبتلا مي شوند، ممکن است ناگهان ديدي متفاوت به زندگي پيدا کنند، همه قسمت هاي زندگي خود را از اول مرور کنند و به مرگ و نيستي بيشتر فکر کنند. بومن مي گويد " بدتر اينکه اين زنان ممکن است احساس کنند درست زماني که بيش از هميشه به شوهرانشان نياز داشته اند تنها مانده اند و ديگر مورد توجه شوهرانشان نيستند. احساسات اين زنان آسيب پذير مي شود و براي جبران اين کمبودها و احساسات منفي به خيانت روي مي آورند. اين احتمال هم وجود دارد که احساس کنند زمان زيادي برايشان باقي نمانده و بايد از زماني که دارند بيشترين استفاده را بکنند. "
جلب توجه و ماجراجويي
ويل عقيده دارد "زنان ممکن است احساس کنند که کسي قدر آنها را نمي داند. آنها همه زمان خود را به کارهاي خانه اختصاص مي دهند، کارهاي خانه را انجام مي دهند، از بچه ها مراقبت مي کنند... حتي بسياري از آنها بيرون از خانه هم کار مي کنند. آنها مي خواهند مورد احترام قرار بگيرند و ارزش زحمت هايشان شناخته شود." هوستون مي گويد " زنان همچنين به دنبال کمي هيجان و سرگرمي در زندگي هستند . بسياري از اين زنان تنها به کمي محبت و توجه نياز دارند. زني که در زندگي زناشويي خود از شادي و هيجان و تنوع کافي برخوردار باشد و رابطه اي گرم و صميمي با شوهر خود داشته باشد هرگز خيانت نمي کند."

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیانت پادشاه گوجه فرنگی با کمک به رژیم صهیونیستی! + فیلم

رژیم صهیونیستی به تنهایی نمی‌توانست حتی بخش کوچکی از پهپادها و موشک‌های عملیات وعده صادق را دفع کند؛ لذا از بسیاری از کشورها از جمله اردن درخواست کمک کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • حال و هوای خانه شهید طهرانی مقدم بعد از عملیات «وعده صادق»
  • جایگاه مردان و زنان در بی‌آرتی‌های تهران تغییر کرد
  • تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی
  • تعویض محل استقرار زنان و مردان در اتوبوس‌های تندروی تهران | علت این تصمیم چیست؟
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس های بی.آر.تی
  • همایش بزرگداشت دکتر زهرا شجاعی 13 اردیبهشت در قم برگزار می شود
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی!
  • داستان‌های عامه ما، ریشه در واقعیت دارند/ ردّپای کهن الگوها در روایت‌های زنان/ مضامین متنوع لالایی‌ها و شعرهای زنانه
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی با کمک به رژیم صهیونیستی! + فیلم
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم