Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جام نیوز، چیزی از نایت استند می‌دانی؟ دوست داری نایت استند داشته باشی؟ این‌ها پرسش‌هایی است که دست‌اندرکاران یک برنامه ویدئویی که در شبکه آپارات بارگذاری شده بود از چند جوان ایرانی پرسیده است.

 

چند ساعت پس از انتشار این ویدئوی با واکنش برخی کاربران و شاید تذکری که به مسئولان این شبکه اینترنتی داده شد، این ویدئو از لیست شبکه خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این اصطلاح برای بسیاری از جوانان ایرانی ناآشناست، همان‌طور که برای عمده مصاحبه‌شوندگان این ویدئو ناآشنا و غریب آمد.

 

به سراغ گوگل رفتیم، One night stand با یک سرچ ساده ما را هم گیج و خشمگین کرد.

 

One night stand  ((ONS) تعبیری از یک رابطه آزاد یک‌شبه است.  بر اساس این رویداد هر شخصی آزاد است تا هرگونه می خواهد شبش را بگذراند.

 

واکنش مصاحبه‌شوندگان این برنامه جالب است، عمدتاً چیزی از این فرهنگ غربی نمی‌دانند، و در مقابل سؤال  مصاحبه‌کننده که با خونسردی و نگاهی مثبت سعی در عادی جلوه دادن آن دارد و از آن‌ها می‌پرسد دوست دارید چنین شبی داشته باشید؟ گیج، متحیر می‌گویند: بد نیست، می‌تواند خوب باشد، به نظرم از تنهایی بهتر است، فکر نمی‌کنم خوب باشد.

 

این فرهنگ ولنگاری و ترویج آن از سوی عاملان چند برنامه‌ساز ناشناس و انتشار آن در یک شبکه اینترنتی سرشناس چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟

 

فضای بازی که اینترنت و شبکه‌های اینترنتی برای تولید محتوا ایجاد کرده‌اند باعث شده هر شخص با هر سلیقه و فکری دوربین به دست بگیرد و بدون توجه به چارچوب‌های جامعه ایرانی برنامه بسازد و در اینترنت بارگذاری کند.

 

هرچند به نظر می‌رسد این رسوم که حتی در غرب هم فراگیر نیست بر پایه مادی‌گرایی و لذت طلبی شکل‌گرفته است و جایی در فرهنگ ما ندارد، اما تبلیغ آزادانه آن در فضای مجازی بار دیگر این نکته را به اذهان متبادر می‌کند که جوانان کشور فقط زینت المجالس مسئولان دولتی هستند و بعد از انتخابات به حال خود رها می‌شوند.

 

در اینجا نقش نظارت از سوی نهادهای فرهنگی کشور پررنگ‌تر می‌شود، که به دلیل رخوت و عقب ماندن در مقابل  پیشرفت روزافزون شبکه‌ها و فضای مجازی به امکان واکنش و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری را از آن‌ها گرفته است.

 

فارس

115

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۰۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی

به گزارش ورزش‌سه، اتفاقات و حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان باعث شده که مسئولان عالی رتبه ورزش و فوتبال کشور خیلی زود دست به کار شوند و در همین راستا قرار است اولین کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار شود.
امیرمهدی علوی،مدیر روابط عمومی فدراسیون در این خصوص اینطور توضیح داده است: «نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال،نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها جهت اعمال رویه های قانونی متقن،به زودی با حضور دستگاههای ذیربط،مقامات و مدیران مسول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.»
وی افزود:«بدیهی است،با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین نامه های مصرح در فرایند صدور مجوز حرفه ای وهمچنین با توجه به الزامات بالادستی،تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت  مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.»

دیگر خبرها

  • تعطیلی شبکه الجزیره نقض آزادی بیان است
  • واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • عکس‌های خصوصی دختر شیرازی برای انتقام گیری پخش شد!
  • اولین مصاحبه شهاب زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • اولین مصاحبه زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • شبکه خبر 2 هک شد؟! + فیلم و واکنش صداوسیما
  • مقام انصارالله: ایران حیثیت اسرائیل را از بین برد
  • نتانیاهو نمی‌تواند برای دستیابی به توافق تصمیم بگیرد
  • واکنش طعنه‌آمیز شبکه TNT به مصاحبه تند یورگن کلوپ + عکس