Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@19:46:04 GMT

رهبر انقلاب نگاه یکسان به شیعیان و اهل سنت دارند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۱۰۶۳

رهبر انقلاب نگاه یکسان به شیعیان و اهل سنت دارند

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس گفت: یکی از مسائل که باعث وحدت شده این است که اهل تسنن به راحتی به امور دینی خود می پردازند و به آنچه مد نظرشان است رسیده اند، خوشبختانه در استان هایی که اهل تسنن حضور دارند مسائلی که مد نظر هست برای اهل سنت فراهم شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مهدی فرشادان عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی ضمن گرامی داشت هفته وحدت در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز اظهار داشت: یکی از بزرگترین ثمرات وحدت، زندگی با صلح و آرامش همه مردم  ایران کنار یکدیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرشادان بیان داشت: یکی از جلوه های وحدت مشارکت بالا در انتخابات است، در همین انتخابات اخیر ریاست جمهوری مشارکت مردم کردستان بسیار بالا بود که نشان از حضور فعال و مشارکت اهل تسنن در مسائل کلان کشور است، باید گفت هنوز اهل تشیع و اهل تسنن همچنان پایبند آرمان های امام و نظام هستند، اهل تسنن مانند بقیه مردم پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده اند.
رهبر انقلاب نگاه یکسان به شیعیان و اهل سنت دارند
عضو فراکسیون اهل سنت مجلس  خاطر نشان کرد: یکی از مسائل که باعث وحدت شده این است که اهل تسنن به راحتی به امور دینی خود می پردازند و به آنچه مد نظرشان است رسیده اند، خوشبختانه در استان هایی که اهل تسنن حضور دارند مسائلی که مد نظر هست برای اهل سنت فراهم شده  است، به طور مثال در مدارس از نظر مسائل مذهبی خودمان استقلال داریم و مطالب دینی اهل تسنن تدریس می شود و از همه اینها مهمتر رهنمود های رهبر معظم انقلاب است که همه مردم ایران را به یک چشم و یک دید نگاه می کنند و نگاه یکسان رهبر معظم انقلاب به مردم یکی از تاثیر گذار مسائل در حفظ و ایجاد وحدت در کشور بوده است.
وی  گفت: دشمنان بسیار تلاش کردند که بین اقوام و مذاهب ایران اختلاف افکنی کنند اما با رهبری  و  رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری تیر دشمنان همیشه به خطا خورده است و مطمئن هستیم از این به بعد هم این مسئله و وحدت با تدابیر ایشان تقویت خواهد شد و کاری از دست دشمنان بر نخواهد آمد.
بین اهل تشیع و اهل سنت اختلافی وجود ندارد
نماینده مردم سنندج  تاکید کرد: در هر استان سنی نشین اهل تشیع نیز ساکن هستند و در هر استان تشیع نشینی نیز اهل سنت ساکن هستند و مسائلی که شاید در خیلی از کشورها مهم باشد و آن را بزرگ کنند برای ما اصلا مهم نیست، واقعا  هم مهم نیست مراجعه کننده ای که به من نماینده با مذهب سنت مراجعه کننده می کند اهل سنت باشد یا اهل تشیع زیرا در انتخابات اهل تشیع هم به من رای داده اند و حامیان اصلی من در انتخابات اهل تشیع بودند حتی در برخی حوزه ها که ترکیبی هستند مانند استان خوزستان و عسلویه اهل تسنن بیشترین رای را به یک نماینده اهل تشیع دادند در ایران این مسائلی که دشمنان برای اختلاف افکنی مطرح می کنند  اصلا مهم نیست.
عضو فراکسیون اهل سنت مجلس تصریح کرد: ما با این فرهنگ بزرگ شدیم که فرق و اختلافی بین مسلمانان اهل تشیع و اهل تسنن وجود ندارد و با صلح و آرامش کنار یکدیگر زندگی می کنیم و حتی ازدواج های زیادی بین اهل تسنن و تشیع شکل گرفته است، باید این مسئله گفته شود که خیلی از مسائلی که دشمن آن را بزرگ می کند تا آن را عامل اختلاف مسلمانان کنند غیر واقعی است.
منکر مشکلات در مناطق محروم نیستیم اما اینها ربطی به مذهب ندارد
فرشادان بیان داشت: قطعا چه در حوزه اهل تشیع و چه در حوزه اهل تسنن مشکلات اقتصادی و اجتماعی وجود دارد و ما منکر مشکلات نیستیم مثلا استان خوزستان نفت دارد اما مردم آن در محرومیت هستند همانطور که مردم کردستان محرومیت دارد و نسل سوم آن هنوز نتوانسته به جایگاه واقعی خودش برسد اما باید این را مد نظر قرار داد که  مشکلات برای همه وجود دارد و باید تلاش شود استان ها به آن جایگاه واقعی خود برسند در نهایت باید به این نکته توجه شود که این محرومیت ها ربطی به مسائل دینی و مذهبی ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا دشمنان در این چند ساله مخصوصا در خاورمیانه به دنبال اختلاف افکنی بین اهل تشیع و اهل تسنن است؟ گفت: دشمنان اسلام دنبال یک بهانه می گردند تا مذاهب مختلف اسلام را با هم درگیر کنند قطعا یکی از بهانه ها می تواند مسائل مرزی باشد و یا هر مسئله دیگری که دشمن بتواند می خواهد بین مسلمانان اختلاف افکنی کند تا به اهداف خود برسد.
دشمن فقط به دنبال منافع خودش است
عضو فراکسیون اهل سنت مجلس گفت:  بهانه کردن انرژی اتمی و ساخت سلاح هسته ای برای فشار به ایران و نظام جمهوری اسلامی بود دشمنان در مسئله هسته ای  داستان هایی که ساختند و به ایران فشار وارد کردند  اینها که ربطی به مسائل دینی مذهبی هم ندارد دشمن فقط می خواهد فضا را طوری مدیریت کند که سود و عائدات بیشتری به خودشان برسد.
فرشادان ضمن تاکید بر حفظ اتحاد بین مسلمانان بیان داشت: اختلاف افکنی بین مسلمانان به سود دشمنان است  به طور مثال باعث افزایش فروش تسلیحات نظامی آنها و خیلی از مسائل دیگر می شود.


گفتگو از مرضیه مهدیلو

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ توصیه رهبر انقلاب به مردم ایران

رهبر انقلاب در دیدار کارگران: یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند. نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشارها پیشرفت‌های بزرگی به دست آمده است.

دریافت 14 MB

دیگر خبرها

  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • فیلم/ توصیه رهبر انقلاب به مردم ایران
  • فیلم/ وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب
  • فیلم/ رکن جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد
  • خانواده های شهدا پاسداران واقعی ارزشهای انقلاب اسلامی هستند
  • خانواده‌های شهدا پاسداران واقعی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند