Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سعودی می‌خواست یمن را به یک اهرم فشار علیه حزب الله و ایران تبدیل کرده و با این اهرم پای میز مذاکره بنشیند. فقط کسی با حماقت محمد بن سلمان می‌توانست اینگونه ارزیابی کند که وادار کردن علی عبدالله صالح به خروج مسلحانه علیه انصارالله می‌تواند حوثی‌ها و متحدان را چنان ضعیف کند که شرایط عربستان را بپذیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

 

 

سرگیجه استراتژیک/ نوبت بعدی کیست؟

مهدی محمدی فعال رسانه ای: سعودی می خواست یمن را به یک اهرم فشار علیه حزب الله و ایران تبدیل کرده و با این اهرم پای میز مذاکره بنشیند. فقط کسی با حماقت محمد بن سلمان می توانست اینگونه ارزیابی کند که وادار کردن علی عبدالله صالح به خروج مسلحانه علیه انصارالله می تواند حوثی ها و متحدان را چنان ضعیف کند که شرایط عربستان را بپذیرند. این درست مانند اشتباه محاسباتی بی سابقه ای است که درباره توان سعد حریری علیه حزب الله مرتکب شدند. اکنون دیگر علی عبدالله صالح در یمن حضور ندارد، قدرت به نفع انصارالله یکپارچه شده و روی زمین، کاری که را که ائتلاف سعودی در سه سال گذشته قادر به انجام آن نشده بود، انصارالله در 48 ساعت انجام داده است. یمن نه نقطه آسیب پذیری مقاومت بله یک نقطه قوت بی سابقه برای آن است و کسی که باید باخت در این بازی بزرگ را بپذیرد سعودی است نه مقاومت. خصوصا که سعودی بهتر از هر کس می داند کمک رسانی به یمن بسیار دشوار است و عملا این خود یمنی ها هستند که به چنین ظرفیت سیاسی و نظامی عظیمی دست یافته اند. با ادامه این روند، می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که گیجی استراتژیک سعودی، اسراییل و امریکا عمق نفوذ مقاومت را بیشتر خواهد کرد به جای اینکه از آن بکاهد؛ و با وضع فعلی مقاومت نیاز چندانی به رقبای خود ندارد، چرا که سعودی، اسراییل و امریکا خود با اشتباهات خود با سرعت بیشتری آنها را حذف خواهند کرد. نوبت بعدی از آن کیست، خدا می داند!

شکست‌های زنجیره‌ای در پسا داعش

رضا سراج فعال رسانه ای: محور غربی-عبری-عربی، پس از شکست تروریست‌های تکفیری-وهابی داعش در عراق و سوریه، وادار به اقدامات شتاب‌زده و از روی استیصال شده‌ است.

پسا داعش و محور غربی-عبری-عربی

1)برگزاری رفراندوم نافرجام در اقلیم کردستان

2)تلاش مذبوحانه برای بی‌ثبات سازی در لبنان

3)کودتای نافرجام در یمن با علی عبدالله صالح

محور غربی-عبری-عربی در پسا داعش با تغییر موازنه در منطقه مواجه شده است. برتری راهبردی محور مقاومت آنان را وادار به اقداماتی توام با شتاب‌ و از روی استیصال نموده که تا به اینجای کار جز شکست، رهاورد دیگری عایدشان نشده است. در این ارتباط «فیلیپ دوبا پانتاس» تحلیلگر مسائل استراتژیک در مطلبی نوشت: «محاسبات اشتباه عربستان باعث نتیجه گرفتن معکوس در سیاست خارجی آن کشور شده و شدت یافتن سیاست‌های تجاوزگرانه آن نیز نتیجه بخشی از کاهش نقش آمریکا در منطقه است.» با روند فوق، اقدامات دامنه‌ دار محور غربی-عبری-عربی از یک سو و شکست‌های زنجیره‌ای برای آنان از سوی دیگر همچنان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکنون نوبت زینبیان است

جامعه‌ای رسانه‌ای استان اصفهان در پیامی خطاب به سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشتند: حسینیان کار خود را کردند و اکنون نوبت ما زینبیان است تا با جهاد تبیین خود و روایت اول صادقانه نگذاریم این پیروزی عظیم توسط دشمنان در ذهن‌ها تبدیل به شکست شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جمعی از روزنامه نگاران، خبرنگاران، عکاسان و فعالان حوزه رسانه و خبر استان اصفهان خطاب به سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشتند:

«فرمانده محترم سپاه قدرتمند انقلاب عزیز اسلامی؛ سَّلَامُ عَلَیْکُمْ

رژیم منحوس صهیونیستی پس از سال‌ها قتل و جنایت علیه بشریت و در حالی که از هیچ دولت و ملتی واهمه‌ای نداشت، در شامگاهان و صبحگاهان فروردین ماه ۱۴۰۳ ضربه شصتی را از فرزندان سبزپوش حضرت روح الله و حضرت سید علی دریافت نمود که وصف آن را تاکنون نه کسی در کتابی خوانده و نه چشمی آن را در صحنه‌ای دیده است.

به خوبی به یاد می‌آوریم با وجود بلند بودن فریاد مظلومیت مردم آزاداندیش جهان در اعتراض به ظلم قوم سفاک صهیون، اما امپراطوری رسانه‌ای غرب اجازه شنیده شدن این اصوات مظلومانه را به گوش‌های منصف و متعهد جهان نمی‌داد. این روند ظالمانه همچنان ادامه داشت تا آنکه با مجاهدت حضرت روح الله و یاران پرافتخارش، حکومتی در ایران زمین پا گرفت که پایه اصلی آن بر آزادی خواهی و ظلم ستیزی استوار بود.

رژیم وحشی اشغالگر قدس و به تعبیر دقیق‌تر سگ دست‌آموز آمریکا، هرگز گمان نمی‌کرد با شروع حیات طیبه انقلاب اسلامی ایران، زندگی شیطانی او به شمارش خواهد افتاد که البته با حماسه مانا و ماندگار ۲۶ فروردین، هلاکت آتی و بزودی این شجره ملعونه و خبیثه سرعت قابل درکی را به خود گرفته است.

سردار پر افتخار اسلام و فرمانده دلاور سپاه ایران سرلشکر حاج حسین سلامی عزیز؛ همچنین سردار امیر علی حاجی‌زاده دوست داشتنی؛ ما خبرنگاران و موثران حوزه خبر، فکر و اندیشه و رسانه در استان شهید پرور اصفهان که مفتخر به تقدیم بیش از بیست و چهار هزار شهید به پای درخت تنومند انقلاب اسلامی هست، اولاً ضمن تشکر و سپاس صمیمانه از اقدام مقتدرانه و عزتمندانه‌ تان در تنبیه رژیم ددمنش صهیونیستی، ثانیاً اعلام حمایت تمام قد از روند و رویکرد راهبرد حکیمانه ولی امر مسلمین جهان؛ مبنی بر اتمام دوران بزن در رو، و ثالثاً از عمق جان مان به شما فرمانده رشیدمان و همچنین به محضر شریف رهبر عزیزتر از جان مان امام خامنه‌ ای عزیز عرض می‌کنیم که آماده هستیم تا در صورت اجازه و صلاح دید، توفیق جهاد فیزیکی با جانیان و سفاکان صهیونیستی و غربی روزی مان شود.

لیکن حسینیان کار خود را کردند و اکنون نوبت ما زینبیان است؛ تا با جهاد تبیین خود و روایت اول صادقانه نگذاریم این پیروزی عظیم توسط دشمنان در ذهن‌ها تبدیل به شکست شود؛ ما می‌دانیم که اسرائیل خبیث بیشتر از سپر آهنی خود به رسانه‌ها امید بسته شود ولی ما اصحاب رسانه استان اصفهان با قلم و فن بیان و هنر رسانه انقلابی خود آماده پاسخگویی به شبهات و تهاجمات رسانه‌ای دشمنان قسم خورده اسلام خواهیم بود.

در پایان ضمن ارسال درود بی پایان به روح مطهر امام عظیم الشان و نیز تقدیم سلام به ارواح مطهر شهدا به‌ویژه شهدای جبهه مقاومت و به‌طور ویژه شهیدان راه اسلام و آزادی بشریت حاج قاسم عزیز، سردار زاهدی خستگی ناپذیر، سردار حاجی رحیمی دلاور و سید رضی همیشه حاضر در عرصه، به شهدا و امام شهدا اطمینان می‌دهیم با تمام وجودمان در خدمت میراث گرانقدرشان یعنی ولایت معظم فقیه و جمهوری اسلامی باشیم.

والسلام علی عبادالله الصالحین

روزنامه نگاران، خبرنگاران، عکاسان و فعالان حوزه رسانه و خبر استان اصفهان»

کد خبر 744903

دیگر خبرها

  • ایران طلسم شکست‌ناپذیری استراتژیک اسرائیل را شکست
  • مصدوم شدن ۹ نفر بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بم _ ریگان
  • اکنون نوبت زینبیان است
  • ردپای مرموز یک زن در شکست‌های سپاهان؛ شیدا مقصودلو کیست؟
  • کمر تأمین‌کنندگان تجهیزات پزشکی شکست/ رئیس جمهور درد زنجیره تأمین دارو را درمان کند
  • تحولات منطقه؛ محور رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر عراق
  • عملیات وعده صادق و انتقال از صبر استراتژیک به راهبرد عملیاتی
  • حمله ایران به اسرائیل همینه پوشالی این رژیم را برای دومین بار شکست
  • عباسی: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی یک نوع عملیات جدید را در دنیا رقم زد
  • معنای استراتژیک تحول