Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - عبدالناصر همتی در بیست‌وچهارمین همایش بیمه و توسعه که امروز ۱۳ آذر ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: در دو دهه گذشته رشد صنعت بیمه ۴ برابر رشد GNP بوده است و ضریب نفوذ بیمه از ۰.۳۴ درصد به ۲.۲ درصد رسیده است.

او ادامه داد: در هشت ماهه امسال نیز رشد صنعت بیمه ۲۰ درصد بوده است که رشد خسارت هم متناسب با آن بوده است که نشان می‌دهد در صنعت بیمه روند کنترل ریسک جدی گرفته شده است و علی‌رغم خسارت‌های سنگینی که رخ داده، ولی روند پرداخت خسارت متعادل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی در ادامه سخنانش بیان کرد: وظیفه نهاد ناظر بیمه‌ای حصول، اطمینان از تامین حقوق بیمه گزاران و بالطبع در این راستا حقوق بیمه گران است. چارچوب حاکمیت شرکتی منافع کلیه ذینفعان از جلمه بیمه گزاران و سهامداران خود را تامین می کند. به موجب آیین نامه مصوب شورای عالی بیمه در مورد حاکمیت شرکتی، شرکت های بیمه بایستی سیستم های اثربخش مدیریت ریسک و کنترل های داخلی داشته باشند.

وی بیان کرد: دو سیستم فوق بایستی چهار وظیفه اصلی را تامین کنند مدیریت ریسک، تطبیق، آکچوئری و حسابرسی داخلی، لذا مدیریت ریسک و آکچوئری جزو الزامات اصلی حاکمیت شرکتی هستند. فلسفه وجودی کسب و کار بیمه گری، قبول ریسک از بیمه گزاران و تجمیع و توزیع آن است. شرکت های بیمه بایستی ریسک های تهدید کننده کسب و کار خود را شناسایی و مدیریت کنند.

همتی بیان کرد: نهاد ناظر هم وظیفه دارد اثربخشی اقدامات بیمه گر را رصد کرده و از کفایت اقدامات انجام گرفته اطمینان حاصل کند. بدیهی است اگر بیمه گر نتواند ریسک هایی را که می پذیرد به شکل اصولی و منطقی مدیریت کند، با عواقب ناگواری مواجه می شود. به علت متغیر بودن و پویایی پرتفوی ریسک شرکت های بیمه، صنعت بیمه باید به طور دائم این ریسک ها را رصد نموده و راه حل های بیمه‌ای برای مدیریت آنها را عرضه کند. چالش اصلی در مقوله مدیریت ریسک صنعت بیمه، فقدان برداشت یا رویکرد صحیح نسبت به این موضوع مهم است. فقدان آموزش های دقیق و صحیح و ضعف ارتباطات بین المللی دو دلیل مهم این چالش است.

او ادامه داد: به موجب آیین نامه حاکمیت شرکتی، شرکت‌های بیمه ملزم به طراحی و ایجاد سیستم های مدیریت ریسک و کنترل‌های داخلی و واحدها و کمیته های مربوط هستند و به این نکته هم واقفیم که پیاده سازی و استقرار کامل و نهادینه شدن آن در فرهنگ سازمانی شرکت‌های بیمه زمان بر خواهد بود. همایش امسال نیز در همین راستا و در جهت طرح و پیگیری موضوع مهم مدیریت ریسک در سطح بنگاه های کشور و شرکت های بیمه است.

رئیس‌کل بیمه مرکزی ادامه داد: بیمه مرکزی در کنار طراحی، تصویب و ابلاغ مقررات حاکمیت شرکتی اقدامات مهم دیگری برای تعمیم و توسعه بیمه و کنترل توانگری و اعمال نظارت بهینه در طول یک سال گذشته انجام داده است اعم از  حرکت به سمت تخصصی کردن شرکت های بیمه، تفکیک حساب های بیمه های عمر از غیر عمر و تامین شرایط و مقررات لازم برای تامین شرکت های تخصصی بیمه عمر و از همه مهمتر تشکیل یک مدیریت متخصص و متمرکز برای نظارت بر بیمه های زندگی در بیمه مرکزی.

وی همچنین توضیح داد: عملیاتی کردن نظارت onsite بر شرکت های بیمه و گسترش تدریجی فعالیت مدیریت مرتبط با این موضوع یعنی نظارت بر شرکت های بیمه و تصویب آیین نامه ۹۴ در شورای عالی بیمه که از سال 1397 جایگزین آیین نامه ۸۱ می شود از این جمله‌اند.

همتی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌ها تعمیق کنترل توانگری مالی شرکت‌های بیمه با رویکرد تاکید بر اخذ تدریجی ذخایر لازم بر ریسک های بیمه‌ای توسط شرکت‌های بیمه است و همچنین تاکید بر تامین سرمایه لازم تا پایان سال بر اساس مصوبه هیات وزیران.

وی به موضوع به تصویب رساندن آیین نامه قانون بیمه شخص ثالث و اجرایی کردن بخش‌های اصلی قانون و رفع مشکلات و معایب قانون قبلی اشاره کرد و گفت: پیگیری و نظارت بر پرداخت خسارت های سنگین یک سال گذشته که عمدتا به علت عدم رعایت اصول ایمنی و نبود مدیریت ریسک در سمت بیمه گزاران و بعضا بیمه‌گران هزینه های سنگینی را بر کشور و صنعت بیمه تحمیل کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین گفت: موفقیت در کسب پوشش‌های اتکایی از شرکت‌های معتبر اتکایی خارجی برای حوادث فاجعه آمیز در پی گشایش‌های ناشی از برجام که نتیجه تلاش‌های دیپلماتیک دولت و پیگیری و مذاکرات فشرده صنعت بیمه با طرف‌های خارجی بود قابل ذکر است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۲۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی هنرستانهای جوار صنعت برای تامین نیروی کار ماهر در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    جواد کرمی در "همایش روز ملی گندم و نان و تجلیل از فعالان زنجیره تولید نان استان " افزود: برنامه ریزی برای داشتن نیروی کار ماهر در واحد‌های اقتصادی از ملزومات پیشرفت است و استان به این نیرو‌ها نیاز ویژه دارد، چرا که نیروی کار غیر ماهر بهره وری را کاهش می‌دهد.

وی گفت: درصدهستیم هنرستان‌های جوار صنعت تاسیس شود و این موضوع مطالعه و کارشناسی شده و به همت استاندار آذربایجان غربی به مرحله اجرا نزدیک می‌شود.

کرمی ادامه داد: در دولت سیزدهم برای مدیریت نان و گندم اتفاقات مطلوبی رخ داده است و نزدیک یک میلیون تن میزان تولید گندم استان در سال گذشته بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان به رتبه پنجم کشوری دست یافته است که این یک رتبه و جایگاه مطلوب در کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش توزیع و کارخانجات و در روند تولید نان مدیریت بهینه لازم بود و در این راستا رتبه بندی کارخانه‌ها مورد توجه قرار داده شد و سهیمه بندی شکل گرفت و مقرر شده است این ارزیابی‌ها هر ۶ ماه بررسی شود و اگر واحدی این الزامات را رعایت نکند اقدامات لازم انجام شود.

کرمی ادامه داد: در بخش نانوایی‌ها نیز در بحث تولید و توزیع نان اقداماتی انجام شد و قرار شد در این راستا صدور مجوز‌ها با اهلیت سنجی انجام شود چرا که برخی افراد در ارومیه چندین نانوایی دارند ولی حتی خود این افراد در این استان زندگی نمی‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: برای کاهش صف‌های نان و مدیریت زمان شهروندان نانوایی‌های آزاد پز در استان فعالیت می‌کنند و تلاش‌ها براین است که با مشارکت خود مردم نتایج مطلوبی اخذ شود.

کرمی با اشاره به تحقق شعار سال هم بیان کرد: مشکل اصلی کشور همانگونه که رهبر معظم انقلاب با نگرش هوشمندانه خود بیان کردند به مشکلات اقتصادی باز می‌گردد و در این زمینه مشارکت مردم در این امر لازم است.

وی با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی جذب سرمایه گذار در استان در سال گذشته و همراهی با واحد‌های تولیدی در آذربایجان غربی افزود: به غیر از این مشارکت مردم در امر اقتصاد ممکن نیست.

کرمی گفت: در این راستا و با پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی یکشنبه‌های تولید در استان رقم خورد و تلاش‌هایی برای رفع مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی انجام شد که عملکرد خوبی برای استان در مقایسه با سنوات قبل ثبت شد.

این مسئول با اشاره به تحقق  ۱۳۳ درصدی سهم اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ گفت:این اقدامات هر چند با مشارکت بخش خصوصی محقق شده است و دولت نیز نقش مهمی در این زمینه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: پارسال در زمینه سیب صنعتی مدیریت خوبی در استان انجام شد و در زمینه قیمت و مدیریت جمع اوری بهداشتی مشکلی گزارش نشد و مجوز لازم به سردخانه‌ها در زمینه خرید و انبارداری داده شد.  

وی بیان کرد: در زمینه صادرات سیب با توجه به افزایش متقاضیان صادرات واشباع بازار اقدامات و تدابیر لازم بکار گرفته شد.

کرمی با تاکید بر مدیریت آب در استان بیان کرد: در سال‌های گذشته عمده کشت در منطقه در بخش گندم به صورت دیم بود و لازم است تغییرات جدی در بخش کشاورزی با استفاده از بکارگیری دانش‌های روز و تغییر الگوی کشت انجام شود.

وی به خرید تضمینی گندم هم اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود در این زمینه بهتر از سال قبل مشارکت دستگاه‌های مربوطه و گندم کاران را داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • راه اندازی هنرستانهای جوار صنعت برای تامین نیروی کار ماهر در آذربایجان غربی
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری
  • ۴۰۰بدهی میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری