Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@06:58:45 GMT

جلوی خام‌فروشی آهک و گچ در استان قم گرفته شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۳۱۷۹

جلوی خام‌فروشی آهک و گچ در استان قم گرفته شود

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: سرمایه‌گذاری در صنایع مانندی طلا، آهن و منگنز از مهم‌ترین مواردی است که می‌توان در راستای اقتصاد مقاومتی سرمایه‌گذاری کرد همچنین مقابل خام‌فروشی صنایعی مانند آهک گچ عقیق وغیره باید گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: سازمان صنعت و معدن با بیشترین پروژه پیشنهادی رتبه نخست استان قم در مبحث اقتصاد مقاومتی را داشته و بعد از آن نیز شهرداری قم با 11 پروژه تصویب‌شده در درجه دوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدیریت پروژه‌ای طرحی بود که در مبحث اقتصاد مقاومتی قم مورد تصویب رسیده است تا مدیریت و نحوه اداره پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان با قدرت و سرعت بهتری اداره شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: رشد اقتصادی، حمایت از تولید، اشتغال، افزایش تولید داخلی، تأمین مالی و سرمایه‌گذاری مهم‌ترین محورهای بسته‌های ابلاغی معاون اول رئیس‌جمهور در زمینهٔ اقتصاد مقاومتی در استان قم بوده است.

وی تأکید کرد: مبحث سرمایه ثابت و سرمایه در اشتغال و بازسازی و نوسازی نیز امسال به مبحث اقتصاد مقدماتی اضافه‌ شده است همچنین تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استانی از دیگر اقدامات مهم کارگروه اقتصاد مقاومتی در سال جاری بوده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: تکمیل زیرساخت‌ها و تجهیزات شهرک‌های صنعتی، تأمین زیرساخت برای صنایع معدنی، توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع بزرگ، حفظ بنگاه‌های اشتغال و توسعه صنایع اشتغال‌زا مهم‌ترین محورهای فعالیت دستگاه‌های استانی در مسئله اقتصاد مقاومتی بوده است.

سیجانی خاطرنشان کرد: حفظ و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی بزرگ ازجمله سیاست‌های اقتصادی استان بوده که فولاد غرب ازجمله آن‌ها است که امروز با بیشتر از ظرفیت واقعی خودکار می‌کند درحالی‌که سال قبل در آستانه ورشکستگی کامل بود.

وی ادامه داد: حمایت از واحدهایی که نیاز به کمک‌های جزئی برای ادامه فعالیت اقتصادی داشته نیز ازجمله این اقدامات در راستای اقتصاد مقاومتی بوده که توسعه فولادهای بزرگ ازجمله آن‌ها بوده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: رسیدگی به زیرساخت شهرک‌های موجود و تکمیل کمبودهای زیرساختی مختلف شهرک‌های مختلف مانند تأمین برق، تلفن، آب، تکمیل تقاطع و زیرگذرها و... ازجمله این اقدامات در زمینهٔ شهرک‌های صنعتی بوده است.

وی گفت: مبحث نمایشگاه دائمی فرش از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی در استان قم خواهد بود که از امروز افتتاح می‌شود اما ساختمان آن از نظر زیرساخت‌ها دچار مشکل است همچنین دریاچه نمک نیز ظرفیت بالایی برای قم در زمینهٔ گردشگری و صنعت نمک ایجاد کرده که نخستین زیرساخت برای آن احداث جاده است.

سیجانی گفت: سرمایه‌گذاری در صنایع مانندی طلا، آهن و منگنز نیز از مهم‌ترین مواردی است که می‌توان در آن‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی سرمایه‌گذاری کرد همچنین مقابل خام فروشی صنایعی مانند آهک گچ عقیق و ... گرفته شود.

انتهای پیام/

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری افتتاح شد.
رئیس کل دادگستری در این آیین که با حضور مسئولان اقتصادی برگزار شد، گفت: باتوجه به فرماشات مقام معظم رهبری و دستورالعمل‌های صادره از قوه قضائیه، تکالیفی در راستای حمایت از اقتصاد بر عهده دادگستری نهاده شده است.
شعبانی گفت: امر تولید نیاز به هم افزایی و مشارکت همه دستگاه‌ها دارد بر این اساس دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری افتتاح شد تا پیگیر مشکلات اقتصادی و یافتن راه حل با همفکری صاحبنظران باشد.
وی تصریح کرد: همکاری دستگاه قضا در مسائل اقتصادی، این بود که پرونده‌های اقتصادی را از فرایند دادرسی عادی خارج کنیم و رسیدگی آنها زود تعیین تکلیف شود.
معاون اقتصادی استاندار هم با بیان اینکه طبق بررسی‌های ستاد اقتصاد مقاومتی، ۱۵ درصد مسائل واحد‌های تولیدی در ارتباط مستقیم با دستگاه قضاست ابراز امیدواری کرد: با افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری، مدت زمان دادرسی به پرونده‌های اقتصادی کوتاهتر شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • چرا آثار رشد اقتصادی در زندگی مردم ملموس نیست؟
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و صنعت‌نفت آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.sanatenaft.com
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • ۳۱ هزار شغل به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان یزد احیا شد
  • انتقاد رئیس سازمان بازرسی از خام‌فروشی در صنعت نفت
  • آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران