Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-05@23:16:39 GMT

تخلفاتِ ساخت‌وساز در تهران بیش از حد تصور است

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۳۱۹۳

رویداد۲۴-معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: تخلفات ساخت و ساز در تهران بیش از حد تصور است و تهران در ساختمان غرق شده و جای ساختمان دیگری نیست.مهدی حجت، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران باید به سمت درآمد پایدار برود و کیفیت زندگی در شهر ارتقا یابد، گفت: باید در طرح تفصیلی تجدیدنظر کرد و حال زمان آن فرا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید میزان تحقق پذیری طرح تفصیلی و انحرافات آن احصا شود همچنین باید طرح تفصیلی در بستر طرح جامع بررسی شده و چشم انداز نیز متصور شود.

او ادامه داد: تخلفات ساخت و ساز در تهران بیش از حد تصور است و تهران تا خرخره در ساختمان غرق شده و جای ساختمان دیگری نیست.  

حجت با اشاره به مشکل نماسازی در شهر تهران ادامه داد: برای بهبود نما و منظر شهری مسائل در سطح بین المللی بررسی شده است. این مساله در کمیته نما در مناطق بررسی می‌شود و هر ساله مسابقه‌ای برای معرفی نمای برتر و در راستای بهبود وضعیت نماهای پایتخت‌ برگزار می‌شود.

او با تاکید بر اینکه باید آیین نامه ایستایی ساختمان در زمینه ایمن‌سازی ایجاد شود تصریح کرد: جای سوال دارد که سازمان نظام مهندسی در بحث آیین نامه ایستایی و اجرای آن چه نقشی به عهده دارد؟ در حال حاضر وضعیت بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و ... در حوزه ایمنی مناسب نیست اما از آنجایی که هر کدام متولی خود را دارند دست ما بسته است.

وی در ادامه با انتقاد از شورای عالی معماری کشور تصریح کرد:‌ این شورا با مصوبات بار سنگینی را به دوش شهر می‌گذارد و هر تصمیم در این شورا عواقب و نتایج زیادی بر تهران دارد و من نمی‌دانم چگونه تکالیف آرمان‌گرایانه دولت را با وجود این تنگناهای مالی ادامه دهم.  

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در خصوص حل معضل بافت فرسوده تصریح کرد: دولت به امر نوسازی بافت فرسوده چراغ سبز نشان داده است بعد از زلزله بم اکثریت توجه این سازمان به زلزله معطوف شد و سازمان نوسازی به شدت پیگیر جذب بخش خصوصی است و حتی آورده زمین آزاد را برای جایگزینی بافت در دست کار دارد از روزی که سر کار آمدیم سعی کردیم رویکرد این سازمان را تغییر دهیم. نوسازی باید در سه مقیاس تجمیع واحدهای مختصر، ناحیه‌ای و مقیاس بزرگتر دنبال شود و در مقیاس نوسازی ناحیه‌ای لازم است که مردم از ناحیه تخلیه شده و جای دیگری اسکان داده شوند تا امر نوسازی تکمیل شود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۳۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس

به گزارش صدای ایران از شرق، حصار جنب ساختمان آتش‌نشانی پارک لاله، یک ماه است ساخته شده و دو سه روز است تعدادی کانکس مستقر شده است. محدوده حصار جنب ساختمان آتش نشانی پارک لاله، روبروی خیابان پورسینا قرار دارد.

دیروز تعدادی از شهروندان تهرانی دلیل این حصارکشی و استقرار کانکس را از یکی از نیرو‌های خدماتی پرسیدند و گفته شد که امشب برق محوطه قطع شده و عملیات ساختمانی آغاز می‌شود.

آنها مدعی‌اند، در پرس‌وجو از مدیر پارک و شهرداری منطقه این پاسخ را دریافت کرده‌اند که قرار است در این نقطه از پارک فرهنگسرا ساخته شود و درختان محوطه قطع می‌شوند.

پیش از این هم کانال خبری دیده بان زیست بوم ایران که موضوع حصار کشی پارک قیطریه را هم اطلاع رسانی کرده بود اعلام کرده بخش بزرگی از پارک لاله که مملو از درختان کهنسال است به تازگی حصارکشی شده و گفته شده قرار است در آنجا «ساختمانی از طرف شهرداری»! احداث شود.

در این کانال تاکید شده با توجه به تعرضات و دستکاری‌هایی که در بوستان‌های دیگر از جمله پارک اندیشه و پارک قیطریه در حال وقوع است و پیشتر هم با حذف درختان و احداث بنا در ابن پارک صورت پذیرفته، خطر جدی است. از کنشگران و مردم می‌خواهیم که نسبت حذف عرصه مهمی از این بوستان مرکزی شهر و حذف درختان کهنسال و ارزشمند آن با حساسیت بیشتری برخورد کرده و اجازه ندهند اتفاقات گذشته و تعرضات مشابه به دیگر پارک‌ها در اینجا تکرار شود.

عکس‌هایی که در این گزارش می‌بینید، از داخل محوطه حصارکشی است.



پیگیری‌های شرق از مدیران شهری به نتیجه نرسیده پیش از این، «مهدی بابایی» عضو شورای شهر تهران هر گونه فعالیت عمرانی بر خلاف مصوبات شورا که منجر به تخریب فضای سبز و درختان شود را غیرقانونی دانسته بود.

دیگر خبرها

  • تکلیف‌نامه شهرداری تهران برای پارک‌های پایتخت چه می‌گوید؟
  • ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران
  • واقعی‌کردن بهای خدمات ساخت‌وساز در کرج آثار مثبتی داشت
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • حادثه در کرمانشاه جان یک نصاب آسانسور را گرفت
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس