Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@18:49:31 GMT

موزه عروسک و اسباب بازی کاشان بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۳۳۲۰

موزه عروسک و اسباب بازی کاشان بازگشایی شد

محسن جاوری رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان از اقامت شبانه در کاشان با نوای لالائی عروسک های قدیمی خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ محسن جاوری با اعلام این خبر گفت: موزه عروسک و اسباب بازی کاشان پس از مرمت طولانی دوباره بازگشایی شد. او خاطرنشان کرد: این موزه که یکی از منحصر بفردترین موزه‌های منطقه است، در طرح گسترش موزه، بخش اقامتی را به مجموعه خود اضافه کرده که گردشگران و علاقمندان به میراث کهن این مرز و بوم می توانند تجربه اقامت شبانه در بین عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های قدیمی را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  جاوری در بخش دیگری از سخنانش گفت: قدیمی‌ترین عروسک‌های خیمه ‌شب ‌بازی ایران با قدمت ۱۵۰ سال، عروسک‌های محلی ایران، نمونه‌هایی از عروسک‌های ملل دیگر، و اسباب‌ بازی‌هایی از حدود ۱۰۰ سال پیش در خانه‌ تاریخی منسوب به «جعفر علامه فیضی»، شاعر و روحانی اواخر قاجار، در قالب موزه عروسک و اسباب بازی توسط بخش خصوصی گردآوری شده است.  رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان تاکید کرد: مرمت قدیمی‌ترین عروسک خیمه شب بازی ایران که متعلق به دوران قاجار است نیز امروز، همزمان با بازگشایی موزه، آغاز شد و همچنین اجرای خیمه شب بازی سنتی، کارگاه آشنایی و ساخت اسباب‌بازی و عروسک، فروشگاه اسباب ‌بازی و عروسک‌های دست ‌ساز، شربتخانه و بخش اقامتی توانسته است این موزه را به یک مجموعه منحصر بفرد گردشگری در کاشان تبدیل کند.  در همین رابطه امیر سهرابی، پژوهشگر و مدیر موزه اسباب بازی کاشان نیز هدف از افزودن بخش اقامتی به این موزه را تبدیل این مجموعه به خانه موزه دانست.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ لحظهٔ ریزش خانهٔ قدیمی در زوارهٔ اصفهان بر اثر بارندگی

بخشدار زواره: بارش ۳۰ میلی‌متریِ باران در شهر زواره باعث جاری‌شدن روان‌آب در بافت تاریخی و ریزش ۲ خانهٔ قدیمی در این شهر شد.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • تصاویری قدیمی از پوشش متفاوت زنان افغانستانی قبل از طالبان
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • چه رسم زیبایی داشتند بازاری‌های قدیمی! (فیلم)
  • محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • فیلم| لحظهٔ ریزش خانهٔ قدیمی در زوارهٔ اصفهان بر اثر بارندگی
  • فیلم/ لحظهٔ ریزش خانهٔ قدیمی در زوارهٔ اصفهان بر اثر بارندگی
  • گردنه «تته» بعد از ۵ ماه بازگشایی شد
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • 10 استادیومی که از آنها یک نام و هزار خاطره مانده!