Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پیامی ضمن تبریک سالروز ولادت رسول رحمت، خاتم پیامبران، پیام آور توحید، عزت و سعادت بشر، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و میلاد مسعود امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت به عموم مردم تاکید کرد: هفته وحدت بی تردید نماد وپیام صلح و دوستی برای پیروان راستین وحقیقی دین و مکتب انسان ساز اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام وزیر کشور به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

سالروز ولادت رسول رحمت، خاتم پیامبران، پیام آور توحید، عزت و سعادت بشر، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و میلاد مسعود امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت را به عموم مردم ایران صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گوییم .

بزرگ مردی که در زمستان جهالت شبه جزیره عربستان طلوع کرد و به یمن ولادتش گیتی معنای "لولاک لما خلقت" افلاک یافت.

حضرت محمد مصطفی (ص) با طلوع پر برکت خود جهان هستی را معنایی دیگر بخشید و مردم مظلوم و آزاده سراسر گیتی را از انوار ملکوتی اسلام عزیز، دین رحمت و شفقت، صلح وعدالت و الهام دهنده و روشنایی بخش بهره‌مند ساخت.

هفته وحدت بی تردید نماد وپیام صلح و دوستی برای پیروان راستین وحقیقی دین و مکتب انسان ساز اسلام است.

یکی از برکات ولادت با سعادت آفتاب حقیقت و طریقت حضرت نبی اکرم (ص) و ستاره امامت و هدایت حضرت امام صادق (ع) نامگذاری هفته اتحاد و همبستگی در میان جهان اسلام می باشد.

اهمیت و ضرورت این رویکرد مبارک از سوی جمهوری اسلامی ایران و همچنین درک تحولات کنونی منطقه نیازمند باور واراده جدی و عملی رهبران جهان اسلام است زیرا در سایه اتحاد و همبستگی دشمنان و بد خواهان جهان اسلام منافع خود را از دست رفته می بیند و سعی و تلاش دارند تا با ایجاد اختلاف وتفرقه افکنی میان مسلمانان حیات فریب، کینه و فتنه را درجهان اسلام ایجاد کنند، این در حالیست که آنچه که باید مورد توجه و تأکید قرار گیرد "وحدت کلمه" و اصل قرار دادن آن در راستای تشکیل امت واحده اسلامی است زیرا استکبار جهانی در جنگ علیه مسلمانان از شگرد تفرقه و تضاد آفرینی گسترده ای استفاده می کند.

وحدت رمز پیروزی مردم و دوری از اختلافات مذهبی امری واجب و ضروری است. تردیدی نیست که هر توفیقی در سایه اتحاد و همدلی تحقق می یابد، بنابر این باید جهت تقویت و پیوند محبت و مودت میان امت اسلامی تلاش کرد و برای زندگی مسالمت آمیز بر اساس احترام متقابل و به دور از تنازع و مجادله مذهبی و قومی کوشید.

امید است توفیق آن را داشته باشیم از الطاف بیکران این ایام مبارک که سراسر شادی و سرور، امید و ایمان است به نحو شایسته ای بهره مند شده و بتوانیم بیش از پیش در جهت وحدت وهمبستگی مردم ایران گام برداریم.

عبدالرضا رحمانی فضلی
وزیر کشور

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۳۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند

شیخ محمد جمالی امام جمعه اهل سنت شهرستان کنگان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تأکید بر توجه به توصیه حضرت صادق(ع) به وحدت میان مذاهب اسلامی، اظهار داشت: امام جعفر صادق علیه السلام در تمام مسائل مورد بحث جهان اسلام "علمی، صبر و بردباری" زبانزد خاص و عام می باشند؛ ایشان فرزند پیغمبر اکرم صلوات الله علیه بودند و طبیعتا یک شخصیت عادی نبودند.

شیخ جمالی افزود: امت اسلام باید توصیه های پیامبر اسلام و بزرگان دین مانند امام جعفر صادق علیه السلام در جهت وحدت و همبستگی را حفظ کنند و پیوسته رهنمودهای ایشان را تکرار و عمل کنند.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: وحدت امت اسلام جز با اتحاد و همدلی تحقق نمی باید زیرا وحدت و تقریب مقدمه پیروزی امت اسلام است. دشمنان مکررا درصدد ایجاد تفرقه و دوری هستند، آنان در مسائلی که نیاز به اتحاد دارند با یکدیگر متحد می شوند و نیروهای خود را علیه اسلام و مسلمین صف آرایی می کنند.

وی عنوان کرد: در مقابل امت اسلام که دارای "خدای واحد، پیامبر واحد، کتاب واحد"  هستند، گاهی عده ای مسائلی را پیش می آوردند که برای امت اسلام می تواند آسیب رسان باشد.

وی در پایان تأکید کرد: امام جعفر صادق علیه السلام توصیه بر اتحاد و وحدت امت اسلام داشتند لذا افرادی که پیرو این مکتب هستند باید از توصیه ها و رهنمود های ارزشمند ایشان پیروی نموده و در راستای وحدت و تقریب امت اسلام گام بردارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • کارشناس مذهبی تلویزیون: دانشجویان معترض امریکا پیروان امام صادق هستند | فیلم
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند