Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@10:17:23 GMT

برگزاری جشن میلاد نبوی در 35 بقعه استان قم

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۳۶۷۱

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) مهدی قائم‌پناه 14 آذر در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره تدارک گسترده ادارات اوقاف نواحی شهرستان و بخش‌های استان قم برای برگزاری مراسم جشن و سرور سالروز میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: بر این اساس و در مجموع در بیش از 35 بقعه متبرکه استان، مراسم جشن و سرور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مراسم جشن میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع)، سه‌شنبه شب در آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) برگزار می‌شود؛ حجت‌الاسلام مدرسی سخنران و کربلایی حیدری مداح این مراسم هستند. همچنین قرار است قرعه‌کشی به منظور اهدای جایزه یادبود به دارندگان اسامی محمد و صادق هم در پایان مراسم صورت بگیرد؛ این مراسم سه‌شنبه 14 آذرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، مهدی قائم‌پناه با اشاره تدارک گسترده ادارات اوقاف نواحی شهرستان و بخش‌های استان قم برای برگزاری مراسم جشن و سرور سالروز میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: بر این اساس و در مجموع در بیش از 35 بقعه متبرکه استان، مراسم جشن و سرور برگزار می‌شود.
وی افزود: مراسم جشن میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع)، سه‌شنبه شب در آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) برگزار می‌شود؛ حجت‌الاسلام مدرسی سخنران و کربلایی حیدری مداح این مراسم هستند. همچنین قرار است قرعه‌کشی به منظور اهدای جایزه یادبود به دارندگان اسامی محمد و صادق هم در پایان مراسم صورت بگیرد؛ این مراسم سه‌شنبه 14 آذرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) برگزار خواهد شد.
مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه جشن بزرگ میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در حرم فرزند بلافصل این امام همام برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: بر این اساس آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع)، چهارشنبه شب 15 آذر همزمان با شام میلاد آن بزرگواران میزبان شرکت‌کنندگان جشن میلاد نبوی با اجرای محمودرضا قدیریان خواهد بود.استاد حاج حامد شاکرنژاد قاری بین‌المللی کشورمان در این مراسم به قرائت آیاتی چند از کلام‌ وحی می‌پردازد و حجت‌الاسلام صادقی واعظ هم سخنران مراسم خواهد بود.
وی ادامه داد: بعد از آن شاهد مولودی‌خوانی حاج محمدرضا بذری خواهیم بود.
قائم پناه خاطرنشان کرد: در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم(ع) و احمد(ع) هم شاهد برگزاری مراسم جشن و سرور میلاد نبوی خواهیم بود؛ این مراسم شامل سخنرانی و مولودی‌خوانی است و برادر حمید شهبازیان به عنوان مداح در آن حضور خواهد داشت.
مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه قرار است از خیرین، بانیان و خادمان نمونه آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و احمد(علیهما السلام) در این مراسم تقدیر شود عنوان کرد: شن میلاد نبوی سه‌شنبه شب 14 آذرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در این مکان مقدس برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) مراسم ویژه‌ای در بخش کهک پیش‌بینی شده است اظهار کرد: بر این اساس اداره اوقاف بخش با مشارکت دفتر تبلیغات و هیئت حسینیه حسین بن علی(ع) طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مراسم جشن میلاد نبوی را برگزار می‌کند. این مراسم جشن و سرور سه‌شنبه و چهارشنبه 14 و 15 آذرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع کهک برپا خواهد بود.
قائم‌پناه با اشاره به بخش‌های مختلف مراسم جشن میلاد نبوی عنوان کرد: سخنرانی اساتید حوزوی، مداحی مادحین اهل بیت عصمت و طهارت و اطعام شرکت‌کنندگان، از جمله این بخش‌ها هستند همچنین در بقاع متبرکه شاخص کهک نیز مراسم ویژه‌ای به همین منظور تدارک دیده شده است.
جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) در آستان امامزاده زکریا(ع) خلجستان
مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه شهرستان قم تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن خجسته میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع)، مراسم ویژه‌ای در بقاع متبرکه خلجستان تدارک دیده شده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود.

طبق خبری که جماران منتشر کرده، بیت امام خمینی (س) در اطلاعیه ای اعلام کرد:

انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت حزن و اندوه به اطلاع می رساند بانوی با فضیلتی از خاندان علم و تقوا، صبیه مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حایری یزدی و همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی، عروس امام راحل مرحومه معصومه حایری یزدی در جوار رحمت الهی آرام گرفت.

مراسم تشییع پیکر آن مرحومه روز شنبه ساعت ۱۰ صبح از مسجد نو به سمت حرم مطهر و مراسم ختم همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد. شرکت عموم طبقات مومنین بویژه روحانیت معظم موجب شادی روح آن مرحومه و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.

بیت امام خمینی (س)

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899778

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است