Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج-ایرنا-مدیر کل هواشناسی البرز نسبت به ورد سامانه بارشی که با یخبندان همراه است هشدار داد و گفت: طی این مدت زمان انباشت آلاینده ها نیز در این استان پیش بینی می شود.

منصور رحمانیان روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت:تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی حاکی از پایداری بیش از پیش جو و رخداد چندین لایه وارونگی نسبتا عمیق در سطوح میانی در منطقه است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با توجه به خروجی مدل های عددی و شبیه سازی انتشار آلودگی جو ، پیش بینی می شود این حالت تا فردا چهارشنبه عصر منجر به انباشت گرد و غبار و افزایش آلاینده ها و کاهش دید افقی شود.
وی افزود: این آلودگی عمدتا ذرات گرد و غبار PM2.5 است که هم اکنون کرج و ساوجبلاغ در سطح ناسالم قرار گرفته و طی ساعات آینده بیشتر مناطق واقع در دشت البرز به این سطح بحرانی خواهد رسید .
وی اظهار داشت: هشدار هواشناسی این استان در قالب یک اخطاریه امروز به تمام دستگاه های ذیربط استان اطلاع رسانی شد.
وی بیان داشت: با توجه به انباشت آلاینده ها، ورود سامانه بارشی و یخبندان توصیه هایی به گروه های مختلف شده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به تشدید وضعیت آلودگی هوا افراد دارای بیماری های قلبی ، ریوی ،کودکان و سالمندان از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
وی گفت:به دلیل قطر بسیار کوچک ذرات گرد و غبار و آلاینده ها تا 2.5 میکرون و کمتر، استفاده از ماسک های پزشکی و دهان بندهای کاغذی و پارچه ای رایج اثری در کاهش تنفس آلاینده ها ندارند .
وی افزود: با توجه به ورود سامانه ضعیف بارشی و اثر آن در ارتفاعات شمالی استان کشاورزان و بهره برداران مرتبط شامل باغداران، گلخانه داران، استخر های پرورش ماهی، سوله های پرورش مرغ و تولیدکنندگان مرتبط تقاضا می شود که تمهیدات لازم را مهیا نمایند .
این مسئول ادامه داد: پس از گذر سامانه بارشی و به دلیل کاهش دما برای روز های شنبه ، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده، پیمانکاران و مشاغل مرتبط با تاسیس بنا و ساختمان، مطابق با مقررات ملّی ساختمان و آیین نامه استانداردهای اجرایی طرح های عمرانی و استاندارهای بتن با توجه به کاهش دمای زیر 5+ درجه و با ماندگاری بیش از 24 ساعت و تناوب چند روزه برای جلوگیری از تخریب و خسارات جانبی، به هیچ وجه اقدام به بتن ریزی نکنند یا در صورت ضرورت تمهیدات لازم مطابق با مقررات ملّی ساختمان انجام پذیرد .
رحمانیان گفت: به دلیل فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمالی استان و هم مرز با مازندران مسافران ، همشهریان و کوهنوردان از پنجشنبه عصر تا جمعه ظهر حتی الامکان هنگام تردد در جاده های کوهستانی احتیاط لازم به عمل آورند.
7410/ 6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید از دهم اردیبهشت به ایلام

ایسنا/ایلام اداره کل هواشناسی استان ایلام، با ورود سامانه بارشی جدید از امروز عصر به استان، هشدار زرد صادر کرد.

این سامانه بارشی دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ فعالیت خود را در استان به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، تگرگ در نواحی مستعد و کاهش دما خواهد داشت.

مخاطرات این سامانه که تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه در ایلام فعالیت دارد آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها، خطر اصابت صاعقه، اختلال در تردد، احتمال آسیب به محصولات و مزارع کشاورزی، احتمال آسیب به تأسیسات سبک است.

اداره کل هواشناسی استان ایلام توصیه کرده است کشاورزان استان در برداشت محصول خود تسریع کنند، مردم و مسافران در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها اتراق نکنند و از صعود به ارتفاعات خودداری شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • ورود سامانه بارشی جدید از دهم اردیبهشت به ایلام
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور
  • سامانه بارشی همراه با رعدوبرق در راه آسمان اصفهان/ هوا گرم می‌شود
  • هواشناسی شنبه ۸ اردیبهشت؛ ورود سامانه بارشی جدید
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه شنبه
  • ورود سامانه بارشی به استان ایلام از سه‌شنبه