Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@01:44:57 GMT

توسعه آبشیرین کن ها راه نجات دشت میناب است

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۳۹۳۱

توسعه آبشیرین کن ها راه نجات دشت میناب است

بندرعباس - رئیس شورای اسلامی شهرستان میناب گفت: توسعه آبشیرین کن ها راه نجات دشت میناب است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رئوفی ظهر دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان شهرستان های میناب و پارسیان در استانداری هرمزگان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد از سوی استانداری برای حل مشکلات معوقات کشاورزان شهرستان میناب تصریح کرد: پیگیری های بسیار خوب حوزه اقتصادی استانداری هرمزگان برای بهره مندی کشاورزان استان به ویژه شهرستان میناب از مزایای طرح بخشودگی جرائم دیرکرد معوقات بانکی قایل تقدیراست و در پی تشکیل جلسات مختلف ازسوی استانداری با مدیران عامل بانک های استان به ویژه بانک کشاورزی بخش مهمی از موانع و مشکلات کشاورزان در خصوص بهره مندی از مزایای طرح بخشودگی جرائم دیرکرد معوقات بانکی باعث گردید بسیاری از این کشاورزان از این تسهیلات برخوردار گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: یکی از درخواست های کشاورزان این بود که این طرح تا بعد از فصل برداشت کشاورزان ادامه پیدا کند که با پیگیری ههای به عمل آمده از سوی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری و نمایندگان کشاورزان با این مهم موافقت شده است.

رئوفی گفت: یکی از مشکلات برخی از کشاورزان در خصوص بهره مندی از طرح بخشودگی جرائم دیرکرد معوقات بانکی آن دسته از کشاورزانی است که در طی این سالها با مراجعه به بانک ها وام خود را تمدید و یا بخشی از معوقات خود را پرداخت نموده بودند که در برخورداری از تسهیلات طرح مذکور با مقاومت برخی بانک ها عامل روبرو هستند که امیدواریم این موضوع مرتفع شود.

قائم مقام صنف کشاورزان و منابع طبیعی استان هرمزگان در خصوص موضع انتقال آب از سد استقلال میناب تصریح کرد: براساس اساسنامه احداث سد قرار بود ۷۰ درصد آب سد به اراضی کشاورزی پایین دشت میناب سد تعلق گیرد و ۱۰ درصد به مسائل زیست محیطی و ۲۰ درصد صرف مصارف آب شرب گردد ولی در عمل این مهم محقق نشد.

وی در همین رابطه افزود: در دهه ۸۰ بر اساس شرایط اضطراری که در خصوص تامین آب شرب بندرعباس و مناطق همجوارآن به وجود آمد خطوط انتقال آب ازمیناب به بندرعباس احداث شد و قرار بود این طرح به صورت موقت اجرا شد ولی در عمل این امر محقق نشد و و روند انتقال آب از سد  و دشت میناب سیر صعودی پیدا کرد.

رئیس صنف کشاورزان و منابع طبیعی شهرستان میناب تصریح کرد: باغات انبه و نخیلات میناب در پی آفات از بین نرفت بلکه سرگردانی کشاورزان درخصوص سهمیه های آب باعث از بین رفت باغات و مرکبات این دشت شد.

رئوفی گفت:متولیان تامین آب شرب بندرعباس و مناطق همجوار به فکر چاره اندیشی اساسی در این خصوص باشند و اگر دو سال پی در پی بارندگی نیامد وآبی در مخزن سد استقلال نبود آن گاه چه خواهند کرد؟

وی گفت : راه نجات دشت میناب و احیاء آن احداث آبشیرین کن برای تامین آب مصارف شرب و صنعتی و اختصاص آب سد استقلال به دشت میناب است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان میناب با اشاره به درخواست های کشاورزان کریانی در خصوص احداث سد سرنی خاطرنشان کرد: کشاورزان کریانی و تلنگی که در پایین دست سد سرنی اراضی کشاورزی دارند درخواست دارند که با  بهره برداری از سد سرنی درکنار استفاده از منابع آب سد برای مصارف آب شرب و زیست محیطی آب مورد نیاز اراضی کشاورزی پایین دست سد تامین گردد تا معیشت آنها با مشکل روبرو نگردد.

وی با اشاره به اهمیت افزایش اعتبارات برای توسعه طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در شرق شهرستان میناب تصریح کرد: بخش توکهور و هشتبندی قطب کشاورزی استان در تولید محصولات صیفی خارج از فصل کشور شرایط بسیار مساعدی برای توسعه طرح های آبخیزداری و آبخوانداری دارد.

رئوفی اظهارداشت: اجرای طرح های سد های آبخیزداری و آبخوانداری دربالا دست دشت هشتبندی بسیار مهم و ضروری است زیرا این طرح ها اثرات بسیارخوبی در تقویت سفره های آب زیر زمینی این منطقه دارد و اندک طرح های آبخیزداری اجرا شده در این دشت به خوبی آثار خود را در بهبود وضعیت آب سفره های زیر زمینی دشت هشتبندی نشان داده است و توسعه این طرح ها برای این دشت نیازی ضروریست.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر هشتبندی تصریح کرد: راه حل مدیریت منابع آب استان فشار برکشاورزان نیست و اگر فشارها برکشاورزان ادامه پیدا کند شاهد کاهش چشمگیر سطح مزارع کشاورزی و همچنین مهاجرت مردم از روستاها به دلیل نبود شغل مناسب به شهرها به ویژه مرکز استان که خود با تبعات بسیاری همراه است خواهیم بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با شاعر و پژوهشگر ادبی استان در شهرستان نمین اظهار کرد: ما باید تجلیل و قدرشناسی از پیشکسوتان و بزرگان استان در عرصه‌های مختلف را فرهنگ‌سازی کنیم و از آنان که سرمایه‌های معنوی و اجتماعی استان و کشور هستند، همواره تقدیر و تکریم کنیم و در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به نحو شایسته از آنها بهره ببریم.

وی افزود: فعالیت در حوزه فرهنگی و هنری بسیار حساس و اثرگذار بوده و پیشکسوتانی که در این حوزه فعالیت دارند، همیشه منشأ بیشترین تأثیرات بوده و هستند.

استاندار اردبیل تنها راه نجات جامعه را توسعه فرهنگ و همگرایی و همراهی فعالان در این حوزه دانست و گفت: تألیف و نشر کتاب یکی از ابزارهای مؤثر در این حوزه است و شکوفایی و توسعه فرهنگی، زمینه ساز پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

عاملی با اشاره به هویت و قدمت استان و تاریخ ماندگار اردبیل بیان کرد: اگر نویسندگان و مورخان نبودند تاریخی از گذشته هم نبود، اراده و همتی که نویسندگان در نگارش تاریخ و شناسایی و معرفی رجال و مشاهیر دارند، شکل دهنده هویت ملت‌ها است و ما باید قدردان آن‌ها باشیم.

وی در این دیدار صمیمی ضمن تقدیر از فعالیت‌های «احد پیشگر» خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در دوران خدمت به حوزه فرهنگ، همواره از ظرفیت‌های مؤثر هنرمندان، شاعران و نویسندگان در جهت رشد و اعتلای فرهنگ و هنر استان بهره‌مند شویم.

امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: توجه به مفاخر استانی و آثار آنها باعث ایجاد انگیزه و دلگرمی و الگوسازی برای نسل جوان خواهد شد و برنامه‌های متعددی در سال جاری در این زمینه اجرا خواهد شد.

کد خبر 6085664

دیگر خبرها

  • بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب کشف شد
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • کمباین وارداتی جدید در کارون رونمایی شد
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • معرفی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است