Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - عضو شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگری اکنون در کشور سنتی، محدود و پراکنده است.

به گزارش ایرنا غلام حیدر ابراهیم بای سلامی روز سه شنبه در همایش سرمایه گذاری، تولید و اشتغال خراسان جنوبی در بیرجند افزود: مهمتر از مزیت های اقتصادی گردشگری، فقر دانش نسبت به اثرات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی این صنعت مهم است که باید جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه گردشگری به مهمترین صنعت جهان تبدیل می شود عنوان کرد: صنعت گردشگری از صنعت خودرو پیشی گرفت اما صنعت نفت هنوز از گردشکری جلو است.
وی گفت: سال 2020 یک میلیارد و 800 میلیون نفر در فرآیند میزبانی و میهمانی از مبدا به مقصدی سفر خواهند کرد و صنعت گردشگری به جلو خواهد رفت که در برنامه اکثر کشورها قرار گرفته است.
عضو شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: گردشگری می تواند یکی از ارکان های مهم توسعه پایدار و از زیرساخت های مهم اقتصادی باشد و نخستین کارکردش درآمدزایی، سپس اشتغالزایی، فقرزدایی و پایداری است.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای 800 اثر تاریخی ملی و سه اثر ثبت جهانی است افزود: فرهنگ سنتی مردم، کویر و بیابان از جاذبه های گردشگری مهم این استان است.
بای سلامی اظهار کرد: ایجاد جاذبه های مصنوعی در سایر کشورهایی که فاقد آثار هستند امروز انجام می شود در صورتیکه خراسان جنوبی دارای ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری است.
وی گفت: این در حالیست که برخی روستا در حال تخلیه شدن است و این به دلیل بی مسئولیتی است و مقصر آن تک تک خود ما هستیم.
وی تاکید کرد: بیرجند می تواند در زمینه گردشگری فعال باشد به شرطی که به عنوان شهر مقصد اقلیم خاص تبدیل شود.
عضو شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه موقعیت ها و فرصت ها باید تبدیل به تجارت شود افزود: درآمد گردشگری برعکس صنعت نفت ابتدا به دست مردم می رسد اما در صنعت نفت ابتدا به دست دولت می رسد.
وی گفت: در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری که با حضور معاون اول رئیس جمهور و 11 نفر از اعضای کابینه برگزار می شود پیشنهاد دادیم شورای عالی گردشگری استان ها تشکیل شود که شدنی است و بسیاری از ظرفیت ها آماده است.
وی ادامه داد: در زمینه توسعه و پیشرفت کشور همه جناح ها و گروه های سیاسی هم فکر و هم نظر هستند و این راه و روشی است که همه باید همبستگی داشته باشیم تا منطقه ای آباد داشته باشیم.
بای سلامی سیاست را یک اصل ملی و مهم دانست و گفت: سیاست گذاری به معنای پیشرفت و توسعه کشور مقدم بر هر امر دیگر است.
وی بیان کرد: امروز ساختار تولید و اشتغال در جهان متحول شده و شیوه های سنتی دیگر پاسخگو نخواهند بود.
وی گفت: امروز از مرحله کشاورزی به صنعتی و از صنعتی به خدمات عبور کرده ایم و اکنون در عصر جهانی شدن آیتم ها جدیدی در اقتصاد مطرح است که در اقتصاد بسیار نقش آفرین هستند.
به گزارش ایرنا بای سلامی با بیان اینکه وارد فاز جدیدی شدیم اظهار کرد: دوره سنتی، مدرن و پست مدرن گذشت و وارد دوره فراپست مدرن شده ایم.
وی افزود: در خراسان جنوبی استعداد معدنی، صنایع دستی و گردشگری زیادی وجود دارد لذا باید بر مبنای استراتژی و برنامه درست این ظرفیت ها را دنبال کنیم.
وی گفت: نسل جدید اکنون نسل قدیم را به چالش می کشد و سعی کنید از جوانان جدید که مسلط به فراپست مدرن هستند استفاده کنید.
عضو شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: 2 مشکل کمبود آب و فرصت های شغلی از جمله ابرچالش های امروز جامعه هستند.
همایش سرمایه گذاری تولید و اشتغال استان خراسان جنوبی امروز (سه شنبه) با حضور مقامات کشوری، سرمایه گذاران و سرکنسولگران و دیپلمات های خارجی در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری گشایش یافت.
98 سرمایه گذار از استان خراسان رضوی از بخش های مختلف مانند صنعت، معدن، عمران و ساختمانی، گردشگری، تجارت و اقتصاد محض به استان آمدند و همچنین 14 نفر از تهران و 10 سرمایه گذار از سیستان و بلوچستان به منظور آشنایی با امکانات و قابلیت های این استان مرزی برای سرمایه گذاری در این همایش حضور دارند.
این سرمایه گذاران و صنعتگران از دیشب با پروازهای فرودگاه بین المللی بیرجند با نام 'پرواز صنعت' وارد مرکز خراسان جنوبی شده اند.
همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاه ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری خراسان جنوبی با حضور ادارات کل صنعت، معدن و تجارت؛ جهاد کشاورزی؛ میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی در استانداری خراسان جنوبی برپا شده است.
استان خراسان جنوبی با 11 شهرستان و حدود 800 هزار نفر جمعیت بعد از سیستان و بلوچستان و کرمان سومین استان پهناور کشور محسوب می شود و از قابلیت های اقتصادی ویژه از جمله در بخش کشاورزی، معدن، تجارت مرز و گردشگری برخوردار است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7557*3028*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار- رسول محمدحسنی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند میلیون گردشگر خارجی سال گذشته به ایران آمدند؟

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: «سال گذشته ۶ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۵۵ گردشگر خارجی به ایران آمدند.»

به گزارش مهر، وی همچنین درباره افزایش عوارض خروج از کشور هم گفت: درخواست ما این هست که اگر عوارضی وضع می‌شود به حوزه تقویت زیرساخت‌های گردشگری اختصاص پیدا کند در این راستا تصمیماتی گرفته می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: در مجموع آمار اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب بود که ۱۳ میلیون و ۹۵۱ هزار نفر مرتبط با اقامت‌های رسمی است.

وی ادامه داد: سه هزار و ۵۳۹ شکایت مربوط به نرخ نامه مراکز گردشگری بود که با ۹۲۳ مورد به دلیل گران فروشی برخورد شد و ۲۲ میلیارد ریال عودت داده شد.

معاون گردشگری کشور مدیریت پسماند و زباله را یکی از موضوعات مهم عنوان و تصریح کرد: با پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی مصوبه مدیریت پسماند و زباله تصویب و از سوی رئیس جمهوری ابلاغ شد و در حال حاضر با همکاری دستگاه‌ها در حال انجام است و باید این موضوع به دلیل اهمیت محیط زیست در طول سال مورد توجه قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • چند میلیون گردشگر خارجی سال گذشته به ایران آمدند؟
  • ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند
  • ثبت ۴ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث‌ملی و ۴ اثر در میراث جهانی
  • میراث‌ فرهنگی خراسان شمالی ۳۸۷ میلیارد ریال اعتبار ملی جذب کرد
  • ثبت ۲۰ اثر در فهرست میراث‌ملی کشور و ۴ اثر در میراث جهانی
  • جذب ۳۸ میلیارد تومان اعتبار ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • جذب ۳۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی