Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله اسدالله ایمانی،‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، ضمن تبریك فرا رسیدن میلاد فرخنده پیامبر مکرم اسلام(ص)،‌ به تبیین ویژگی‌ها و خصایص پیامبر رحمت، عزت و كرامت از منظر قرآن كریم پرداخت و گفت: اساساً خدای متعال در جهان آفرینش نمونه‌ای برای خود آفریده است که در همه چیز همانند اوست جز در امر خلقت و آفرینش یعنی او خالق و الله است و این مخلوق، الله نیست، مخلوق و آفریده شده است و غیر از این صفت در همه چیز او را شبیه خود ساخته و شبیه خود قرار داده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:‌ نمونه‌ها از آیات فراوان قرآن بسیار است از جمله آنان خدای متعال مظهر رحمت گسترده برای همه جهانیان است، خدای متعال رحمتش را برای همه بندگانش قرار داده است و همه مشمول این رحمت گسترده هستند اما رحمت به چه معناست؟ یعنی دوست دارد این بندگان از گمراهی و ذلالت نجات پیدا کنند و به سمت و سوی خط مستقیم هدایت شوند، به سوی او بیایند و آنچه او دوست دارد انجام دهند.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: این رحمت پروردگار عالم است که در آیه 54 سوره انعام می‌فرماید: «... فَقُلْ سَلَامٌ عَلَیكُمْ كَتَبَ رَبُّكُمْ عَلَى نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ...؛... بگو درود بر شما پروردگارتان رحمت را بر خود مقرر كرده...» و آیه معانی بسیار زیبایی دارد كه خداوند فرموده پیامبر به بندگان من بگو خداوند بر خودش فرض و واجب کرده که به بندگانش رحمت داشته باشد یعنی هر کس به سوی او بیاید او را بپذیرد و قبول کند و پذیرای وجود او باشد آن با شرایطی که در آیه ذکر می‌کند .
امام جمعه شیراز اظهار كرد: همین وضع را هم در سوره انبیاء برای پیامبر(ص) مشاهده می‌كنیم كه خداوند فرموده است: ای پیامبر(ص)، خدا رحمت جهانیان را دنبال می‌کند و تو هم رحمت عالمین و جهانیان را دنبال می‌کنی مثل هم، او از بندگانش نجات می‌خواهد و تو هم از بندگان پروردگارت نجات می طلبی و آرزوی نجات داری و این تشابه در صفات فراوانی است حتی در آیه 11 سوره شوری «... لَیسَ كَمِثْلِهِ شَیءٌ...؛ ... چیزى مانند او نیست...» که خود بیان خاصی دارد که در آنجا هم مثل او پیامبر است، مثلی که برای او هست پیامبر بزرگوار اسلام است.
وی با بیان اینكه عزت مخصوص خداوند و پیامبرش است، گفت: خداوند و پیامبر(ص) عزت می‌دهند و همه چیز و در همه مسائل جز در یک کلمه كه پیامبر مخلوق است و خدا خالق، پیامبر عبد است و الله، الله است و در بقیه مسائل این بنده شبیه آن مولاست، او دنبال چیست؟ دنبال عزت مسلمین، اسلام، مؤمن و مردم است و پیامبر هم دنبال همین است و این رحمتی هم که دارد از سوی خدا به او داده شده است.
آیت‌الله ایمانی یادآور شد: خداوند جای دیگری پیامبر را معرفی می‌کند كه او فردی است که در مقابل خستگی شما خسته می‌شود ، در مقابل زحمات شما رنج می‌کشد، شما را دوست دارد، به شما محبت دارد، سختی‌هایی که به شما می‌رسد او را ناراحت می‌سازد و رنج می‌دهد و این نشان‌دهنده رحمت گسترده پروردگار عالم است که به پیامبر بزرگوارش ارزانی داشته و اینجاست که بشر قدر این موجود آسمانی و الهی را نمی‌داند و نمی‌شناسد که چه نعمتی خدا برای او آفریده و در اختیار او قرار داده است؛ چه نعمتی خدا برای او خلق کرده و برای او قرار داده که وسیله نجات این مردم با عملش، با سیره‌اش، با گفتار و کردار و رفتارش باشد .
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری كرد كه خدای متعال توفیق دهد بتوانیم امتی شایسته و بایسته برای این پیامبر رحمت، كرامت و شرافت باشیم؛ پیامبری که همه چیز خدا در او نهفته شده و او نمونه جامعی از صفات پروردگار عالم است .
آیت‌الله ایمانی اظهار كرد: پیامبر خدا(ص) به مکارم اخلاق متصف بود و اینکه شجره طوبی را تفسیر کردند که درختی است در خانه رسول خدا(ص) در بهشت و هر فرد مسلمانی یک شاخه آن را به دست بیاورد اهل نجات می‌شود؛ شاید یکی از معانی آن این باشد که امام صادق(ع) می‌فرماید پیامبر(ص) به مکارم اخلاق متصف بود و کوشش کنید شما هم یکی از مکارم اخلاق پیامبر(ص) را در زندگی خودتان پیاده کنید که به عنوان امت پیامبر فردا بتوانیم برابر رسول خدا تقاضای شفاعت و عرض ادب و ارادت داشته باشیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عمه فائقه» یوسف پیامبر بعد از ۲۰ سال چه شکلی شده است؟ /عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،زهرا سعیدی که نقش «عمه فائقه» را سال ۸۳ در سریال یوسف پیامبر بازی کرد، در حال حاضر ۷۱ ساله است. در ادامه تصاویری از تیپ و چهره او را بعد ۲۰ سال مشاهده می کنید.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899222

دیگر خبرها

  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • فال انبیا فردا پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • «عمه فائقه» یوسف پیامبر بعد از ۲۰ سال چه شکلی شده است؟ /عکس
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • قدردانی خانواده مرحوم آیت الله امامی کاشانی از مردم و مسئولان