Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > تئاتر - سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نتایج آثار متقاضی حضور در بخش مرور تئاتر ایران (تهران و سایر استان‌‏ها) را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نتایج اعلام شده در بخش مرور «تهران» براساس ظرفیت اعلام شده در فراخوان و رجوع به میانگین رای گروه کارشناسان ۷۰ نفره که اسامی آن‌ها همزمان و در قالب خبری دیگر اعلام می‌شود، استخراج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج اعلام شده در بخش مرور «سایر استان‌ها» براساس نظر شورای انتخاب سه نفره متشکل از سمانه زندی‌نژاد و علی قلی‌پور و بهنام نوایی اعلام شده است.

چنانچه گروه‌هایی از میان اسامی آثار اعلام شده، امكان آماده‌سازی و اجرای مجدد اثر خود در زمان برگزاری جشنواره را ندارند، باید تا پایان وقت اداری ٢٢ آذر، نامه كتبی انصراف خود را به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

اسامی آثار پذیرفته شده در بخش مرور تهران و سایر استان‌ها


۱)آخر بازی/ محمد مهدی شاهی/ تهران

۲) آواز زنی در گورستان/ مسلم نارکی/گچساران

۳)آناکارنینا/ آرش عباسی/ تهران

۴) ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی/ جلال تجنگی/تهران

۵) اتاق ورونیکا/ حسین اکبرپور/ مشهد

۶)اگر شبی از شبهای تهران مسافری/ جواد صداقت، الهام نبی/ تهران

۷) اگه بمیری/ سمانه زندی‌نژاد/تهران

۸)برای کلاه آهنی ها/پژمان عبدی/ تهران

۹)بی پدر/ محمد مساوات / تهران

۱۰)پسران تاریخ/ اشکان خیل نژاد / تهران

۱۱)تاریکی/ رامین اکبری/ تهران

۱۲)تو با کدام باد می‌روی/ کمال هاشمی/ تهران

۱۳)تولد غم‌انگیز پسر آهنی/ رامین سیار دشتی/ تهران

۱۴)تهران زیر بال فرشتگان/ اکبر صمدی‌نیا/ رشت

۱۵)چند درجه سوتفاهم در مقیاس اتللو/ جبیب‌الله دانش/ تهران

۱۶)خانه‌ای در انتهای خیابان بهار/ ندا هنگامی/ تهران

۱۷)خرس و خواستگاری/ حسن معجونی/ رشت

۱۸)خسیس/ مریم کاظمی/ تهران

۱۹)دشمن خدا/ عمادالدین رجبلو/تهران

۲۰)دشمن مردم/ سینا راستگو/ تهران

۲۱)روز عقیم/ حسین کیانی/ تهران

۲۲)رومئو و ژولیت/ هستی حسینی/ تهران

۲۳)زبان تمشکهای وحشی/ شیوا مسعودی / تهران

۲۴)سربسته از تهران/ مجتبی کریمی/ تهران

۲۵)سندروم پای بیقرار/ عبدالله برجسته/ مشهد

۲۶)شب دشنه‌های بلند/ علی شمس/ تهران

۲۷)شلتر/ امین میری/ تهران

۲۸)فروغ ساراپینا/ محسن حسینی/ تهران

۲۹)قند خون/ لیلی عاج/ تهران

۳۰)کاش می شد منم بیام / غنچه شکوهیان/ آمل

۳۱)ماجرای متران پاژ/ محمدحسن معجونی/ تهران

۳۲)مانوس/ نازنین سهامی زاده/ تهران

۳۳)مداربسته/ پگاه طبسی نژاد/ تهران

۳۴)مفیستو/ مسعود دلخواه/ تهران

۳۵)موغلی پنا/ علیرضا داوری/ بندرعباس

۳۶)نسخه آزمایشی/ علی حاتمی نژاد/ مشهد

۳۷)نمی‌تونیم راجع بهش حرف بزنیم/ جابر رمضانی/ تهران

۳۸)و چند داستان دیگر/ پیام لاریان/ تهران

۳۹)هذیان/ مرتضی سخاوت/دزفول

58242

کلید واژه‌ها : جشنواره تئاتر فجر - تئاتر -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «پر» نوشته مجید کاظم‌زاده‌مژدهی با کارگردانی محمد رسائلی در قالب هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت سال جاری در تالار مرکزی شهر رشت روی صحنه رفت.

محمد رسائلی درباره موضوع نمایش «پر» و دغدغه خود برای تولید و اجرای این اثر، گفت: این نمایشنامه با مضمون بسیار خاص و مرتبط با فرهنگ رضوی نوشته شده و رویکرد آن مرا به چالش واداشت و لذا دوست داشتم آن را تولید کنم. این نمایش زندگی یک فرد به اصطلاح چاله‌میدانی قبل انقلاب را روایت می‌کند که عاشق زنی می‌شود که کفش‌دار حرم امام رضا (ع) است و داستان جالبی برایش رقم می‌خورد.

وی اظهار امیدواری کرد داستان این اثر در اجرا نیز مخاطب را تحت تاثیر قرار داده باشد.

رسائلی با بیان اینکه تولید اثر برای جشنواره‌های موضوعی یا غیر آن به لحاظ اجرا دارای چارچوب مشخصی است، تصریح کرد: برای القای روح و جان معنوی تئاترهای با موضوع رضوی به مخاطب، نگاه ما متفاوت می‌شود زیرا تاثیر روانی که من به عنوان هنرمند در وجودم از امام رضا (ع) می‌گیرم با کارهای دیگر متفاوت است. هنرمند عرصه تئاتر باید در درجه اول ارتباط معنوی و ارادت خاصی را که خودش با امام رضا (ع) می‌گیرد به خوبی در لایه‌های مختلف اجرا برای مخاطب نیز به نمایش بگذارد تا ارتباط دوسویه بین مخاطب و تئاتر رضوی شکل بگیرد و مضمون مورد نظر به مخاطب القا شود.

کارگردان نمایش «پر» درباره حضور در جشنواره رضوی یادآور شد: این جشنواره برای من جایگاه مستحکمی دارد که به آن ارادت دارم و حالم را تا حد بسیار زیادی خوب می‌کند، لذا شرکت در آن برایم جایگاه بالایی داشت.

وی درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی و گرایش به اجرای عمومی نمایش‌ها در شهرهای خود، تاکید کرد: این اقدام گامی موثر و حرکتی قابل پذیرش است و این مهم مولفه موثری در موفقیت اهداف جشنواره برای نشر فرهنگ رضوی است.

رسائلی در پایان با بیان اینکه وجود بخش رقابتی از جهتی سبب تبادل نظر و انتقال تجربه بین گروه‌های نمایشی می‌شود، گفت: با این وجود تحقق حمایت اجراهای عمومی برای هر نمایش در شهر خود با توجه به شرایط اقتصادی موجود بسیار بهتر است و از این منظر این اقدام پسندیده و قابل ستایشی است که از سوی دبیرخانه جشنواره مطرح شده است.

کد خبر 6095119 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • معرفی تنیسور‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد