Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-05@13:00:49 GMT

شاسی بلند لامبورگینی اوروس رسما رونمایی شد +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۴۴۶۰

شاسی بلند لامبورگینی اوروس رسما رونمایی شد +فیلم

‍‍‍‍‍‍

رکنا: شاسی‌بلند مورد انتظار لامبورگینی اوروس با قدرت ۶۵۰ اسب بخار و قیمت پایه‌ی ۲۰۰ هزار دلار، رسماً رونمایی شد.

حجم ویدیو: 13.96M | مدت زمان ویدیو: 00:01:48

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، شاسی‌بلند پرزرق‌و‌برق لامبورگینی اوروس (Urus) رسماً معرفی شد. همانطور که در تصاویر مشخص است، مدل نهایی اوروس شباهت‌های بسیاری با مدل مفهومی معرفی‌شده در سال ۲۰۱۲ دارد و شاید بتوان گفت طراحی آن حتی خشن‌تر و تهاجمی‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نگاهی به جلوپنجره‌ی بزرگ، چراغ‌های جلوی باریک و تزئینات بدنه می‌توان اوروس را یک شاسی‌بلند منحصربه‌فرد خطاب کرد؛ داستان‌سرایی متفاوت طراحی اوروس، در مشخصات فنی آن نیز ادامه دارد.اوروس از یک پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل توئین توربو با حجم ۴ لیتر، قدرت ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند که در کنار جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار ZF به همراه مبدل گشتاور (برای اولین بار در محصولات لامبورگینی)، قرار گرفته است؛ با این‌حال مصرف سوخت این شاسی‌بلند پرقدرت از حدود ۱۰.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر تجاوز Rape نمی‌کند.به لطف سیستم تمام چرخ محرک (به‌صورت استاندارد) و سیستم فرمان‌پذیری محور عقب که جزو میراث مدل اونتادور S است، اوروس با استفاده از سیستم کنترل شروع حرکت و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، در مدت زمان ۳.۵۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این شاسی‌بلند ایتالیایی از پلتفرم MLB که در مدل‌هایی چون بنتلی بنتایگا (Bentayga)، آئودی Q7 و پورشه کاین استفاده شده است، بهره می‌برد.اوروس با وزن ۲۱۵۴ کیلوگرم، یکی از سنگین‌ترین خودروهای مدرن محسوب می‌شود؛ بر اساس ادعای مقامات لامبورگینی، شاسی‌بلند این شرکت، بزرگ‌ترین ترمزهای دنیا و روتورهای سرامیک کربنی بزرگ ۱۷.۳ اینچی در اکسل جلو به همراه کالیپرهای ۱۰ پیستونی به همراه دارد. رینگ‌های ۲۱ اینچی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند، ولی خریداران می‌توانند رینگ‌های ۲۲ یا ۲۳ اینچی را هم به همراه تایرهای سفارشی برند پیرلی (Pirelli) سفارش دهند.در طراحی کابین اوروس، یک کنسول مرکزی و انواع مختلف زاویه‌های زیبا و تماشایی جلب توجه می‌کنند. طرح مسطح‌شده‌ی بخش پایینی فرمان و دکمه‌ی قرمز استارت همانند طراحی‌های موجود در خودروهای اسپرت است؛ دسته دنده دقیقاً در جلوی دکمه‌ی استارت قرار دارد و در کنار آن، دکمه‌ی انتخاب حالت‌های رانندگی مختلف کار گذاشته شده است. همان‌طور که پیش از در تیزرهای ویدئویی منتشرشده دیده بودیم، شاسی‌بلند اوروس به پنل دیجیتال فرمان و انواع مختلفی از حالت‌های رانندگی شامل استرادا (Strada)، اسپرت، کورسا (Corsa)، سابیا یا شنی (Sabbia)، ترا یا آف‌رود (Terra) و نِوِ یا برفی (Neve) مجهز است.اولین نمونه‌های تولیدی از شاسی‌بلند اوروس که در کارخانه‌ی لامبورگینی واقع در کومونه‌ی سانتاگاتا بولونیزه ایتالیا ساخته می‌شود، در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهند شد. قیمت پایه‌ی این شاسی‌بلند متفاوت حدود ۲۰۰ هزار دلار خواهد بود؛ مدیران لامبورگینی قصد دارند سالانه ۳۵۰۰ دستگاه اوروس را روانه‌ی بازار Store جهانی کنند. اوروس با پیشرانه‌ی توئین توربو تنها نسخه‌ی موجود در هنگام عرضه خواهد بود که البته مدل پلاگین هیبرید آن، در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگجزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در نشست با تعدادی از مدیران استان اظهار داشت: هر یک از دستگاهها در انجام وظایف و مسئولیت های خود کوتاهی کند، قطعاً با آن دستگاه و مدیر مربوطه برخورد خواهد شد. باید امید را در جامعه تقویت کرد چرا که این امید به آینده است که می‌تواند موجب توسعه استان سیستان و بلوچستان شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس؛ سخت ترین شرایط را متحمل شدیم و با کار شبانه روزی توانستیم بر دشمن غلبه کنیم.

وی اذعان کرد: باید اراده خود را تقویت کرده و به دل مشکلات بروید و مشکل را حل کنید و هرگز ناامید نشوید. خداوند از نهان و آشکار ما آگاه است همه چیز در ید قدرت الهی است بنابراین هر آنچه می‌خواهید از خداوند بخواهید چرا که همه چیز در ید قدرت الهی است. شرکت های دانش بنیان را توسعه دهید ما نیز وظیفه داریم از بخش خصوصی حمایت کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دو هزار و 500 پروژه نیمه تمام از دوره های گذشته در استان وجود دارد که تمرکز اصلی در دولت سیزدهم به اتمام رساندن این پروژه هاست. روستاها از اهمیت فراوانی برخوردارند بنابراین ما نیز با تقویت روستاها سعی داریم تا از مهاجرت بی‌رویه به شهرها جلوگیری کنیم.

کرمی خاطرنشان کرد: بر اساس سه راهبرد بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت امورات را هدایت می‌کنیم راهبرد بلند مدت مربوط به آموزش و پرورش است چرا که باید تربیت را از کودکی آغاز کنیم. باید در استان سیستان و بلوچستان ثروت تولید کنیم چراکه افزایش درآمد مردم موجب پویایی اقتصاد می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر فعال سازی حوزه تجارت خاطرنشان کرد: باید با افزایش تولید میزان صادرات را از مرزهای استان بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • (عکس) رونمایی رسمی از چری اومودا ۷
  • از وقتی نکونام رسما اعلام کرد که استقلالی است از او خوشم آمد!
  • خیز بلند ارلینگ هالند به سوی کفش طلای لیگ برتر با هت تریک یک نیمه‌ای مقابل وولورهمپتون
  • علیرضا بیرانوند رسما وارد صنعت مدلینگ شد + فیلم
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • معرفی فورس گورکا پنج‌در، همتای ارزان‌قیمت مرسدس G کلاس از هند! (+عکس)
  • ببینید | حمله جنگنده‌های اسرائیل به دمشق؛ صدای انفجار بلند شد
  • مالک جدید استقلال، رسما پرونده مدیریت این باشگاه را بست | تصمیم نهایی گرفته شد
  • گام بلند فجر به‌سوی صعود با شکست صدرنشین/چادرملو بالأخره برد