Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: تقریبا تمامی اراضی سوریه از جمله بخش‌های مسیح‌ نشین آن از تروریست‌های تکفیری آزاد شده است.

به نقل از روزنامه رای الیوم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با رهبران هیات‌های کلیساهای ارتدکس محلی سوریه گفت: بسیاری از کلیساها و گیرهای سوریه نابود شده‌اند. اوضاع در سوریه به شکل تدریجی در حال تغییر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای سوریه با حمایت نظامیان روس، بسیاری از اراضی کشور را از تروریست‌ها پس گرفتند به ویژه برخی مناطقی که ساکنان آن مسیحی هستند.

رئیس جمهور روسیه اوضاع در سوریه را "بسیار دشوار" توصیف و اعلام کرد: تروریست‌ها هزاران تن را کشته و کلیساها را غارت کردند اما امروز اوضاع عوض شده است.

پوتین در ادامه تاکید کرد که برقراری صلح در سوریه و بازگشت ساکنان مسیحی و گروه کار مشترک کلیسای روسیه و کلیسای کاتولیک رم امری حائز اهمیت است.

وی گفت: طی سال‌های گذشته دولت روسیه در کنار کلیسای ارتدکس روسیه و دیگر سازمان‌های مذهبی، کمک‌های انسانی را به آسیب دیدگان در جنگ سوریه ارائه داده‌اند. این مهم است که شرایط زندگی امن فراهم شود تا مردم بتوانند به منازلشان بازگشته و معابد و کلیساها را بازسازی کنند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه به همکاری مسکو با نمایندگان سازمان‌های یهودی در سوریه از جمله سازمان‌های آمریکایی اشاره کرده و گفت: ما به همه نمایندگان گروه‌های مختلف سوری از جمله نمایندگان مسلمانان که می‌دانیم رنج بسیاری از تروریست‌ها و تندروها برده‌اند، کمک می کنیم. ما به یهودیان هم کمک خواهیم کرد. شماری از سازمان‌های یهودی برای بازسازی بناهای یهودی خراب شده از ما کمک خواسته‌اند و ما با نمایندگانشان در سوریه و مشخصا برخی سازمان‌های یهودی – آمریکایی در ارتباط هستیم.

روسیه از مدت‌ها قبل به نیروهای دولتی سوریه در جنگ علیه تروریسم کمک و حمایت نظامی ارائه می‌دهد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست

رئیس‌جمهور روسیه در جمع نظامیان این کشور گفت: جنگنده‌های اف-۱۶ وضعیت جنگ را تغییر نخواهد داد، و صحبت از قصد مسکو برای تهاجم به اروپا تنها برای ارعاب مردم آنجا و توجیه اقدامات آنها در اوکراین است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شامگاه چهارشنبه، در جریان بازدید خود از مرکز بازآموزی پرسنل پرواز وزارت دفاع در شهر تارژوک، درباره تفاوت هزینه‌های نظامی در روسیه و ایالات متحده صحبت کرد و با اشاره به گزارش کارشناسان داخلی، گفت: هزینه‌های دفاعی روسیه در سال 2022 بالغ بر 3.5 درصد از تولید ناخالص داخلی بوده و طبق اعلام موسسه تحقیقات صلح استکهلم، این بودجه 4 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور است. بر اساس همین داده‌ها، اسرائیل 4.5 درصد از تولید ناخالص داخلی خود، ایالات متحده - 3.5 درصد و اوکراین - 33.5 درصد را هزینه کرده‌اند.

پوتین تاکید کرد: «اما به صورت مطلق، تفاوت در کجاست؟ اگر اشتباه نکنم، در سال 2022، ایالات متحده، 811 میلیارد دلار و روسیه 72 میلیارد دلار در عرصه دفاعی هزینه کردند. هزینه‌ها تقریبا 10 برابر تفاوت دارند. در واقع تقریباً 40 درصد از هزینه‌های نظامی جهان در ایالات متحده صرف می‌شود. ایالات متحده تقریباً 40 درصد (بیش از 39 درصد) از هزینه‌های دفاعی در کل جهان را  هزینه می کند و این رقم برای روسیه تنها 3.5 درصد است.»

پوتین: اگر اف-16‌ از کشورهای ثالث پرواز کند، تبدیل به یک هدف قانونی می‌شود

ولادیمیر پوتین درباره موضوع عرضه جنگنده‌های اف 16 به اوکراین توسط کشورهای غربی نیز اظهار نظر کرده و گفت که نیروهای مسلح روسیه هرگونه تجهیزات نظامی دشمن، اعم از تانک، هواپیما یا جنگنده را نابود خواهند کرد. او تاکید کرد: حتی اگر کشورهای غربی جنگنده‌های F-16 را به اوکراین بدهند، آنها نمی‌توانند وضعیت را در میدان جنگ تغییر دهند.

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال یکی از نظامیان که آیا نیروهای مسلح هواپیماهای اف 16 اوکراینی را در فرودگاه های ناتو نیز منهدم خواهند کرد، گفت: البته اگر آنها از فرودگاه‌های کشورهای ثالث برای ضربه زدن به ما بلند شوند، آنجا هدف قانونی برای ما می‌شود. این سوال که آیا جنگنده‌هایی از این نوع می توانند حامل سلاح هسته‌ای باشند نیز هنگام سازماندهی اقدامات رزمی به دقت مورد بررسی و توجه قرار خواهد گرفت.

پوتین اظهارات درباره حمله احتمالی روسیه به ناتو را بی پایه و  اساس خواند

ولادیمیر پوتین در جمع خلبانان نظامی تاکید کرد که روسیه قرار نیست با ناتو وارد جنگ شود و چنین ادعای صرفاً بی اساس است. رئیس‌جمهور  با اشاره به اینکه روسیه به سمت مرزهای کشورهای ناتو حرکت نکرد، بلکه این ائتلاف به مرزهای این کشور نزدیک شد، یادآور شد: ناتو حتی به سمت آسیا و آمریکای لاتین نیز  در حال پیشروی است.

او گفت: «آنها درست به پست مرزهای ما رسیدند. آیا این ما بودیم که به سمت مرزهای آنها و کشورهایی که بخشی از بلوک ناتو هستند، حرکت کردیم؟ ما به هیچ یک از آنها کاری نداشتیم، بلکه آنها به سمت ما حرکت کردند. آیا ما از اقیانوس گذشته و تا مرزهای ایالات متحده پیش رفتیم؟ خیر، آنها به مرزهای ما نزدیک و نزدیک تر شدند.»

پوتین گفت: «گسترش ناتو به بهانه‌های مختلف صورت می‌گیرد. هنوز هم همین است - آنها ناتو را در هر نقطه از جهان تبلیغ می‌کنند و اقمار خود را نیز به آنجا می کشند.»

صحبت درباره حمله روسیه به اروپا "چرند و برای ارعاب مردم اروپا" است

رئیس جمهور روسیه گفت: ادعای حمله احتمالی به لهستان، کشورهای حوزه بالتیک و جمهوری چک بی اساس و  پوچ است و تنها راهی برای فریب مردم این کشورهاست. روسیه هیچ گونه نیات تهاجمی در قبال کشورهای اروپایی ندارد. پوتین اشاره کرد که در اوکراین هم اگر کودتا و به دنبال آن عملیات نظامی علیه مردم دونباس رخ نمی داد، روسیه هرگز در آنجا کاری انجام نمی‌داد.

پوتین هدف عملیات نظامی ویژه را حفاظت از مردم ساکن در سرزمین‌های تاریخی روسیه خواند و یادآور شد اگر منافع امنیتی روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در نظر گرفته می‌شد، درگیری در اوکراین اصلاً رخ نمی‌داد. او توضیح داد: «وقایع کنونی هرگز رخ نداده بود، اگر صرفاً منافع ما در حوزه امنیت در نظر گرفته میشد. صحبت بر سر سالهای متمادی و گذشت دهه‌های بسیار است که منافع ما کاملاً نادیده گرفته شدند.»

او این واقعیت را مورد توجه قرار داد که پس از هشت سال فریب در زمینه اجرای توافقات مینسک، روسیه به سادگی مجبور شد به شکل دیگری از حفاظت از منافع خود روی آورد و افزود: «آنها جنگ را در سال 2014 [در دونباس] آغاز کردند. آنها برای نابودی مردم دونباس فقط از نیروی هوایی استفاده کردند. همه شاهد تصاویری بودند که چگونه شهر دونتسک با استفاده از هواپیما مورد حمله قرار می‌گرفت و این شهر آرام مورد اصابت موشک‌ها قرار داشت. وضعیت دیوانه کننده بود.»

ابراز اطمینان پوتین نسبت به انجام وظایف محوله به نیروهای مسلح روسیه 

ولادیمیر پوتین در گفتگو با خلبانان نظامی روس تاکید کرد که تردیدی در انجام وظایف محوله توسط نیروهای مسلح روسیه ندارد. یکی از نظامیان از  او تشکر کرده و گفت که نیروهای مسلح روسیه به رئیس جمهور منتخب خود وفادار هستند و تمامی دستورات او را اجرا خواهند کرد. پوتین نیز پاسخ داد که در این خصوص هیچ تردیدی ندارد.

رئیس جمهور روسیه همچنین به شجاعت خلبانان روس اشاره و از حرفه‌ای بودن آنها قدردانی کرد و افزود: همه در حال انجام کار بزرگی هستند و سهم بسزایی در دستیابی به پیروزی دارند. 

پوتین روز گذشته در جریان سفر به منطقه تویوسکی، از مرکز دولتی استفاده رزمی و بازآموزی پرسنل پروازی شماره 344 وزارت دفاع روسیه در شهر تارژوک بازدید کرد، از انواع بالگردهای تهاجمی و تجهیزات هوایی دیدن کرده و با خلبانانی که در این مرکز دوره آموزش رزمی می‌گذرانند گفتگو کرد.

پوتین: روسیه در قبال دشمنان خط قرمزی ندارد و آماده جنگ هسته‌ای استپوتین: آمریکا نتوانست با مسئولیت تنها ابرقدرت بودن جهان کنار آیدتحولات اوکراین| پوتین: روسیه درصدد پایان جنگ است/ غرب به صلح علاقه‌ای ندارد

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • پوتین تهدید کرد/ در هر کشوری باشد می‌زنیم
  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر
  • پوتین: روسیه با هیچ کشوری دشمنی ندارد
  • هشدار ووچیچ نسبت به اتفاقات خطرناک برای صربستان
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • پوتین: سفارش دهنده جنایت مسکو کیست؟