Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: گرانترین کتاب که در کشور منتشر می‌شود به اندازه قیمت یک پیتزا تمام می‌شود و گرانی کتاب تن‌ها بهانه‌ای برای فرار از مطالعه است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «جشن کتاب یار» با حضور مسئولان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و جمعی از کتاب یاران شهر تهران، صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مراسم «جشن کتاب یار» اظهار کرد: در حال حاضر گرانترین کتاب که در کشور منتشر می‌شود به اندازه قیمت یک پیتزا تمام می‌شود و گرانی کتاب تن‌ها بهانه‌ای برای فرار از مطالعه است.

وی ادامه داد: کتاب و کتابخوانی از قدیم با فرهنگ ما ایرانیان عجین است و اینکه برخی افراد از پایین بودن سرانه مطالعه حرف می‌زنند و رسانه‌ها نیز به بیان آن می‌پردازند، درست نیست.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تصریح کرد: کشور ما خیلی بیشتر از ۶ هزار سال در حوزه تمدن قدمت دارد و برای اثبات این ادعا باید بگویم که بنده طی سال‌های اخیر، نقشه‌ای مربوط به خلیج فارس را با همین نام، در یکی از موزه‌های کشور ارمنستان دیدم.

صلاحی خاطرنشان کرد: همان کشورهایی که امروز بر علیه کشور ما حرف می‌زنند، قدمت تاریخ و تمدنشان به ۴۰۰ سال هم نمی‌رسد و برخی از کتاب‌های خطی کشور نشان می‌دهند که ایران ۳ یا ۴ برابر سایر کشور‌ها قدمت دارد.

وی در خصوص سرانه مطالعه در کشور عنوان کرد: برخی از افراد و رسانه‌ها می‌گویند که سرانه مطالعه در ایران ۳۰ ثانیه در طول روز است که این گفته غلط است و با یک حساب سرانگشتی میزان دقیق مطالعه در میان مردم مشخص می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: از افراد زیر ۵ سال و بالای ۸۰ سال که نمی‌توان توقع کتاب خواندن داشت و در این میان دانشجویان، دانش آموزان، هنرمندان و اساتید دانشگاه و معلمان زمان زیادی را در هر روز به مطالعه مباحث گوناگون می‌پردازند، بنابراین نمی‌توان گفت که سرانه مطالعه در کشور پایین است.

صلاحی تصریح کرد: البته این مسئله به این مفهوم نیست که وضعیت مطالعه در کشور مطلوب است و با وجود پیشرفتی که در دنیای امروز در موضوعات مختلف حاکم است، هیچگاه در موضوع میزان مطالعه به وضعیت مطلوب نمی‌رسیم و فقط می‌توانیم بگوییم که در حال حاضر در وضعیت خوبی قرار داریم.

وی افزود: قبل از انقلاب در ایران سالانه ۳ هزار نسخه کتاب منتشر می‌شد و این آمار در حال حاضر تا ۷۰ هزار نسخه افزایش پیدا کرده است و در برخی کشورهای دنیا آمار انتشار کتاب به ۸ میلیون نسخه در سال می‌رسد.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اظهار کرد: مسئولان حوزه کتاب و کتابخوانی در افزایش سرانه مطالعه نقش موثری دارند و از آن‌ها تقدیر می‌کنم و بهتر است مسئولان حوزه فعالیت‌های فرهنگی به جای تخریب کارهای انجام شده در حوزه کتاب و کتابخوانی کمی ایجابی کار کنند.

صلاحی تاکید کرد: در سال گذشته به دلیل درخواست کنکوری‌ها برخی از گرمخانه‌ها را به کتابخانه تغییر کاربری دادیم و دانش آموزانی که فضای مناسبی را برای مطالعه در اختیار نداشتند از آن استفاده می‌کردند.

وی در ادامه در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص گرمخانه هایی که به کتابخانه تغییر کاربری داده بودند، گفت: باید این مورد را اصلاح کنم و منظورم این بود که در سال گذشته بسیاری از کتابخانه‌ها را مجهز به وسایل گرمایشی ویژه گرم کردن غذا شدند.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر کتابدارهای رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، نسبت به سایر شاغلان شهرداری بیشترین میزان تحصیلات را دارند.

صلاحی یادآور شد: منعطف‌ترین شبکه‌های کتابخانه‌ای که بر اساس نیازهای مخاطبان فعالیت می‌کنند، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران هستند.

وی افزود: با انجام مطالعه می‌توان در امور مختلف ارتقا پیدا کرد و ارتقای فرهیختگی به افزودن اطلاعات و دانش بستگی دارد و افزایش دانش و مهارت هم بدون تردید به افزایش میزان مطالعه بستگی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۵۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران

قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت ساختمان‌های ناایمن اظهار کرد: تعداد ساختمان‌های ناایمن کاهش پیدا کرده است و روند بازرسی‌ها ادامه دارد. تا کنون بیش از ۵۳ هزار ساختمان را بازدید و دسته بندی کرده‌ایم که موضوع ایمن سازی توسط مالکین انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دومین ایستگاه آتش نشانی بانوان کشور در شرق تهران افتتاح خواهد شد، ادامه داد: به دنبال جذب آتش‌نشان خانم هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: عملیات نوسازی ایستگاه‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران جریان دارد و همچنین ادامه خواهد داشت. تا هر زمانی که دستگاه‌ها و بخش‌ها به وظیفه خود عمل نکنند، باید ایستگاه آتش‌نشانی بسازیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه باید موضوع آموزش ایمنی در فضای مجازی فراگیر شود، تصریح کرد: لازم است تا محتوا و صفحه آموزش ایمنی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • سرانه حفاظت بنا‌های تاریخی ۱۳ میلیون تومان است/ جنایت رژیم‌صهیونیستی بنا‌های تاریخی را هم شامل می‌شود
  • سرانه حفاظت بنا‌های تاریخی ۱۳ میلیون تومان است/ جنایت رژیم‌صهیونستی بنا‌های تاریخی را هم شامل می‌شود
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند