Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان گفت: «کارگاه آموزش تخصصی بین‌المللی حصیربافی با همکاری شورای جهانی صنایع‌دستی (آسیا ـ اقیانوسیه) برگزار می‌شود.»

به‌گزارش خبرگزاری مهر به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان، محسن ضیایی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان هرمزگان با اعلام این خبر افزود: «کارگاه بین‌المللی حصیربافی با همکاری شورای جهانی صنایع‌دستی به مدت پنج روز به همت این اداره‌کل و با همکاری منطقه آزاد قشم برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او با بیان اینکه این کارگاه آموزشی با حضور هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی هرمزگان برگزار می‌شود افزود: «در این کارگاه هنرمندان و صنعتگران با شیوه نوین و اشکال جدید حصیر بافی توسط استاد بین‌المللی از کشور چین آشنا می‌شوند.»

ضیایی افزود: «برگزاری این کارگاه آموزشی در راستای توانمندسازی و ارتقای هنر اصیل حصیربافی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رشته‌های صنایع‌دستی جنوب کشور و استان هرمزگان برگزار می‌شود. در این کارگاه آموزشی سعی بر این است که تنوع در طراحی و شکل به هنرمندان این رشته آموزش داده شود.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان با بیان اینکه حصیربافی یکی از مهم‌ترین رشته‌های صنایع‌دستی استان هرمزگان است، افزود: «بیش از ۱۵۰۰ صنعتگر در این رشته مشغول به فعالیت هستند که عمده صنعتگران این رشته در شهرستان های میناب و بشاگرد هستند.»

کارگاه آموزش تخصصی بین‌المللی حصیربافی ۱۶ لغایت ۲۰ آذر در جزیره قشم برگزار می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۶۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نظری ظهر دوشنبه در نشست با صنعتگران فعال کردستان در رشته‌های «رودوزی سنتی» و «سراجی سنتی» اظهار کرد: به‌منظور توسعه و ترویج هنرهای سنتی حفظ، حراست و احیای رشته‌های صنایع‌دستی و حمایت از تولیدکنندگان و هنرمندان صنایع‌دستی باید در اولویت باشد که امسال از برنامه‌های محوری این معاونت است.

وی هدف از برگزاری این نشست را ایجاد تشکل‌های تخصصی و ارتباط هدفمند در صنایع‌دستی استان عنوان کرد و افزود: ثبت و راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی و تشکل‌های مردمی می‌تواند راه حلی مناسب برای همکاری بخش خصوصی با بخش دولتی باشد.

نظری یادآور شد: صنعتگران و فعالان صنایع‌دستی می‌توانند در قالب تشکل‌های مردمی با استفاده از توانمندی‌های همدیگر و با هم‌فکری و هم‌افزایی بیشتر برای رسیدن به اهداف مشترک متعالی گام‌های مهمی بردارند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اضافه کرد: تقویت فعالیت صنعتگران نیاز به حمایت از هنرمندان این عرصه را دارد و این مهم توسط اداره‌کل میراث فرهنگی استان مورد توجه خواهد بود.

صنعتگران حاضر در این جلسه ضمن بیان موانع و مشکلات موجود، نماینده‌ای را برای تشکیل تعاونی و هماهنگی‌های لازم انتخاب کردند.

کد خبر 6085522

دیگر خبرها

  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است