Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اختلاف ميان اعضاي شوراي همکاري خليج فارس در خصوص بيانيه پاياني موجب شد برخي اعضا از جمله عربستان و بحرين سطح مشارکت خود را در سي و هشتمين نشست سران شوراي همکاري خليج فارس در کويت کاهش دهند.

گفته مي شود موضوعاتي مانند بحران روابط با قطر و همچنين ايران ، باعث بروز اين اختلاف شده است .
روزنامه الراي کويت ، روز سه شنبه با اعلام اين مطلب ، به نقل از منابع ديپلماتيک ، نوشت :نشست روز دوشنبه وزيران امور خارجه اعضاي شورا که وظيفه تهيه دستور کار اجلاس سران را بر عهده داشت يک برنامه کاري عادي مانند مسائل مربوط به زنان ، همکاري اقتصادي و نقش هايت هاي مستشاري ، توافق مشترک ، طرحهاي گاز و برق و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را تهيه کرده است .
بر اساس اين گزارش ، برنامه کاري از بحث درباره بحران روابط قطر با کشورهاي محاصره کننده (عربستان، امارات، بحرين و مصر) خودداري کرده تا اين موضوع باعث شکست تلاش ها براي حل اختلاف هاي اين کشوها و نزديکي آنها نشود.
اين منابع پيش بيني کرده اند که موضوع بحران در روابط کشورهاي عضو شوراي همکاري به رهبران اين کشورها و نشست هاي امروز و فرداي آنها در پشت درهاي بسته ارجاع داده شود و نشست آنها به تحولات يمن و کشته شدن علي عبدالله صالح رئيس جمهور سابق مي پردازد.
الراي مي نويسد؛ همچنين عربستان ، بحرين و امارات تلاش کردند تا در بيانيه پاياني ايران به شدت محکوم شود و به دخالت در امور کشورهاي ديگر متهم شود همچين از جامعه بين المللي خواسته شود تا ضمن نظارت بر برنامه هاي موشکي ايران ، تهران به اقدامات فرقه گرايانه و توسعه طلبانه متهم شود اما کشورهاي ديگر خواستار دعوت ايران به گفت و گو و التزام به تعهدات و ميثاق هاي بين المللي و حسن همجواري شده اند.
اين امر باعث اختلاف آرا ء در ميان اين کشورها شده و به دنبال آن بحرين تصميم گرفته که سطح مشارکت خود را در نشست سران شوراي همکاري کاهش دهد و در نشست امروز محمد بن مبارک بن حمد آل خليفه معاون نخست وزير و وزير خارجه سابق اين کشور شرکت مي کند.
بنابراين گزارش کويت، رياض و منامه تا لحظه آخر تلاش خود را کرده اند تا سطح مشارکت بحرين ارتقاء يابد.
منابع روزنامه الراي همچنين افشا کردند که هيات قطري در نشست روز گذشته بيشتر سکوت کرده اند و بند اجرايي را خارج از جدول کاري در خصوص موضوع قطع رابطه ميان کشورهاي عضو اين شورا ارايه داده اند. امري که باعث شده اين امر به نشست هاي سران محول شود.
محمد بن عبدالرحمن آل ثاني وزير خارجه قطر ديروز اعلام کرد که کشورش آماده گفت و گو در خصوص همه پرونده ها بخصوص بحران جاري ميان اين کشورهادر خلال نشست شوراي همکاري است.
وي ابراز اميدواري کرد که اختلاف ميان قطر با کشورهاي محاصره کننده در چارچوب شوراي همکاري و با ميانجيگري کويت حل شود.
نشست مقدماتي کشورهاي شوراي همکاري روز گذشته با حضور صباح الخالد معاون اول نخست وزير و وزير خارجه کويت، عادل الجبير وزير خارجه عربستان، محمد بن عبدالرحمن آل ثاني وزير خارجه قطر،انور قرقاش وزير مشاور دولت امارات، عبدالله الدوسري معاون وزير خارجه بحرين، يوسف بن علوي وزير خارجه عمان تشکيل شد.
صباح الخالد الصباح امير کويت به دنبال اين نشست گفت :همه چيز روز سه شنبه مشخص مي شود.
هممچنين بنابر گزارش خبرگزاري رسمي کويت (کونا)، `فهد بن محمود آل سعيد` معاون نخست وزير عمان در امور کابينه دولت اين کشور به نمايندگي از سلطان قابوس بن سعيد شاه عمان در اين نشست سران اين شورا شرکت خواهد کرد.
اين درحالي است که بنابر گزارش کونا، تميم بن حمد آل ثاني امير قطر نيز براي مشارکت در سي و هشتمين دوره نسشت سران شوراي همکاري خليج فارس وارد کويت شده است.
همچنين از عربستان نيز عادل الجبير وزير خارجه عربستان مشارکت خواهد داشت درحالي که انتظار مي رفت محمد بن سلمان وليعهد عربستان در اين نشست شرکت کند.
کويت امروز سه شنبه ميزبان نشست سران شوراي همکاري است که روز گذشته نشست مقدماتي آن در سطح نمايندگان برخي کشورها و وزراي خارجه برخي ديگر در قصر بيان تشکيل شد.
شوراي همکاري خليج فارس در 25 مه 1981 ميلادي و با هدف يکپارچگي اقتصادي و نظامي ميان اعضاي آن تشکيل شد. اعضاي اين شورا را عربستان، بحرين، امارات ، قطر،عمان و کويت تشکيل مي دهند.
خاورم**9366**1508
مترجم:صغري رحيمي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد

معاون قضایی دادگستری خوزستان و رئیس توسعه حل اختلاف این استان گفت: پرونده اختلاف خانوادگی منجر به قتل با تلاش اعضای شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول و با رضایت اولیای دم به صلح و سازش ختم شد. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم ازدزفول، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجد سلیمان منجر به قتل یک خانم و تشدید اختلاف بین اعضای خانواده شد.

وی ادامه داد: درخواست مکرر بستگان این خانواده از رییس دادگستری دزفول برای ورود به موضوع موجب شد تا این پرونده در دستور کار شعبه 12 شورای حل اختلاف این شهرستان قرار گیرد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد اعضای شعبه حل اختلاف دزفول با اعضای این خانواده گفت: خوشبختانه با تلاش‌های جهادی و خداپسندانه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچگونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

وی ادامه داد: بین اعضای این خانواده برادری، صمیمیت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با صلح و سازش مختومه شد.

حجت الاسلام بهبهانی گفت: شورای حل اختلاف خوزستان با ایجاد مراکز صلح یار در استان تلاش دارد تا با ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی در کاهش جمعیت زندانیان، توسعه آرامش و امنیت در استان گام بردارد.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام رییس کل دادگستری خوزستان، 235 پرونده قصاص نفس در این استان، سال گذشته به صلح و سازش ختم شد که این رقم نسبت به سال 1401 با 90 فقره پرونده، 161 درصد پیشرفت داشته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس