Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رحیم شهرتی‌فر معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی،ظهر امروز در دیدار با اعضای هیات‌مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه رسانه‌ها یکی از اساسی‌ترین پل‌های ارتباطی بین مردم و مسؤولان است، اظهار داشت: همیشه بر این اعتقاد داشته‌ام که باید با مطبوعات و رسانه‌ها رابطه‌ای دوسویه داشته باشیم، در بحث اطلاع‌رسانی رسانه‌ها بسیار مهم بوده و نقش مؤثری را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تأکید بر شفافیت در امور بیان کرد: مدیران دستگاه‌ها باید پاسخگوی رسانه‌ها باشند، مدیرانی که پاسخگوی رسانه نیستند، احتمالاً از شفاف شدن عملکردشان می‌ترسند.

 

شهرتی‌فر، تاثیرگذاری رسانه‌های گروهی در بهبود وضع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: زمانی که خبرنگاران با آزادی عمل بیشتر بازگو کننده مشکلات مردم بوده‌اند و مسؤولان و مدیران اجرایی را با انتقادهای سازنده و مفید خود به چالش کشانده‌اند، امور اجرایی نیز به طور فزآینده‌ای رو به جلو حرکت کرده و اصلاح امور به سرعت صورت گرفته است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، بیان و انتشار مشکلات مردمی را از رسالت‌های مهم رسانه‌ها دانست.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص راه‌اندازی موزه مطبوعات استان آذربایجان‌شرقی در خانه حریری تبریز بیان کرد: با توجه به پیشینه تاریخی تبریز در بحث اولین‌ها و اینکه تاریخ مطبوعات ریشه در تاریخ تبریز دارد، باید پیش‌ از این‌ها راه‌اندازی می‌شد.

 

شهرتی‌فر تأکید کرد: راه‌اندازی موزه مطبوعات تنها به بحث تبریز 2018 ارتباطی ندارد بلکه یکی از موضوعاتی بوده که با توجه به پیشینه تبریز در بحث مطبوعات و پیشگام بودن در انتشار اولین نشریات در تبریز، دارای اهمیت است.

 

وحید زینالی، رئیس انجمن صنفی مطبوعات آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به قدمت بی‌نظیر تبریز و آذربایجان در حوزه چاپ و نشر، ابراز امیدواری کرد مدیریت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با افتتاح موزه مطبوعات در تبریز علاوه در برآورده کردن خواسته به حق فعالان رسانه‌ای استان، نام نیکی از خود در تاریخ فرهنگ و هنر این خطه بر جای بگذارند.

 

براساس تفاهم‌نامه امضا شده بین انجمن صنفی روزنامه‌‌نگاران آذربایجان‌شرقی و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در سال 91 مقرر شده بود که خانه حریری که یکی از خانه‌های قدیمی تبریز است، پس از مرمت نخستین موزه مطبوعات کشور توسط میراث فرهنگی در این خانه راه‌اندازی شود که امسال در 17 مرداد همزمان با روز خبرنگار طی مراسمی تجهیز موزه مطبوعات تبریز با حضور مسوولان و اهالی ‌رسانه و مطبوعات آغاز شد.

 

کهن‌شهر تبریز با حدود 165 سال قدمت مطبوعاتی از پیشروان انتشار جراید در ایران محسوب می‌شود و تنها شهر کشورمان است که جراید آن برای اولین و آخرین بار در تاریخ مطبوعات ایران، در سال‌های انقلاب مشروطه از نظر کمی از پایتخت پیشتاز بوده است.

 

خانه حریری مربوط به دوره قاجار است و در تبریز خیابان تربیت، کوچه نور هاشمی، پلاک 132 واقع شده و این اثر در تاریخ 27 دی 1377 با شمارهٔ ثبت 2242 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/خ

تاکید بر راه‌اندازی موزه مطبوعات تبریز تا پایان سال‌جاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی صبح پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: در نظام آموزشی ما آنچه که مورد هدف است، آموزش در مسیر معارف دینی و اسلامی است.

وی با بیان اینکه مسائل تربیتی خیلی زود بازده نبوده و باید برای انجام آن برنامه ریزی کرد، گفت: نظام تربیتی، روندی تدریجی است و برای نتیجه گرفتن در این راستا باید استمرار و استقامت داشت.

رحمتی با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم تاکید کرد: فرهنگ تکریم و تجلیل از معلمان و دبیران به افزایش کیفیت آموزش و پرورش کمک خواهد کرد؛ بنابراین برنامه ریزی های لازم برای این منظور در هفته معلم انجام گیرد.

وی تاکید کرد: معلمانی که در مناطق محروم و کم برخوردار فعالیت می‌کنند، فراموش نشوند و مورد توجه ویژه قرار گیرند.

استاندار آذربایجان شرقی به اهمیت نیروی انسانی اشاره و بیان کرد: محور اصلی همه تغییر و تحولاتی که در کشور باید اتفاق بیفتد، نیروی انسانی می‌باشد، زیرا این نیروی انسانی است که تکنولوژی و پیشرفت را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی کارآمد و اثربخش، بزرگترین کاری است که در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و در این زمینه هر چقدر هزینه انجام شود، سرمایه گذاری برای توسعه و پیشرفت کشور است و مفید ترین و اثربخش ترین زمانی که یک فرد مورد تربیت قرار می‌گیرد، در دست آموزش و پرورش است.

رحمتی به اهمیت جایگاه معلم تاکید کرد و افزود: اگر معلم به این دیدگاه برسد دانش آموزان وی تمام پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه را رقم خواهند زد، قطعاً نگاهش تغییر خواهد یافت.

استاندار آذربایجان شرقی از معلمان درخواست کرد در ابتدای هر کلاس در کنار مطالب آموزشی، از آموزه‌های دینی و اخلاقی اهل بیت (ع) برای دانش آموزان بازگو کنید.

وی افزود: معلمان در مدارس، استعدادیابی و راهنمایی دانش آموزان برای رسیدن به موفقیت را در اولویت کاری خودشان قرار دهند.

رحمتی با اشاره به حدیث یک ساعت تفکر بهتر از ۷۰ سال عبادت است، گفت: چیزی که در نظام آموزشی به آن نیاز اساسی داریم، مهارت آموزی و در کنار آن نحوه اندیشه کردن است و این معلمان هستند که می‌توانند این آموزش را به دانش آموزان ارائه دهند و آنها را مستعد به بار بیاورند.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر کلاس‌های درس دارای استرس باشند، آموزش و یادگیری ممکن نخواهد بود و اگر در کلاسی آرامش حاکم شود، دانش آموز از لحاظ روحی شاداب‌تر و یادگیری برای وی جذاب‌تر خواهد بود.

رحمتی در پایان تاکید کرد: در کنار آموزش‌های انجام یافته در مدارس، بازدید دانش آموزان از پیشرفت حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، فرهنگی کشور در اولویت قرار گیرند تا دانش آموزان در جریان این خدمات و پیشرفت‌ها قرار گیرند.

کد خبر 6081694

دیگر خبرها

  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم موادمخدر در تبریز
  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • بررسی روند راه‌اندازی موزه ورزش در ارومیه
  • گسترش حاشیه نشینی در تبریز معضل اساسی است
  • اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال نشسته در تبریز