Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع زنان اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد به انتصاب چند خانم در دستگاه های اجرایی استان واکنش نشان داد و به سوالات خبرنگار صبح زاگرس در این زمینه پاسخ داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیده زهرا حسینی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره انتصاب اولین بانوی هم استانی به عنوان مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در دولت دوازدهم چیست؟، اظهار کرد: ابتدا بدون در نظر گرفتن جناح بندی های سیاسی حضور یک زن بعنوان مدیر کل اداره کار استان را به فال نیک می گیرم و این قضیه را نوعی تابوشکنی در عرصه مدیریت مردسالار استان کهگیلویه و بویراحمد می دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که اعتماد دولت به بانوان و انتصاب انها در پست های مدیریتی را ناشی از چه چیزی می دانید و آیا با این رویکرد موافقید یا مخالف؟ نیز گفت: انتصاب رییس جمهور و دولتمردان را ناشی از بینش و درایت بانوان میدانم و بصورت موازی واگذاری مدیریت جامعه به دست بانوان را نیز ناشی از همان انتخاب صحیح باید دانست.   دولت آقایان و دولت بانوان نداریم   حسینی در پاسخ به این سوال که به نظر شما زنان استان ما با توجه به توانمندی هایی که دارند می توانند در حوزه مدیریت کلان موفق عمل کنند یا خیر؟ نیز گفت:ما دولت آقایان و دولت بانوان نداریم، همانگونه که نخبه های جامعه و موفق های کنکور و مسافران سفینه ها و پرچمداران موسیقی و هنر و همچنین تربیت کنندگان شیرمردان عرصه هشت سال دفاع مقدس را بانوان و مادران تشکیل میدادند، قطعا پست های کوچکی همانند ادارات کل و معاونین استاندار از کمینه ترین توان بانوان است و دور از دسترس نیست.   وی ادامه داد: مخصوصا در استان کهگیلویه و بویراحمد بانوان موفقی داریم که در مدیریت خود امتحانات خوبی را جوابگو بودند.   رئیس مجمع زنان اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بانوان استان ما رنگ را بر تاری و دانایی را بر تاریکی و بودن را بر خفقان و دانش را بر جهل و توانستن را بر تنبلی و ظهور را بر رکود، به خوبی تمیز دادند و مسیر ترقی را گام به گام طی کردند.   حسینی افزود: در مساجد منبر و معنی را خوب تشخیص دادند و بر سفره حلال و حرام خود را خوب نقش بستند و بر بایدها و نبایدهای جامعه حریم انسانیت و دیانت و شرافت و صداقت را ثابت کردند.   قطعا چنین بانوانی که همین مسیر را توامان با تحصیلات عالیه و با بینش مذهبی و با نگاهی انساندوستانه سپری کردند، به راحتی می توانند عرصه مدیریتی صحیح، سالم و کم نقصی را به انجام برسانند و باشد که این اطمینان همراه با انتخاب صادقانه صورت پذیرد و نه با سهمیه فامیل و باند و نسبت و نصب با فلان نماینده!   وی در پاسخ به این سوال که منظور شما در این سخنان نماینده یا فرد خاصی است نیز گفت:منظور من نماینده خاصی نیست، تشبیهی است به گذشته تا امروز.ما باید نماینده ها را و مردم را یکی بدانیم، منظور این است که به واسطه معرفی نمایندگان نباید هر گزینه ای را شایسته پستهای مدیریتی دانست.   پست هایی ویژه برای بانوان نداریم   رئیس مجمع زنان اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که به عنوان یک بانو کدام پست های مدیریتی را به بانوان بسپارند عملکرد قابل قبول تری خواهند داشت؟ نیز گفت: پست هایی ویژه برای بانوان نداریم. به شخصه مخالف هستم که بگردیم و لابلای پست ها بگوییم این یکی کم زحمت تر است و بدهیم به فلان بانو تا ادای وظیفه کرده باشیم و یا جواب سهم خواهی داده باشیم، شاید که معاونت عمرانی برای یک بانو مناسب تر باشد تا آقا و یا بالعکس، همانطور که رییس هواپیمایی کشور و یا معاون وزیر نفت توانست یک بانو باشد.

حسینی در جواب این سوال که چه توصیه یا پیشنهادی به مسئولان کشور و استان برای اعتماد بیشتر به مدیریت بانوان و همچنین در اختیار قرار دادن فضای بشتر به حضور بانوان در عرصه های مختلف دارید؟ اینگونه پاسخ داد، افزود:خدا را شکر هم دولت و هم دکتر احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در شروع کار خود به این مبحث نگاهی کیفی دارند و نه کمی.

وی عنوان کرد: این خیلی مهم است که توانایی افراد در نظر گرفته شود نه تعداد آنها، هر چند که متاسفانه تا کنون به بانوان بهایی داده نشد و یکی از شاخص های انتخاب قطعا سابقه هر فرد است و چون آقایان با توجه با اینکه پست های مدیریتی دربست در اختیار آنها بود سوابقی به مراتب بیشتر از بانوان دارند که بعضا سابقه ضعیفی هم بود ولی به هر صورت سابقه محسوب میشود و چون در سیستم مدیریت و برنامه ریزی ما در شاخصه ها ارزیابی کیفی نداریم و سابقه آماری ملاک است، ناخودآگاه آقایان چند گام جلوتر هستند و اینجاست که در انتخاب ها باید به این مهم توجه ویژه بشود.

حسینی در پایان گفت: باید بگویم که با اعتماد کردن به بانوان و جوانان ضرر نخواهیم کرد و انشاالله با توکل بر خداوند به این مهم توجه ویژه بشود تا شور و نشاط و امید کاربردی تر شود.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری، ظهر سه‌شنبه در دیدار با جمعی از بانوان هنرمند خراسان شمالی که در سالن سوره حوزه هنری خراسان شمالی برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور مؤثر و پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف هنری، این امر را نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی دانست و گفت: فعالیت‌های بانوان توانمند استان مصداق جمله «آنهایی که رفتند کار حسینی کردند و آنهایی که ماندند کاری زینبی کردند» است.

وی عبور انقلاب از توطئه‌های بی‌شمار دشمنان را از برکات جنگ عنوان کرد و افزود: جنگ برای اهلش سخت نبود، رزمندگان با داشتن روحیه ایثار و رشادت توانستند روزهای سخت جنگ را تبدیل به فضایی روحانی و معنوی کنند که تحمل آن سهل و آسان شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: زیبایی کار نویسندگان و تصویرسازان در خواندنی‌تر کردن سیره زندگی شهدا بسیار ارزشمند است که باید ادامه یابد تا از مهجور ماندن یاد شهدا جلوگیری شود.

حجت الاسلام رضا نوری نویسندگان و هنرمندان خراسان شمالی را به ورود در حوزه عفاف و حجاب، جبهه مقاومت و مباحث مربوط به جمعیت فراخواند و خاطر نشان کرد: نویسندگان می‌توانند با قلم فرسایی در این حوزه‌ها و خلق آثاری خواندنی در ترویج فرهنگ صحیح نقشی حیاتی داشته باشند.

وی با اشاره به کتاب «دا» یادآور شد: این کتاب روایتی جامع و کامل دارد و بیانگر زندگی خانوادگی، سقوط خرمشهر، مقاومت مردم و راوی اتفاقات و رویدادهای اشغال خرمشهر است. امروزه بسیار نیازمند این قبیل کتاب‌ها هستیم که بتوانیم فرهنگ جنگ و شهادت را نشر و به نسل بعد انتقال دهیم.

در این نشست ضمن معرفی هنرمندان تصویرساز، نویسنده، طراح و عکاس استان، نمونه‌ای از آثار آنها برای حضار نمایش داده شد. در ادامه نویسندگانی چون عفت نیستانی، مرضیه آق قلعه، عاطفه حسن پور، مائده گوهری و زهرا علیپور حضار را به شنیدن قسمت‌هایی از کتاب‌هایی که خود نگارش کرده بودند، مهمان کردند.

کد خبر 6080309

دیگر خبرها

  • صعود تیم دونفره سبک‌وزن بانوان ایران به فینال
  • روئینگ انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه؛ معرفی رقبای نمایندگان ایران
  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • شفافیت و حذف واسطه‌گری بازار طلا با حراج شمش در دولت سیزدهم
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • مردم استان استقبال شایسته و خوبی از رئیس جمهور خواهند کرد
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • سرپرست جدید جهاد کشاورزی استان بوشهر معرفی شد+عکس