Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز(سه شنبه) در حکمی غلامرضا غفاری را به سمت «معاون فرهنگی و اجتماعی» این وزارتخانه منصوب کرد.

ایران آنلاین / متن کامل حکم انتصاب غفاری به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر غلامرضا غفاری

سلام علیکم،

احتراماً، با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب عالی به سمت «معاون فرهنگی و اجتماعی» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب می شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جنابعالی انتظار می رود با تأکید و اهتمام تام به مبانی فرهنگی و دینی و گسترش فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به ویژه افزایش شادابی و نشاط سیاسی براساس اصول اخلاقی و در راستای حفظ مصالح عمومی و منافع ملی با الهام از آموزه های اسلامی و راهبردهای دولت تدبیر و امید در پیشبرد برنامه های تقدیمی به مجلس شورای اسلامی در انجام مسئولیت های محول نقش شایسته ای ایفاد نمایید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و همکاری و هماهنگی با سایر معاونان و مدیران و همکاران محترم حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی و دانشگاهیان و اتخاذ رویکرد توام با عقلانیت و اعتدال و با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در انجام وظایف محوله موفق باشید.»

سوابق معاون جدید فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم

دکتر غلامرضا غفاری، متولد سال ۱۳۴۴ در شهرستان کاشان، فارغ التحصیل رشته جامعه شناسی از دانشگاه تهران و دانشیار پایه ۲۳ دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است.

وی به مدت ۱۰ ماه سابقه حضور در جبهه های جنگ تحمیلی را داشته و در دوره دانشجویی عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی و عضو افتخاری جهاد دانشگاهی بوده است.

غفاری، راهنمایی و مشاوره بیش از ۵۰ رساله و پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد را تاکنون عهده دار بوده است. چاپ نزدیک به ۴۰ مقاله علمی- پژوهشی در مجلات معتبر علمی، شرکت در سمینارها و همایش های متعدد داخلی و بین المللی، تألیف و ترجمه ۱۵ اثر علمی در زمینه توسعه اجتماعی، تغییرات اجتماعی، جامعه شناسی تحولات نسلی، مشارکت های اجتماعی، کیفیت زندگی، سرمایه اجتماعی و اعتماد از فعالیت های علمی ارزنده او به شمار می رود.

وی همچنین عضو انجمن های علمی جامعه شناسی ایران، مطالعات فرهنگی و ارتباطات، رفاه اجتماعی و نیز انجمن بین المللی جامعه شناسی است و دو دوره عضویت در هیأت مدیره و نایب رئیسی انجمن جامعه شناسی را هم در کارنامه فعالیت های علمی خود دارد.

در حوزه پژوهش نیز دکتر غفاری مجری پیمایش ملی «سرمایه اجتماعی» در سال های ۱۳۸۳ و ۱۳۹۳ (شامل ۳۱ گزارش استانی، یک گزارش ملی، ۱۸ گزارش دستگاهی)، مجری طرح ملی «گزارش وضعیت اجتماعی کشور» با مشارکت بیش از یکصد نفر از صاحبنظران علوم اجتماعی، مدیر اجرایی موج سوم پیمایش ملی «ارزش ها و نگرش های ایرانیان» در سال ۱۳۹۴ (شامل ۳۱ گزارش استانی و یک گزارش ملی) و مجری پیمایش ملی «سنجش وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران» (شامل ۴۲۶ گزارش شهرستانی، ۳۱ گزارش استانی و سه گزارش ملی) بوده است. او همچنین برش دانشجویی پیمایش های ملی سرمایه اجتماعی و موج سوم پیمایش ارزش ها و نگرش های ایرانیان را هم انجام داده است.

مسئولیت های معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده و رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران از پیشینه و تجربه های ارزنده او در کارهای اجرایی است. وی از سال ۱۳۹۳ تاکنون نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هیأت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه تهران بوده است.

پیش از این و از ابتدای فعالیت دولت دوازدهم، دکتر حسین میرزایی، رییس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با حفظ سمت، مسئولیت سرپرستی معاونت فرهنگی و اجتماعی را عهده دار بود.

دکتر میرزایی که روز گذشته به منظور تمرکز بر فعالیت های اجرایی، علمی و پژوهشی در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، از سمت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارتخانه استعفا کرد، اکنون ریاست این پژوهشکده مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را برعهده دارد./آنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۷۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور

رئیسی با اشاره به سیره اهل بیت (ع) در گرامیداشت علم و عالم، حضور بزرگان علمی در مراکز علمی و پژوهشی را پشتوانه‌ای برای دانشگاه‌ها دانست و بر توجه بیش از پیش به بهره‌مندی از ظرفیت علمی این چهره‌های علمی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز چهارشنبه هیات دولت با تبریک ولادت باسعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و تجلیل از برنامه‌ریزی و برگزاری اجتماع معنوی روز گذشته مردم روزه‌دار در ورزشگاه آزادی، بر ضرورت فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور سفرهای نوروزی را از جمله بسترهای نشاط‌آفرین در کشور دانست و ضمن تأکید بر تلاش بیشتر مسئولان مرتبط برای تأمین امنیت و رفاه مسافران نوروزی، تصادفات جاده‌ای را نگران‌کننده و نقطه مقابل این نشاط دانست و افزود: کاهش هر چه بیشتر آمار تصادفات جاده‌ای تلاش بیشتر مسئولان مرتبط را می‌طلبد.

ضرورت تکریم و بهره‌مندی از ظرفیت اساتید و چهره‌های علمی پیشکسوت در دانشگاه‌ها، از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت بود که رئیسی با اشاره به سیره اهل بیت (ع) در گرامیداشت علم و عالم، حضور بزرگان علمی در مراکز علمی و پژوهشی را پشتوانه‌ای برای دانشگاه‌هاست دانست و بر توجه بیش از پیش به بهره‌مندی از ظرفیت علمی این چهره‌های علمی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

رئیس جمهور همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی خواست در سال جدید با بهره‌گیری هر چه بیشتر و بهتر از رسانه‌ها برای تشریح برنامه‌ها و تبیین عملکردها و بیان دیدگاه‌ها و مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای دشمن برنامه‌ریزی کنند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارشی از نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت و واردات ۶ هزار خودرو کشنده در سال گذشته، تعداد خودروهای وارده شده از این دست به کشور طی دو سال و نیم گذشته به ۲۵ هزار دستگاه رسید و نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور در سطح مطلوبی قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در نوسازی ناوگان حمل و نقل در سال گذشته پرداخت و افزود: از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، ۵۷ هزار و ۶۰۷ خودرو در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده، این در حالی است که تنها در سال گذشته ۶۸ هزار خودرو یعنی ۱۸ درصد بیش از ۴ سال قبل از آن در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در جلسه امروز گزارشی از ارتقاء شاخص توسعه ارتباطات در کشور ارائه کرد و گفت‌: مهم‌ترین شاخص ارزیابی توسعه ارتباطات در کشورها، شاخص اتحادیه بین‌المللی مخابرات (IDI) است که بر اساس ارزیابی‌های این اتحادیه در دو بخش پوشش فراگیر و کیفیت ارتباطات و میزان استفاده مردم از زیرساخت‌های ارتباطی، کشور رشد ۴۷ درصدی و ارتقاء ۶ رتبه‌ای داشته است.

وزیر نفت نیز در گزارش خود از پیشرفت ۳۶ درصدی پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل در دولت مردمی خبر داد و گفت: با جمع‌آوری ۷  میلیون متر مکعب از گازهای مشعل علاوه بر تأمین خوراک پتروشیمی‌ها، برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • اسکان ۲۱۳ هزار مسافر نوروزی در قم
  • بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود/ ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • لزوم تلاش بیشتر مسئولان برای کاهش تصادقات جاده‌ای / بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود
  • تأکید رئیسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • تاکید رییسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • ۱۹۶ مسافر نوروزی در قم اسکان یافتند
  • آغاز فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت