Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در این مسابقات که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد بیش از ۴۰نفر از قاریان بسیجی شهرستان بوکان در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و اذان و مفاهیم در مرحله شهرستانی به مدت ۲ روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این دوره از مسابقات قرآنی در رشته‌های قرائت، حفظ عمومی، مفاهیم و حفظ سوره های ملک و واقعه با حضور قاریان و حافظان قرآنی برادران بسیجی شهرستان بوکان اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه بوکان در حاشیه اختتامیه این مسابقات در گفتگو با خبرگزاری بسیج عنوان کرد: این مسابقات از مرحله پایگاهی و حوزه ای اجرا شده و بیش از ۲۰۰ نفر در این مراحل شرکت داشته اند و مرحله شهرستانی نیز با حضور ۵۰ نفر برگزار و در پایان و در هر رشته ۳ نفر به عنوان نفرات برتر از سوی کمیته داوران انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفتند.

ماموستا عبدالرحمان شریفی ادامه داد: در پایان این مسابقات و در رشته قرائت کیوان شانازی به مقام اول دست یافت و ایوب حاجی نژاد و واحد حاجی دوم و سوم شدند.

وی افزود: در بخش ترتیل نیز حامد حاجی نژاد اول شد و عبدالباسط زارعی و فردین کاویانپور به ترتیب به مقام های دوم و سوم دست یافتند.

 ماموستا شریفی ادامه داد: در بخش اذان نیز کیوان شانازی اول شد و بهزاد پرسیاوش دوم شد و فردین سلیمانی نیز مقام سوم را به دست آورد.

این روحانی بوکانی در ادامه بیان کرد: گذشتن از مرحله قرائت به مرحله تلاوت از وظایف هر قاری و حافظ قرآن کریم و وظایف مهم امت اسلامی است که غفلت از این مهم باعث انحراف از مسیر شده است.

وی با اشاره به اینکه در مرحله تلاوت، مفاهیم و مضامین آیه شناخته شده و تلاوت کننده آن را در زندگی خود جاری خواهد کرد، یادآور شد: نفرات برتر این مسابقات در کلیه رشته‌ها به مسابقات استانی اعزام خواهند شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس بهزیستی شهرستان بوکان مهم‌ترین هدف این جشنواره را بهبود سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی افراد دارای معلولیت، بهبود دسترسی آنها به  فعالیت‌های ورزشی، بهره‌مندی صحیح از اوقات فراغت و تفریح، بهبود مشکلات گفتاری، اختلال حواس، جمع گریزی، فقر حرکتی عنوان کرد و افزود: برگزیدگان استانی این جشنواره در سطح کشور با سایر ورزشکاران به رقابت خواهند پرداخت.

مسعود شجاعی  با تاکید بر اینکه ورزش، نقش مهمی درتوانمندی روح و جسم ، زندگی فردی و اجتماعی افراد دارای معلولیت  دارد، گفت:  نزدیک به یک هزار نفر از افراد دارای معلولیت مورد حمایت، در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند و در مسابقات کشوری و آسیایی صاحب مقام و مدال هستند.

  وی با بیان اینکه فعالیتهای ورزشی برای افراد دارای معلولیت از دو جنبه ی درمانی که هدف آن تأمین سلامتی  و  پیشگیری از مبتلا  شدن به بیماریهای ثانویه  است حائز اهمیت بوده  افزود: ورزش نه تنها اعتماد به نفس را در فرد تقویت میکند بلکه نگرش جامعه را نسبت به معلولین دگرگون کرده  و از نظر جسمی، روحی، فردی و اجتماعی آنها اثر قطعی و تعیین کننده ای دارد.

در این جشنواره ۱۰۰ نفر از مددجویان جسمی حرکتی و ذهنی ، شنوایی ، بینایی ، و گفتاری در ۶ رشته هفت سنگ ، یه قل دوقل ، چوب کشی ، طناب کشی ، دوز یا دوز ، دال پلان ، کلاس کلاس در دو گروه خانمها و آقایان به رقابت پرداختند.

این مسابقات به همت اداره بهزیستی شهرستان بوکان و مراکز مثبت زندگی و همچنین با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان بوکان برگزار شد.

در پایان از نفرات برتر با اهدای جوایز تقدیر و منتخبین این جشنواره به مرحله استانی و سپس کشوری راه پیدا خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی
  • هفت مسابقه ملی مهارت در همدان برگزار شد
  • هیات دوچرخه سواری البرز پیست ندارد/ ضرورت نگاه ویژه به این رشته