Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اسبق صداوسیما گفت: متاسفانه در این سال‌ها هر مسئولی که می‌رود و مسئول دیگر که می‌آید، کارنامه سیاهی از قبلی می‌دهد؛ این یک آسیب است. شما دانشجویان باید کارنامه انقلاب را در حوزه‌های مختلف آسیب‌شناسی کنید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، عزت‌الله ضرغامی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران، گفت: 16 آذر ماهیت ضداستکباری و ضدآمریکایی دارد، من تعجب می‌کنم که در سال‌های مختلف تجمعات دانشجویی زیادی برپا می‌شود و به موضوعات مختلف پرداخته می‌شود اما سخنی از مبارزه با آمریکا به میان نمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: دکتر روحانی امسال برای روز دانشجو به دانشگاه‌های تهران نیامدند، البته خوب بود که برنامه استانی داشتند؛ با این وجود می‌توانستند در موعد مقرر به یکی از دانشگاه‌های تهران بیایند و پای صحبت‌های اصلاح‌گرایانه دانشجویان انقلابی بنشینند.

دانشگاه‌ها همیشه استکبارستیز بوده‌اند

او به ماجرای 16 آذر اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها همیشه استکبارستیز بوده‌اند، وقتی که کودتای ننگین 28 مرداد شد و مصدق ساده‌اندیشانه و ساده‌لوحانه به آمریکا اعتماد کرد، یک انقلاب مردمی دچار سرکوب شد و آمریکایی‌ها با خرج کردن 10هزار دلار و ریختن اراذل و اوباش به تهران توانستند انقلاب مردم ایران را سرکوب کنند.

او افزود: وقتی آمریکا چنین اقدامی انجام داد، باید صبر می‌کرد تا مدتی سپری شود و بعد نیات پلید خود را پیش بگیرد. ولی تقریبا سه ماه بعد از کودتا، رئیس‌جمهور آمریکا معاونش نیکسون را به ایران فرستاد تا ببینند که ایران چه خبر است.

ضرغامی ادامه داد: رژیم شاه در آن زمان بسیار ذوق‌زده شد، مثل بعضی از افراد که امروز از برخی گفت‌وگوها ذوق‌زده می‌شوند و نمی‌دانند که اصلا چه باید بگویند، رژیم شاه تصمیم گرفت که به نیکسون دکتری افتخاری بدهد. دانشگاه نمی‌توانست در این زمینه ساکت باشد. رژیم شاه وقتی با اعتراض دانشجویان مواجه شد سربازها را به دانشگاه فرستاد تا در مقابل اعتراض دانشجویان بایستند. با اینکه بسیاری از دانشجویان توانستند فرار کنند، اما سه نفر به شهادت رسیدند؛ همین سه قطره خون پاک نشان داد که دانشجویان بیدارند. نگاه کنید که در طول انقلاب اسلامی ما چقدر توانستیم در مواجهه با آمریکا به خوبی عمل کنیم.

دانشجویان کارنامه انقلاب را در حوزه‌های مختلف آسیب‌شناسی کنند

او به فعالیت‌های دانشجویی در برهه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این سال‌ها هر مسئولی که می‌رود و مسئول دیگر که می‌آید، کارنامه سیاهی از قبلی می‌دهد؛ این یک آسیب است. شما دانشجویان باید کارنامه انقلاب را در حوزه‌های مختلف آسیب‌شناسی کنید. آنجایی که ما خدمت کردیم نباید به محاق برود. امروز تمام روستاهای کشور برق دارند و بالای 90درصد آبادی‌ها که کمتر از 20 خانوار در آنها سکونت دارند از نعمت برق برخوردارند. سلامت، آموزش، وجود امکاناتی نظیر گاز، برق در سطح وسیعی وجود دارد. البته ضعف‌هایی است که باید رفع شود.

او ادامه داد: در گزارش 2016 یونسکو و همچنین در گزارشی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال آماده کردن آن است و می‌خواهد به مقام معظم رهبری ارائه دهد آمده است، که شاخص نیروی انسانی در ایران 78 است؛ یعنی ایران در طبقه‌بندی بالا و بسیار بالا قرار دارد و این نتیجه امید به زندگی، آموزش و سلامت است. اینها را دشمنان ارزیابی می‌کنند و می‌بینند آنهایی را که کارنامه سیاه از مسئولان قبلی ارائه می‌دهند و همه‌چیز را بد جلوه می‌دهند حتما ضدانقلاب هستند.

او به کارکردهای عمده جنبش دانشجویی اشاره کرد و گفت: جریان دانشجویی در بعد خدمت در جریان جهاد سازندگی بسیار موفق عمل کرد و جهاد سازندگی با جنبش دانشجویی گره خورد.

او ادامه داد: در بعد دشمن‌شناسی، تسخیر لانه جاسوسی خیلی مهم بود به طوری که تبدیل به انقلاب دوم شد. البته چند نفری پشیمان شدند و با گروگان‌ها ملاقات کردند. آنها جوزده دوم خرداد و اصلاحات بودند و بعد از این حرکات خود پشیمان شدند. امروز کسی را نمی‌بینم که به این کار نقد داشته باشد وآن را شماتت کند.

نوآوری و تجاری‌سازی در ایران خوب به یکدیگر وصل نشد

او ادامه داد: جنبش دانشجویی در انقلاب فرهنگی کار بزرگی کرد. دانشگاه‌ها به معنای واقعی تبدیل به اتاق جنگ شده بودند، در دانشگاه امیرکبیر بنده مسئول فرهنگی جهاد بودم و امیرکبیر یک ساختمان نوساز علوم‌پایه داشت؛ بعد از پیروزی انقلاب تمام گروهک‌ها وارد این ساختمان شدند و آن را اشغال کردند و هر اتاق را به نام هواداران خود مانند حزب توده، کومله و مجاهدین خلق اختصاص دادند. فرید اعلم، رئیس دانشگاه امیرکبیر از نزدیکان بازرگان و اولین رئیس دانشگاه دانشگاه امیرکبیر بعد از انقلاب بود. او هرکاری کرد تا 5 اتاق را از این گروهک‌ها بگیرد اما نتوانست. دانشگاه در تسخیر گروهک‌ها بود. انقلاب فرهنگی حرکت شجاعانه‌ای بود. دانشجویان گروهک‌ها را از دانشگاه‌ها بیرون کردند؛ امروز هم رهبری معظم انقلاب دستاوردهای دانشجویان را بزرگترین افتخار کشور می‌داند.

او ادامه داد: نوآوری و تجاری‌سازی در ایران خوب به یکدیگر وصل نشد. زمانی باید بگویم که چه دست‌هایی در کار است. اگر کسانی بخواهند در این کشور دو کارخانه تولید پارچه چادر احداث کنند، چند تاجر که به سیاسیون وصل هستند نمی‌گذارند که این اتفاق بیفتد و هرکاری می‌کنند که چادر گران‌قیمت از خارج وارد شود، ولی در داخل تولید نشود.

او در ادامه به علل بدحجابی اشاره کرد و گفت: در پست اینستاگرامم 21 علل بدحجابی را مطرح کرده‌ام که یکی از مهم‌ترین آنها همین گران بودن ابزار حجاب است. یک قواره چادر معمولی 200-300 هزار تومان می‌شود. حالا خانواده‌ای که 4 دختر دارد از عهده تامین مخارج این چادرها برنمی‌آید و برای دخترانش روپوش‌های کوتاه و تنگ می‌گیرد.

رهبر انقلاب از شاخص‌های علمی راضی نیستند

رئیس اسبق سازمان صداوسیما گفت: در تجاری‌سازی رشد نکردیم،‌ ولی در علم و دانش فوق‌العاده‌ایم. رهبر انقلاب گفت که دانشگاه باید محور اصلی علم و دانش و پیشرفت باشد. به خاطر رویکردها در این دولت مقام معظم رهبری روی یکی، دو وزیر نظر داشتند. یکی وزیر آموزش و پرورش به خاطر سند 2030 و دیگری وزیر علوم به خاطر کاستی‌ها در فناوری و نوآوری بود. رهبر انقلاب از شاخص‌های علمی راضی نیستند و بارها تذکر دادند؛ البته من احترام زیادی برای وزرای علوم قبلی قائلم و آقای فرهادی بسیار محترم هستند، ولی سیر رشد را مقام‌معظم رهبری نپذیرفته بودند و نگران سیر نزولی در دانشگاه‌ها بودند.

او گفت: زمانی که من در صداوسیما بودم، نگران وجود امثال آقای بوالی‌ها بودند. او در سال 88 هرشب مستندهایی را پخش می‌کرد. در مقاطع مختلفی که فتنه‌های زیادی صورت گرفت، ایشان مستندهای زیادی ساختند. بعد از آن آقایان شعیبی و مهدویان که دانشجویان صداوسیما بودند را شناختم؛ اولین فیلم آقای شعیبی درباره شهید باقری و بعدا متوسلیان و ایستاده در غبار بسیار عالی بود. این دو جوان با اینکه جنگ را درک نکرده بودند، اما آثار بسیار خوبی را ارائه دادند. فیلم سیانور هم ساخت فوق‌العاده‌ای داشت.

ضرغامی ادامه داد: همچنین آقای مهدویار و صفارهرندی نیز مستندهای خوبی ساختند. در زمان ساخت مستندها از من خواستند که آرشیو محرمانه را نیز در اختیارشان قرار بدهم؛ من هم از آقای انبارلویی، رئیس آرشیو صدا و سیما خواستم که آرشیو را در اختیار آنها قرار دهند. خوشبختانه ساخت مستندشان بسیار خوب پیش رفت و توانستند کار قوی ارائه دهند.

او همچنین از دانشجویان انقلابی و حزب‌اللهی خواست که در حلقه مفقوده اقتصاد و معیشت مردم فعالانه عمل کنند.

رئیس اسبق سازمان صداوسیما ادامه داد: اگر زمانی جهادسازندگی مصداق بارز خدمت به مردم بود، امروز درک و حل حلقه مفقوده تجاری‌سازی و اقتصاد و معیشت باید در خدمت مردم باشد. در یک مثال ساده می‌توانم بگویم ایران 17 همسایه دارد که می‌تواند با آنها روابط بین‌المللی گسترده‌ای داشته باشد. این‌گونه تحریم‌ها هم نمی‌توانند مشکلی به وجود آورند و ما هیچ‌وقت به شرایطی نمی‌رسیم که پشت میز وعده‌هایی به ما بدهند و بعدا به آن عمل نکنند.

ضرغامی بیان کرد: من برای مراسم 13 آبان امسال پیشنهاد داده بودم که آقای ظریف سخنران باشد، چرا که کسی بهتر از آقای ظریف، آقای عراقچی و آقای تخت‌روانچی نمی‌تواند درباره بدعهدی آمریکا سخن بگوید.

او ادامه داد: در حوزه اقتصاد جریان جدید و تازه‌نفسی می‌خواهیم که باندهای بزرگ قدرت و ثروت را به حاشیه براند.

او همچنین از شفاف‌ نبودن اقتصاد گله کرد و افزود: وقتی می‌گویند پسر فلان حاج‌آقا فلان وام را گرفته و مانند بگم‌بگم‌های احمدی‌نژاد که زمانی به آن نقد می‌کردند، عمل می‌کنند، پسر همان حاج‌آقا یا آقازاده به صورت شفاف به مردم بگوید که چگونه وام گرفته و آن را صرف چه کرده؛ وقتی همه‌چیز برای مردم روشن باشد، کسی مخالف وام گرفتن آقازاده‌ای براساس قانون نیست.

او ادامه داد: فضای مجازی یک تهدید نیست، بلکه بهترین ابزار است تا کسانی که حرف دارند و نمی‌توانند در جامعه بیان کنند بتوانند در آن فضا حرف‌های خود را بگویند تا خفه نشوند.

نباید بعد از اعتراض به دانشجویان احضاریه داد

او بار دیگر به یکی دیگر از پست‌های اینستاگرامش اشاره کرد و گفت: زمانی خانمی را که در دولت مشغول بود به اتهام جاسوسی و همکاری با آمدنیوز دستگیر کردند. اول وزارت اطلاعات از او بازجویی کرد و بعد در اختیار سپاه قرار گرفت؛ البته سپاه با او مهربانی کرد. مشکلات جسمی فراوانی داشت؛ پس از آن در اختیار قوه‌قضاییه قرار گرفت و بعد هم ثابت شد که او جاسوس نیست و آزاد شد. این خانم نه فامیل آقای روحانی بود که زمانی می‌گفتند خواهرزاده آقای روحانی است و نه ارتباط خاصی با جایی داشت؛ حال که او را آزاد کردند اعاده حیثیت او چه می‌شود؟ من در پست اینستاگرامم درباره این خانم نوشتم و گفتم که باید از او عذرخواهی شود؛ بعد وزیر اطلاعات از من تشکر کرد و به من نامه‌ای نوشت. به نظر من انتقاد از دستگاه قضا اشکالی ندارد، وقتی در دستگاه قضا مشکلاتی وجود دارد باید حل شود. وقتی آدم‌های مختلف انتقاد می‌کنند، به خصوص وقتی دانشجویان از دستگاه قضا منتقدند نباید فورا بعد از اعتراض به آنها احضاریه داده شود.

او ادامه داد: امروز در فضای مجازی امکان نظارت عمومی وجود دارد. می‌دانید نظارت عمومی چیست؟ 1000 منکر روی زمین مانده، عده‌ای فقط به حجاب گیر می‌دهند. آنهایی که انتقاد از قوه‌قضاییه را انتقاد به کل نظام می‌دانند حتما اشتباه می‌کنند. اگر حرف نامربوطی درباره قوه‌قضاییه گفته می‌شود پاسخ داده شود؛ چرا قوه‌قضاییه نمی‌تواند افکار عمومی را قانع کند. زمانی لازم بود که قوه‌قضاییه دادگاه کرباسچی را به مردم نشان دهد؛ این کار را هم کرد و محسنی اژه‌ای به درستی این دادگاه را اداره کرد؛ پس زمانی که باید به مردم توضیح داده شود، توضیح داده شود.

یک موی چگوارا را به نمازشب خوان‌های ضربه زننده به انقلاب ترجیح می‌دهم

او گفت: انتقادات گاهی به یک مسئول داده می‌شود، ولی وقتی همه انتقادات به بوسه زدن به تابوت چاوز و در آغوش گرفتن مادر چاوز تقلیل می‌یابد، ظلم است. آن هم به منتقدان این فرد، کسانی که به طور جدی آقای احمدی‌نژاد را که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، نقد می‌کنند باید بدانند که چاوز آدم برجسته‌ای بود. من یک موی چگوارا را به کسانی که نماز شب می‌خوانند و از صبح تا شب مال و ثروت می‌اندوزند و به انقلاب اسلامی ضربه می‌زنند ترجیح می‌دهم. آنقدر فضاهای عجیب و غریب می‌بینیم که وقتی کسی حرفی می‌زند می‌گویند چه شده؛ باید در همه موضوعات آسیب‌شناسی کنیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم

رییس دانشگاه شاهد با تاکید بر اینکه این نظام جمهوری اسلامی حق دارد دانشگاهی داشته باشد که دانشجویان متناسب با ارزش‌های خود تربیت کند، گفت: در حوادث ۱۴۰۱ حتی یک مورد بی‌احترامی به نظام از سوی دانشجویان ندیدیم.   به گزارش ایسنا، احمد چلداوی در نشست خبری که امروز در ساختمان معاونت پژوهشی دانشگاه شاهد برگزار شد، به تحصیل بیش از ۶۰۰۰ دانشجو در سطوح مختلف در دانشگاه اشاره کرد و گفت: جمعیت دانشجویی این دانشگاه متشکل از ۵۰ درصد دختر و ۵۰ درصد پسر است. همچین تعداد ۳۴۴ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد مشغول تدریس هستند.   رییس دانشگاه شاهد با بیان اینکه در حال حاضر سرانه متوسط مقالات بین المللی این دانشگاه  ۱/۵ مقاله به ازای هر استاد است، اظهار کرد: در حوزه پژوهش نیز بودجه پژوهشی دانشگاه شاهد ۱۰ برابر شده است و پژوهانه اساتید نیر به همین میزان افزایش یافته است.   وی همچنین از راه اندازی یک‌هزار متر مربع مرکز نوآوری و  مرکز رشد دانشگاه شاهد خبر داد و گفت: قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در طول دو سال اخیر ۱۷ برابر و مبلغ آن نیز ۱۴ برابر شده است.   رییس دانشگاه شاهد با اشاره به اینکه این دانشگاه وابسته بنیاد شهید است، افزود: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به واسطه کنکور سراسری و به صورت غیر متمرکز است و چهار برابر ظرفیت دانشجو به این دانشگاه معرفی که با برگزاری مصاحبه دانشجویان نهایی پذیرش می‌شوند.   چلداوی گفت: خوابگاه متاهلی نداشتیم و در اولین اقدام یک خوابگاه ۳۳ واحدی در مرحله تدوین نقشه است که در محوطه دانشگاه احداث خواهد شد. همچنین در سال جاری ۲۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی دانشگاه در حوزه پزشکی اضافه خواهد شد که احداث آن از خرداد ماه آغاز می‌شود.   وی با بیان اینکه دانشگاه شاهد سیاست زده نیست، اما منفعل سیاسی هم نیست، گفت: در حوادث ۱۴۰۱ حتی یک مورد بی‌احترامی به نظام در بین دانشجویان این دانشگاه ندیدیم و دانشجویان درگیر مسائل نشدند، در واقع نظام جمهوری اسلامی حق دارد دانشگاهی داشته باشد که دانشجویان متناسب با ارزش‌های خود تربیت کند و دانشگاه شاهد همان دانشگاه مورد نظر است.   عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: تعداد زیادی گردهمایی دانشجویی داشتیم و مناظره‌های سیاسی برگزار کردیم و در دو سال اخیر ۸۹۹ عنوان برنامه تشکل‌ها برگزار کردند.   رئیس دانشگاه شاهد در ادامه با اشاره به واگذاری دیپلماسی علمی جبهه مقاومت به این دانشگاه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: براساس این ماموریت داشگاه شاهد باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهد که سال گذشته ۵۰ دانشجو را از کشورهای مختلف مقاومت بورسیه کردیم و امسال نیز این تعداد افزایش خواهد یافت که در رشته‌های مختلف دانشجویان ۱۸ کشور را جذب و تربیت خواهیم کرد.   وی خاطرنشان کرد: بودجه این ماموریت به صورت جداگانه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به دانشگاه شاهد اختصاص داده شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان
  • هراس نتانیاهو از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • اعتراضات سراسری دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • حمایت دانشجو معلمان یزدی از سپاه پاسداران