Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم گرامیداشت روز دانشجو عصر امروز با حضور ضرغامی، رئیس سابق سازمان صدا و سیما به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عزت الله ضرغامی، رئیس سابق صدا و سیما در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد در ابتدای سخنرانی خود در پاسخ به شوخی دانشجویان با صفحات مجازی اش گفت: دوستانی که با اینستاگرام من آشنا هستند می‌دانند که این صفحه طنز و هجو است برای مخاطبانی است که حال طنز دارند البته بعضی وقت‌ها حرف‌های جدی هم داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حرف‌های جدی برای کسانی است که می‌روند مذاکره و برد برد می‌گویند در صورتی که خودشان قائل هستند که در مذاکرات باخته اند، اما به ما می‌گویند که شما بگویید برده ایم. یکی از پست هایی هم که در مورد طوطی گذاشتم در واقع خودی‌ها هستند. همان هایی که در کشور کلا استادند و ما تا حالا نفهمیدیم هنرشان چیست همیشه در صدر بودند مسئول بودند و هستند و در همه حوزه‌ها از سیاست تا حوزه‌های دیگر اگر جدی نگاه کنیم می‌بینیم هیچ هنری از آن‌ها دیده نمی‌شود. 
ضرغامی در ادامه با اشاره به سالروز ۱۶ آذر گفت: باعث افتخار من است که در سالگرد ۱۶ آذر در دانشکده فنی دانشگاه تهران حضور دارم. ۱۶ آذر ماهیت آن ضداستکباری و ضد آمریکایی است که نام روز دانشجو بر آن نهاده شده است. الان برخی تجمعات دانشجویی برگزار می‌کنند همه چیز می‌گویند، اما حرفی از مقابله با آمریکا نمی‌زنند.
وی ادامه داد: رئیس جمهور امسال به دانشگاه‌های تهران نیامد خوب بود که به یکی از دانشگاه‌های استان‌ها رفت، اما خوب است که به یکی از دانشگاه‌های تهران می‌آمد و انتقادات اصلاح طلبانه دانشجویان را می‌شنید. 
رئیس سابق صدا و سیما گفت: جنبش دانشجویی ماهیت آن استکبارستیزی بوده و هست زمانی که این واقعه رخ داد مصدق بعد از کودتا ساده اندیشی کرد که می‌تواند مقابل انگلیس بایستد بلافاصله رئیس جمهور آمریکا با اینکه این خیانت بزرگ را در کودتا کرده بود بلافاصله برای اینکه بفهمد وضع کشور ایران چگونه است نیکسون را به ایران فرستاد و شاه از این قضیه ذوق زده شد مانند حالا که برخی مسئولان در مراودات سیاسی ذوق زده می‌شوند و نمی‌دانند چه بگویند. 
وی ادامه داد: دانشگاه آن زمان دانشگاه انقلابی بود و بهترین خاطرات روز دانشجو را می‌توانید از خاطرات دکتر چمران بخوانید. آن زمان دانشجویان را به رگبار بستند، اما خون همین سه شهید نشان داد که دانشجو بیدار است و ما در عرصه مبارزه با آمریکا از همان زمان تاکنون بسیار موفق بودیم. 
وی با انتقاد از برخی مسئولان گفت: این بنای جمهوری اسلامی شده که مسئول جدید روی کار می‌آید از مسئول قبل کارنامه سیاه ارائه می‌دهد یکی از کسانی که باید مقابل این آسیب بایستد دانشجویان هستند و عملکردهای خوب را در حوزه انقلاب به ویژه جاهایی که قوت داریم بیان کنند، اما متاسفانه این مسئله به محاق می‌رود. 
ضرغامی اضافه کرد: الان ۳۸ هزار روستا در کشور همه از خدمات آب آشامیدنی، برق و گاز بهره‌مند هستند ودر سطح وسیع خدمت رسانی شده باید مسائل و مشکلات مردم آسیب شناسی شود و توسط مسئولان رفع و رجوع شود نباید به جای کار کردن دائم با یکدیگر درگیر باشیم. 
رئیس سابق صدا و سیما اضافه کرد: یونسکو در یک گزارشی شاخص توسعه بندی انسانی را منتشر کرد که پنج کشور به عنوان بهترین شاخص نام گذاری شده اند و جمهوری اسلامی با رتبه ۸۸ در مقام بالایی قرار گرفت و در شاخص‌های مختلف رتبه خوبی داشت. کسانی که کارنامه جمهوری اسلامی را سیاه جلوه می‌دهند ضد انقلابند این‌ها نمی‌خواهند به مردم خدمت کنند. 
وی با اشاره به فعالیت جنبش دانشجویی گفت: جنبش دانشجویی در اکثر حوزه‌ها پیشگام بوده کارهای بزرگی انجام داده و حتی جریان انقلاب را تغییر داده است جهاد سازندگی با جنبش دانشجویی کلید خورد تسخیر لانه جاسوسی که به انقلاب دوم نام گرفت و مسیر کشور را تغییر داد توسط دانشجویان خط امام انجام شد و الان هم از دانشجویان خط امام کسی را نمی‌شناسم که نسبت به تسخیر لانه جاسوسی نقدی داشته باشد. در زمان انقلاب اتفاقات مهمی در دانشگاه‌ها افتاد دانشگاه اتاق جنگ به معنای واقعی بود و دانشجویان هم در زمان انقلاب و هم در زمان جنگ مجددا دانشگاه‌ها را تسخیر کردند. 
وی با توصیه به دانشجویان گفت: بستری باید آماده شود که وقتی رهبر انقلاب برای شما صحبت می‌کنند از افتخارات شما بگویند در حال حاضر در علم و فناوری بسیار پیشرفت داشتیم درست است که حلقه فناوری و تجاری سازی شکل نگرفت که آن هم دست هایی در کار است برای مثال اگر بخواهند کارخانه چادر در کشور ایجاد کنند یکسری افراد کاری می‌کنند که تمام کارخانه‌های دیگر هم تعطیل شوند. 
رئیس سابق سازمان صدا و سیما گفت: به نظر من یکی از دلایل بدحجابی از گرانی چادر است و مردم به سراغ بی حجابی رفتند و سبک زندگی شان عوض شده است، چون قدرت خرید چادر را ندارند. ما در تجاری سازی رشد نداشتیم، اما در علم فوق العاده بودیم تاکید رهبر انقلاب هم این است که دانشگاه محور اصلی آن بعد از انقلاب باید علم و پیشرفت باشد این مسئله آن قدر مهم بود که در این دوره رهبری بر انتخاب وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش توجهی ویژه داشتند و آن هم نگرانی بود که در شاخص علم برایشان ایجاد شده بود. 
وی گفت: رهبری مسیر پیشرفت علم را قابل قبول ندانستند، به همین دلیل حساسیت‌هایی در انتخاب این دو وزیر داشتند. 
وی با تجلیل از مستند قائم مقام گفت: جنبش دانشجویی در دوره‌های مختلف کارهای بزرگی کرده انصافا مستند قائم مقام که توسط چند دانشجو ساخته شده مستند بسیار خوبی است دانشجویان انقلابی با بقیه دانشجویان متفاوت هستند امروز نقش شما حلقه مفقوده کشور در اقتصاد و معیشت مردم است اگر قبلا جهاد سازندگی با کمک جنبش دانشجویی به مردم کمک می‌کرد الان اقتصاد به جنبش دانشجویی دارد که مشکلاتش را برطرف کند. 
وی ادامه داد: مشکل اقتصاد ما این است که باندهای قدرت و ثروت آن را اداره می‌کنند و یکی از مشکلات دانشجویان این است که آیا می‌توانند وارد عرصه اقتصاد شوند یا اینکه با اولین روند جلوی آن‌ها را می‌گیرند. چون اقتصاد ما شفاف نیست در جلسات خصوصی وقتی صحبت از یک فعالیت اقتصادی می‌شود در نهایت کار به چند آقازاده واگذار می‌شود در صورتی که باید مرتبا این افراد را مردم ببینند اسامی آن‌ها را بدانند. 
ضرغامی اضافه کرد: در کشور ما هماهنگی و وحدت به اینکه نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد بسیار بالاست همه با هم در این قضیه یکی هستند به نظر من هیچ کس مثل عراقچی، ظریف و تخت روانچی نمی‌تواند برای شما از بدعهدی‌های آمریکا روایت کند. 
رئیس سابق سازمان صدا و سیما اظهار داشت: فضای مجازی بهترین فرصت برای حضور دانشجویان انقلابی و جهادی در عرصه اقتصاد است والا باندهای قدرت و ثروت تریبون به شما نمی‌دهند.
وی در خصوص انتقادات علیه قوه قضائیه در هفته‌های اخیر گفت: اگر دستگاه قضائی ما اشکال دارد ضمن احترام به تمام قضات کسانی که انتقاد می‌کنند نباید حس کنند که برای آن‌ها احضاریه می‌رود یا آن‌ها را به زندان می‌برند اگر دستگاه قضا مشکل دارد باید راحت این مشکلات را بگوییم و از آن‌ها انتقاد کنیم، اما برخی این انتقاد را تضعیف نظام می‌دانند روش آن‌ها غلط است که می‌گویند قوه قضائیه معادل کل نظام است. قوه قضائیه باید مخاطبان را اغنا کند وقتی شبهه‌ای در جمعی مطرح می‌شود اکثرا در مورد مسئولان رده بالای نظام است لازم است این شبهات توضیح داده شود که افکار عمومی قانع شوند این به نفع قوه قضائیه است. البته باید بگویم منتقدان قوه قضائیه باید مراقبت کنند که این حرمت قوه حفظ شود. 
وی افزود: اینکه در مورد فردی منتقد به جای پاسخگویی می‌گویند وضعیت این فرد مشخص است اصلا صحیح نیست ما برخی از افراد را به کسانی که نماز شب می‌خوانند، اما اعمال و رفتارشان موجب خیانت به نظام اسلامی است ترجیح می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، سلیمان عباسی با بیان اینکه ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت آغاز می شود. اظهار داشت: دانشجویان متقاضی جهت ثبت نام وام شهریه دانشجویی تا ۳۱ اردیبهشت ماه می توانند درخواست خود را در سامانه پکپارچه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی https://refah.swf.ir ثبت نمایند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: متقاضیان دریافت وام شهریه دانشجویی پس از ثبت درخواست خود و تایید نهایی مرکز آموزش علمی کاربردی و واحد استانی، مدارک لازم را جهت تشکیل پرونده و اخذ وام شهریه به مرکز آموزش محل تحصیل خود ارائه نمایند. لازم به ذکر است مبلغ وام شهریه به ازای هر نیم سال تحصیلی ۳۰ میلیون ریال می باشد.

کد خبر 6080762

دیگر خبرها

  • چرایی چیستی و چگونگیِ بیانات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار‌های رمضانی با رهبر انقلاب
  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت