Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، هیئت کارشناسی اتاق بازرگانی پاریس با هدف بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری استان اصفهان برای معرفی به شرکت های فرانسوی به اصفهان سفر کرده و با معاون دبیرکل اتاق اصفهان و جمعی از معاونین سازمان های اقتصادی استان اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.
زبیر ربیعا (Zobair Rabia) مشاور بین الملل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا اتاق بازرگانی پاریس در این جلسه گفت: هدف از سفر هیئت کارشناسی اتاق بازرگانی پاریس به اصفهان بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری این استان برای معرفی به شرکت های فرانسوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد : پارسال بیش از 12 جلسه رسمی اتاق بازرگانی پاریس، به ظرفیت های تجاری و سرمایه گذاری ایران اختصاص داشت و بیش از صدها دیدار و گفت وگوی تجاری در این زمینه انجام شد.
زبیر ربیعا یکی از فعالیت های اتاق پاریس را کمک به شرکت های نوپا و توسعه آنان بیان کرد و گفت: اتاق بازرگانی همواره در کنار شرکت ها برای فعالیت های بین المللی حضور دارد.
وی آموزش را یکی از فعالیت های مهم اتاق پاریس خواند و گفت: 20 مدرسه عالی کسب و کار در زمینه های مختلف از سوی اتاق بازرگانی پاریس در شهر های مختلف مشغول فعالیت است که از جمله آن می توان به مدرسه عطر ، اتوماسیون و بازرگانی اشاره کرد.
محمود اقارب پرست، معاون دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان هم در این جلسه با اشاره به صنعتی بودن استان اصفهان گفت: استان اصفهان می تواند همکاری نزدیکی با فرانسه در زمینه های مختلف صنعتی ،کشاورزی و گردشگری داشته باشد.
سعید ابراهیمی، مدیر امور بین الملل اتاق اصفهان نیز در این جلسه با مقایسه رویکرد تجاری آلمان و فرانسه گفت: شرکت های آلمانی در تجارت با ایران تلاش می کنند تا با بنگاه های کوچک و متوسط نیز همکاری داشته باشند ولی شرکت های فرانسوی با شرکت های بزرگ دولتی ایران مانند خودرو سازی و نفتی همکاری می کنند.
بنابر گزارش اتاق بازرگانی ایران ، ابراهیمی ، اصفهان را بزرگترین قطب قطعه سازی خودرو در ایران برشمرد و افزود: در 6 ماه اول سال، صادرات آلمان به ایران 2/ 1میلیارد دلار و صادرات فرانسه به ایران 500 میلیون دلار بوده که عمدتا قطعات خودرو بوده است. البته شرکت های فرانسوی تا کنون در زمینه سرمایه گذاری مشترک با شرکت های قطعه سازی استان اصفهان اقدامی انجام ندادند.
وی از شرکت های فرانسوی خواست به جای تمرکز بر تجارت کوتاه مدت با ایران به سرمایه گذاری بلند مدت و مشترک با شرکت های ایرانی در استان های مختلف روی بیاورند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟

به گزارش پارس نیوز، وی درباره نظر اتاق بازرگانی در خصوص تعطیلات پایان هفته، افزود: نظر نهایی و کارشناسی اتاق بازرگانی به عنوان متولی اصلی تجارت خارجی کشور این بود که اگر پنجشنبه تعطیل شود در مجموع ۴ روز تعطیلی با دنیا داریم که سالانه نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار در مناسبات اقتصادی کشور تاثیر منفی می‌گذارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نظر کارشناسی اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران این بود که، ضرر تعطیلی پنجشنبه‌ها بیشتر است، گفت: پیشنهاد اتاق بازرگانی در این جلسه هم این بود که در جهت کمک به تولید شنبه تعطیل باشد که حداقل یک روز بیشتر بتوانیم با دنیا مناسبات اقتصادی داشته باشیم.

اسماعیلی با اشاره به پیشنهاد کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس، تعطیلی پنجشنبه به استثنای دستگاه‌های تجاری و ارتباط با تجارت خارجی بود که به دلیل جلوگیری از زیاد شدن استثنائات، مورد پذیرش نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و اعضای کمیسیون اجتماعی قرار نگرفت.

نماینده گرمی درباره جمع‌بندی جلسه گفت: جمع‌بندی جلسه این بود که منتظر بمانیم تا جوابیه استعلاماتی که اتاق بازرگانی ایران از نهادهای مختلف در این باره انجام داده، آماده شود و اعضای کمیسیون اجتماعی هم بررسی مجدد داشته باشند تا در هفته آینده بتوانیم تصمیم نهایی کمیسیون درباره تعطیلی شنبه یا پنجشنبه را تصویب و گزارش آن را جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه کنیم، بنابراین موضوع برای ادامه بحث کارشناسی مراعا ماند.

منبع : تسنیم

دیگر خبرها

  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است
  • خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی